OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / únor 2019
www.praha8.cz
19
Jednání na magistrátu
V řadě bodů
máme shodný
názor
nnVedení městské části se setkalo s náměstkem primátora pro
dopravu Adamem Scheinherrem. Za Prahu 8 se jednání zúčastnili radní pro dopravu Tomáš Slabihoudek a předseda
komise pro dopravu Martin Jedlička.
„Hodně dopravních témat, která
se dotýkají občanů Prahy 8,
závisí na rozhodnutích hlavního města Prahy. Proto s odpovědnými politiky musíme mluvit a proto jsme usilovali
o setkání s náměstkem primátora pro dopravu, co nejdříve to
bylo možné. Vítám, že v řadě
důležitých otázek panuje mezi
vedením Prahy a Prahy 8 shoda,“ uvedl radní Prahy 8 pro
dopravu Tomáš Slabihoudek.
Stejný názor má hlavní město
a městská část například v otázce Městského okruhu, který
v budoucnu naváže na tunel
Blanka na Pelc–Tyrolce. Připravovaná trasa stavby Blanka 2
se nemění, je ale nezbytné
ohlídat, aby budoucí mimoúrovňové křižovatky byly citlivé ke
svému okolí. Zástupci Prahy 8
také přednesli požadavek, aby
kvůli nadměrnému provozu
v ulici V Holešovičkách došlo
k jejímu zahloubení.
Starý a nový most
Důležité jsou také mosty, které
spojují osmou městskou část
se sousední sedmičkou. Hlavní
město připravuje technologicky
náročnou rekonstrukci Libeňského mostu a bude se řešit
i podoba celé oblasti Palmovky,
do níž Libeňský most ústí.
„Vedení Prahy připravuje
workshop o budoucím dopravním řešení celého území Palmovky a okolí, do kterého se
Praha 8 samozřejmě zapojí,“
dodal Slabihoudek.
Shoda je i na dalším, teprve
připravovaném mostu, který
v budoucnu spojí Karlín a Holešovice (pracovně nazývaný
Rohanský). Mělo by jít o kompaktní městský most, přes který
bude vedena tramvaj i automobilový provoz. Přesné umístění
je otázkou připravované studie.
Během příštích 4 let se projekt
připraví, samotná stavba by
měla proběhnout v příštím
volebním období.
„Shodu máme také na vybudování tramvaje do Zdib z Vozovny Kobylisy, kterou Praha 8
podporuje. Naopak v souladu
s naším programem jsme vedení
města sdělili, že nechceme
vystavět tramvaj do sídliště
Bohnice,“ uvedl Martin Jedlička,
předseda komise pro dopravu
Prahy 8.
„Tak jak to bylo,
pane Werichu?“
Zástupci Prahy 8 na jednání s náměstkem primátora pro dopravu.
Zleva: Martin Jedlička, Tomáš Slabihoudek, Adam Scheinherr.
Jednání budou
pokračovat
Otevřená zatím zůstává otázka
meziměstské dopravy na stanici
Ládví. Tu vedení Prahy 8 odmítá a navrhuje přesunout meziměstské autobusy na terminál
Letňany.
„To bude předmětem dalšího
jednání s organizátorem dopravy ROPID, který meziměstskou
dopravu na Ládví dlouhodobě
obhajuje,“ dodal Jedlička. Řešit
se také bude otázka zón place-
HOVORY
W
2
Večer Jiřího Wericha Petráška.
Spoluúčinkují Pavel Mészáros a klavírista Karel Štolba.
13. 2.
2019 / v 19:00
hosté: moderátor Aleš Cibulka
a Pavel Holík – předseda
Společnosti Vlasty Buriana.
Vstupné 120 Kč/abonentní
vstupné 600 Kč za nákup
celého šestidílného cyklu
Hovory W.
rezervace: www.divadlokh.cz
Možná poloha budoucího Rohanského mostu spojujícího Karlín
s Holešovicemi. Vizualizace: IPR
ného stání, jejichž fungování
Praha 8 vyhodnocuje a na
základě vyhodnocení připraví
aktualizaci parkovacích zón.
V úvahu ale určitě nepřipadá
rozšiřování do Bohnic.
„Také bychom rádi, aby bylo
možné parkovací zóny plošně
vypnout v některé dny, například během vánočních svátků,“
uvedl Slabihoudek. Vedení
Prahy přislíbilo zřízení odborné
komise, která bude takové
(maj)
návrhy projednávat.
Městská část
Praha 8