10
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / září 2019
www.praha8.cz
Doprava
Palmovka
Tunel nakonec
nebude. Studie
prověří jižní
obchvat Libně
nnJak nejlépe vyřešit dopravu na Palmovce, prověří studie
jižního obchvatu Libně, kterou si objednala Praha 8.
Variantami řešení dopravy na
Palmovce se zabýval jarní
workshop náměstka primátora
Petra Hlaváčka a Adama Scheinherra, kterého se zúčastnilo
vedení Prahy 8, Prahy 7 a Institut plánování a rozvoje hl. m.
Prahy (IPR). Výsledkem je shoda,
že se nepočítá s původně plánovaným tunelem pod Palmovkou.
Ten měl propojit (rozšířený)
Libeňský most s Balabenkou
a vyústit do ulice Na Žertvách.
Účastníci workshopu toto řešení
jednomyslně odmítli. IPR již
požádal o jeho vyškrtnutí
z územního plánu města. Současně s tím přislíbilo vedení
města přípravu revitalizace ulice
Sokolovská.
„Jsme rádi za tuto shodu, ale
byli bychom neradi, kdyby tím
Infografika: Praha 8
Červeně vyznačená trasa prověřovaného obchvatu kolem Libně.
Jižní obchvat ulehčí provozu v Sokolovské ulici v Libni. Foto: MČ Praha 8
řešení dopravy na Palmovce
skončilo. Fakticky by zůstal
zachovaný současný stav, kdy
většina tranzitní dopravy jezdí
ulicí Sokolovská. To by odnesli
především obyvatelé této ulice.
Jako dobré řešení se nám jeví
možnost jižního obchvatu Libně,
který byl v minulosti již několikrát diskutován, ale nikdy nedostal zelenou,” uvedl radní pro
dopravu Tomáš Slabihoudek
(TOP 09 a STAN).
Praha 8 si objednala technickou studii realizovatelnosti
trasy „jižního obchvatu Libně“.
Ten by vedl z křižovatky Sokolovská x U Rustonky, kudy jede
velká část dopravy z Rohanského nábřeží, až na křižovatku
Balabenka, kudy v budoucnu
povede Městský okruh. Nová
komunikace by vedla podél
železniční dráhy mimo obytnou
zástavbu, tím by se výrazně
ulevilo obyvatelům ulice Sokolovská i celé oblasti Palmovky.
Automobilovou dopravu by se
tak podařilo vymístit z obydlené oblasti.
„Rozhodli jsme se definitivně
prověřit toto řešení, které podle
nás elegantně řeší řadu problé-
mů oblasti Palmovky. Jsem moc
rád, že studii zpracuje kancelář
SATRA, která již pracuje na
řešení dobudování Městského
okruhu. Díky tomu vznikne
vynikající synergie a dokážeme
navázat na nejaktuálnější varianty okruhu, které připravuje
hlavní město,” říká Tomáš Hřebík (TOP 09 a STAN), radní pro
strategický rozvoj.
Cílem studie je prověřit trasování nové místní obousměrné
komunikace jak prostorově, tak
výškově a zajistit nové dopravní
propojení významné dopravní
komunikace vedené v ulici
Rohanské nábřeží s Městským
okruhem, resp. Vysočanskou
radiálou v oblasti Balabenky.
Obsahem řešení bude i dopravní návrh zastižených křižovatek
Voctářova/Rohanské nábřeží,
Sokolovská/U Rustonky, Pod
Plynojemem/Pobřežní IV, Sokolovská/Pobřežní. Součástí bude
urbanistický doprovod navrženého řešení komunikace s cílem
co nejvhodněji zakomponovat
komunikaci do přilehlého
území.
martin jedlička
MHD
Autobusový terminál Klapkova byl opraven
Po necelých dvou měsících bude znovu
zprovozněn autobusový terminál Kobylisy
v ulici Klapkova. V něm v termínu od
13. čevence do 31. srpna probíhá oprava
povrchu, která bude na konci srpna
dokončena.
Od září již nic nebrání tomu, aby se do
autobusového terminálu vrátily zpět autobusové linky, které byly v průběhu července
a srpna odstavovány v pravém pruhu ulice
Střelničná. V této ulici bude opět obnoven
(maj)
provoz v režimu 2+2 pruhy.
Průběh prací při opravě autobusového terminálu v červenci. Foto: Praha 8