10

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / září 2019 

www.praha8.cz

Doprava

Palmovka

Tunel nakonec

nebude. Studie

prověří jižní

obchvat Libně

nnJak nejlépe vyřešit dopravu na Palmovce, prověří studie

jižního obchvatu Libně, kterou si objednala Praha 8.

Variantami řešení dopravy na

Palmovce se zabýval jarní

workshop náměstka primátora

Petra Hlaváčka a Adama Scheinherra, kterého se zúčastnilo

vedení Prahy 8, Prahy 7 a Institut plánování a rozvoje hl. m.

Prahy (IPR). Výsledkem je shoda,

že se nepočítá s původně plánovaným tunelem pod Palmovkou.

Ten měl propojit (rozšířený)

Libeňský most s Balabenkou

a vyústit do ulice Na Žertvách.

Účastníci workshopu toto řešení

jednomyslně odmítli. IPR již

požádal o jeho vyškrtnutí

z územního plánu města. Současně s tím přislíbilo vedení

města přípravu revitalizace ulice

Sokolovská.

„Jsme rádi za tuto shodu, ale

byli bychom neradi, kdyby tím

Infografika: Praha 8

Červeně vyznačená trasa prověřovaného obchvatu kolem Libně.

Jižní obchvat ulehčí provozu v Sokolovské ulici v Libni. Foto: MČ Praha 8

řešení dopravy na Palmovce

skončilo. Fakticky by zůstal

zachovaný současný stav, kdy

většina tranzitní dopravy jezdí

ulicí Sokolovská. To by odnesli

především obyvatelé této ulice.

Jako dobré řešení se nám jeví

možnost jižního obchvatu Libně,

který byl v minulosti již několikrát diskutován, ale nikdy nedostal zelenou,” uvedl radní pro

dopravu Tomáš Slabihoudek

(TOP 09 a STAN).

Praha 8 si objednala technickou studii realizovatelnosti

trasy „jižního obchvatu Libně“.

Ten by vedl z křižovatky Sokolovská x U Rustonky, kudy jede

velká část dopravy z Rohanského nábřeží, až na křižovatku

Balabenka, kudy v budoucnu

povede Městský okruh. Nová

komunikace by vedla podél

železniční dráhy mimo obytnou

zástavbu, tím by se výrazně

ulevilo obyvatelům ulice Sokolovská i celé oblasti Palmovky.

Automobilovou dopravu by se

tak podařilo vymístit z obydlené oblasti.

„Rozhodli jsme se definitivně

prověřit toto řešení, které podle

nás elegantně řeší řadu problé-

mů oblasti Palmovky. Jsem moc

rád, že studii zpracuje kancelář

SATRA, která již pracuje na

řešení dobudování Městského

okruhu. Díky tomu vznikne

vynikající synergie a dokážeme

navázat na nejaktuálnější varianty okruhu, které připravuje

hlavní město,” říká Tomáš Hřebík (TOP 09 a STAN), radní pro

strategický rozvoj.

Cílem studie je prověřit trasování nové místní obousměrné

komunikace jak prostorově, tak

výškově a zajistit nové dopravní

propojení významné dopravní

komunikace vedené v ulici

Rohanské nábřeží s Městským

okruhem, resp. Vysočanskou

radiálou v oblasti Balabenky.

Obsahem řešení bude i dopravní návrh zastižených křižovatek

Voctářova/Rohanské nábřeží,

Sokolovská/U Rustonky, Pod

Plynojemem/Pobřežní IV, Sokolovská/Pobřežní. Součástí bude

urbanistický doprovod navrženého řešení komunikace s cílem

co nejvhodněji zakomponovat

komunikaci do přilehlého

území.

martin jedlička

MHD

Autobusový terminál Klapkova byl opraven

Po necelých dvou měsících bude znovu

zprovozněn autobusový terminál Kobylisy

v ulici Klapkova. V něm v termínu od

13. čevence do 31. srpna probíhá oprava

povrchu, která bude na konci srpna

dokončena.

Od září již nic nebrání tomu, aby se do

autobusového terminálu vrátily zpět autobusové linky, které byly v průběhu července

a srpna odstavovány v pravém pruhu ulice

Střelničná. V této ulici bude opět obnoven

(maj)

provoz v režimu 2+2 pruhy. 

Průběh prací při opravě autobusového terminálu v červenci. Foto: Praha 8