OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / únor 2019 

www.praha8.cz

19

Jednání na magistrátu

V řadě bodů

máme shodný

názor

nnVedení městské části se setkalo s náměstkem primátora pro

dopravu Adamem Scheinherrem. Za Prahu 8 se jednání zúčastnili radní pro dopravu Tomáš Slabihoudek a předseda

komise pro dopravu Martin Jedlička.

„Hodně dopravních témat, která

se dotýkají občanů Prahy 8,

závisí na rozhodnutích hlavního města Prahy. Proto s odpovědnými politiky musíme mluvit a proto jsme usilovali

o setkání s náměstkem primátora pro dopravu, co nejdříve to

bylo možné. Vítám, že v řadě

důležitých otázek panuje mezi

vedením Prahy a Prahy 8 shoda,“ uvedl radní Prahy 8 pro

dopravu Tomáš Slabihoudek.

Stejný názor má hlavní město

a městská část například v otázce Městského okruhu, který

v budoucnu naváže na tunel

Blanka na Pelc–Tyrolce. Připravovaná trasa stavby Blanka 2

se nemění, je ale nezbytné

ohlídat, aby budoucí mimoúrovňové křižovatky byly citlivé ke

svému okolí. Zástupci Prahy 8

také přednesli požadavek, aby

kvůli nadměrnému provozu

v ulici V Holešovičkách došlo

k jejímu zahloubení.

Starý a nový most

Důležité jsou také mosty, které

spojují osmou městskou část

se sousední sedmičkou. Hlavní

město připravuje technologicky

náročnou rekonstrukci Libeňského mostu a bude se řešit

i podoba celé oblasti Palmovky,

do níž Libeňský most ústí.

„Vedení Prahy připravuje

workshop o budoucím dopravním řešení celého území Palmovky a okolí, do kterého se

Praha 8 samozřejmě zapojí,“

dodal Slabihoudek.

Shoda je i na dalším, teprve

připravovaném mostu, který

v budoucnu spojí Karlín a Holešovice (pracovně nazývaný

Rohanský). Mělo by jít o kompaktní městský most, přes který

bude vedena tramvaj i automobilový provoz. Přesné umístění

je otázkou připravované studie.

Během příštích 4 let se projekt

připraví, samotná stavba by

měla proběhnout v příštím

volebním období.

„Shodu máme také na vybudování tramvaje do Zdib z Vozovny Kobylisy, kterou Praha 8

podporuje. Naopak v souladu

s naším programem jsme vedení

města sdělili, že nechceme

vystavět tramvaj do sídliště

Bohnice,“ uvedl Martin Jedlička,

předseda komise pro dopravu

Prahy 8.

„Tak jak to bylo,

pane Werichu?“

Zástupci Prahy 8 na jednání s náměstkem primátora pro dopravu.

Zleva: Martin Jedlička, Tomáš Slabihoudek, Adam Scheinherr.

Jednání budou

pokračovat

Otevřená zatím zůstává otázka

meziměstské dopravy na stanici

Ládví. Tu vedení Prahy 8 odmítá a navrhuje přesunout meziměstské autobusy na terminál

Letňany.

„To bude předmětem dalšího

jednání s organizátorem dopravy ROPID, který meziměstskou

dopravu na Ládví dlouhodobě

obhajuje,“ dodal Jedlička. Řešit

se také bude otázka zón place-

HOVORY

W

2

Večer Jiřího Wericha Petráška.

Spoluúčinkují Pavel Mészáros a klavírista Karel Štolba.

13. 2.

2019 / v 19:00

hosté: moderátor Aleš Cibulka

a Pavel Holík – předseda

Společnosti Vlasty Buriana.

Vstupné 120 Kč/abonentní

vstupné 600 Kč za nákup

celého šestidílného cyklu

Hovory W.

rezervace: www.divadlokh.cz

Možná poloha budoucího Rohanského mostu spojujícího Karlín

s Holešovicemi. Vizualizace: IPR

ného stání, jejichž fungování

Praha 8 vyhodnocuje a na

základě vyhodnocení připraví

aktualizaci parkovacích zón.

V úvahu ale určitě nepřipadá

rozšiřování do Bohnic.

„Také bychom rádi, aby bylo

možné parkovací zóny plošně

vypnout v některé dny, například během vánočních svátků,“

uvedl Slabihoudek. Vedení

Prahy přislíbilo zřízení odborné

komise, která bude takové

(maj)

návrhy projednávat. 

Městská část

Praha 8