OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / LISTOPAD 2017
www.praha8.cz
7
Čtenáři píší
Dobrý den,
před časem jsem u vás byla kvůli nedodávání Osmičky, to se víceméně vyřešilo, ale
tenkrát jsem též říkala, že proti některým
pražským obvodům se na Praze 8 téměř nic
(kultura, výlety aj.) nedělá. Ovšem to se
výrazně zlepšilo.
Protože se nemá jen kritizovat, ale též
po zásluze chválit, musím říci, že letos jste,
Odbore kultury, uspořádali několik moc
pěkných a na organizaci náročných akcí.
I dnešní oslava Dne seniorů byla úžasná,
zejména všechna vystoupení krajanů, s čímž
muselo být spousta starostí. Říkali jsme si, že
dalo práci je oslovit a i to, kde se pro tolik lidí
našlo ubytování. Všechno se povedlo, byl to
úžasný zážitek. Myslím, že si mohu dovolit
poděkovat za všechny zúčastněné seniory za
krásnou oslavu našeho svátku. Těším se i na
pohodové výlety se Seniorskou Osmou, které
se snad budou pro nás realizovat často
a pravidelně. Ať máte hodně dalších nápadů,
aby nám kulturní vyžití v Praze 8 občané
ostatních částí Prahy záviděli.
OLGA SUCHÁ
Vážení čtenáři,
v této rubrice publikujeme vaše vybrané
dotazy, připomínky či návrhy včetně
odpovědí. Nezveřejňujeme příspěvky
anonymní, vulgární a zjevně nepravdivé.
V případě pochybností rozhoduje redakční
rada.
Vaše stručné náměty zasílejte
na e-mail osmicka@praha8.cz
či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.
Redakce si vyhrazuje právo příspěvky
krátit a upravovat.
OPSÁNO Z FACEBOOKU
Rád bych zde sdělil své stanovisko a stanovisko dalších desítek
a stovek občanů bydlících
v Trojské a okolí na téma
uzavření Trojské, tento krok se
stal trnem v oku těm, kteří
Trojskou využívají a nebydlí v ní.
V Trojské bydlím již několik
desítek let. Všichni vidíme, že
doprava v Praze se na všech
místech zahušťuje, všichni
autem jezdíme. Byl otevřen tunel
Blanka bez dalších návazností
(neexistující pražský okruh,
neexistující vyústění tunelu na
okraji Prahy apod.). To vše
přineslo do Trojské značné
množství aut. Trojská je zcela
specifická, v jednom pruhu jede
tramvaj i auta, vedle je chodník
a okna rodinných domů
umístěná cca 1–2 metry nad
zemí, ulice nesplňuje technické
parametry potřebné pro průjezd
takového množství aut. Proto
Trojská nikdy v minulosti nebyla
průjezdná, vždy byla obslužnou
silnicí pro místní obyvatele.
Ti jsou všichni dnes vystaveni:
nadměrné koncentraci výfukových plynů, nadměrnému hluku,
vysoké rychlosti projíždějících
aut – závodní dráha Trojská
80 km/hod. nic neobvyklého,
nerespektování dopravního
značení v ulici – na přechodu
zde nikdo chodcům přednost
nedává atd. atd.
Trojští občané opakovaně
kontaktovali dopravní odbor
Prahy 8, Magistrát hl. m. Prahy,
Policii ČR, starostu MČ Prahy 8
a všechny orgány a instituce,
kteří mají k tomu co říci.
Výsledkem je stávající dopravní
opatření, tedy jednosměrné
uzavření Trojské. My občané zde
bydlící ovšem i toto považujeme
za nedostatečné, zvláště
uvážíme-li, že na jiných místech
v Praze jsou četná dopravní
omezení. Především na Praze 7,
(a někde i na Praze 8 – v ulici
Na Stráži je omezena rychlost
na 30 km/hod.), která chytře
využila tunel Blanka k odstranění místní dopravy a dnes se její
starosta kasá, jak se tam pěkně
PTALI JSTE SE NA WWW.PRAHA8.CZ
○ Zdravím, chci se zeptat, jestli
je nějak regulováno na území
Prahy 8 rozdávání propagačních
letáků na ulici / ve vestibulu
metra.
MARVANOVÁ
Vážená paní Marvanová,
hl. m. Praha reguluje distribuci
psané reklamy, tedy různých
letáků, vizitek, brožur a podobných tištěných propagačních
materiálů v Nařízení hl. m.
Prahy č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy,
ve znění pozdějších předpisů.
Regulace provedená tímto
nařízením se však vztahuje jen
na území městské památkové
rezervace, tedy na většinu území
městské části Praha 1 a k ní
přiléhající vymezenou část
městské části Praha 2. Na území
městské části Praha 8 není
distribuce letáků na ulici nebo
ve vestibulech metra ze strany
hl. m. Prahy nebo městské části
Praha 8 jakkoli regulována.
MILAN HEJKRLÍK, vedoucí odboru
živnostenského a správních
činností (OSČ)
○ Dobrý den, můžete mi prosím
poradit, kam v Praze 8 odvézt
k likvidaci starou asfaltovou
lepenku ze střechy garáže?
Děkuji za odpověď.
VENDL
Vážený pane Vendle, lepenku
je třeba uložit do sběrny
s nebezpečným odpadem. Žádný
sběrný dvůr hl. m. Prahy tuto
žije, jsou celé obytné bloky
izolovány od projíždějících aut
systémem zákazů, příkazů,
jednosměrek apod. A my, bydlící
přímo na výjezdu z Blanky se
dnes cítíme jako rukojmí
automobilistů, kteří dříve
projížděli Prahou 7.
Starosta MČ Praha 8 pan
Petrus udělal záslužnou věc
a my mu za to děkujeme. Zastal
se nás, jak někdo řekl, pár
občanů bydlících v pár domečcích. Není nás pár, je nás víc než
tři stovky a naše domečky mají
hodnotu. Jsou naším soukromým majetkem a my si svůj
majetek hodláme hájit! A také
okolní životní prostředí! Vidím
v příspěvcích níže jen kydání
špíny na pana starostu, já si ho
naopak vážím! Že měl tu odvahu
zastat se malého množství lidí
hájících si svůj majetek a okolní
životní prostředí proti tisícům –
lidem ze sídlišť na okraji Prahy,
kteří v Trojské nebydlí a projíždějí s ní do centra či zpět. Vy
všichni, co zde nebydlíte, zkuste
se vžít do situace, že vám denně
pod okny projede 5000 aut!!!
Ano, čtete dobře, to číslo je
obrovské a naše domy zde stojí
od roku 1920, kdy ulicí projel
jeden kůň... Chcete-li tedy vy,
kterým se uzavření Trojské
nelíbí, pomoci sobě, nám a všem
ostatním, napněte své síly
směrem k dostavbě pražského
okruhu a vyústění tunelu
Blanka dále než za Kobyliskou
vozovnou. Neplivejte špínu na
člověka, který má zájem řešit
život občanů v tom kterém
konkrétním místě. Tedy starostu
Petruse. Možná i vy budete
jednou v situaci, že budete stát
sami oproti tisícům jiných
a oceníte snahu člověka, který
se vás zastane proti těm tisícům.
Napněte tedy své síly a „bombardujte“ pražský magistrát a ty,
kteří mají dopravu v Praze řešit
komplexně. A važte si člověka,
který je schopen zastat se
jednotlivců proti tisícům. Dnes
takových moc není.
službu neposkytuje. Nejbližší
místo, kam lze tuto asfaltovou
lepenku odevzdat, je SD
Teplárenská, provozovatel
VS-Ekoprag, s. r. o., a to
za úplatu.
stavebně, tak z hlediska orientačního systému cestujících. Náš
stavební úřad stanovil sestavu
alespoň minimálních opatření
k nápravě, které však vlastníci
předmětných pozemků, hl. m.
Praha a Povodí Vltavy, s. p., ve
stanoveném termínu do konce
července 2017 nesplnili. Proto nyní
přistupujeme k nařízení těchto
opatření. Pro definitivní řešení je
podle dostupných informací
vypracována studie, kterou však
stavební úřad nemá k dispozici.
Jejím zpracovatelem je Vodohospodářský rozvoj a výstavba, a. s.
Vážným problémem je bezbariérový přístup, který vyžaduje
závazný předpis.
JINDŘIŠKA ZIAŤKOVÁ, vedoucí
odboru životního prostředí (OŽP)
○ Dobrý den, je v plánu upravit
přístup k zastávce přívozu mezi
Karlínem a Holešovicemi?
Existuje k tomuto již nějaký
grafický návrh?
MARKÉTA
Vážená paní Markéto, situaci
přístupu k přívozu na straně
Karlínské řešíme ve správním
řízení jako příslušný stavební
úřad z moci úřední. Stávající stav
přístupu je zcela nevyhovující jak
MIL TĚŠ
VLADIMÍR BAUMRUK, odbor
územního rozvoje a výstavby (OÚRV)