10 Osmička / ZPRAVODAJ MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVEN 2022 

www.praha8.cz

Doprava

LIBEŇ

Přecházení v Davídkově bude bezpečnější

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-SDK

PT-SDK

PT-SDK

PT-OP

PT-SDK

PT-SDK

PT-OP

PT-SDK

PT-OP

PT-OP

PT-SDK

PT-SDK

PT-SDK

PT-OP

.

+stáv

+150

2,00

0

R10

,00

PT

PRE-O

R1

0

,0

R8

,00

PT-O

,00

1,00

PT-OP

PT-SDK

PT-SDK PT-SDK

PT-OP

7,00

1,00

PT-OP

4,00

PT-SDK

PT-SDK PT-SDK

+20

+2

802347

PT-SDK

7,00

802129

3,40

VJEZD

VJEZD

-OPT

+0

VJEZD

CETIN

+stáv.

2,70

VODAFONE

CETIN-metal

VODAFONE

CETIN-metal

CETI

N-m

PT-OP

PT-OP

etal

PRE-SDK

CETIN-metal

PRE-SDK

PRE-SDK

CETIN-metal

CETIN-metal

CETIN-metal

CETIN-metal

l

-meta

CETIN-metal

úpravou, takže přecházení přes

vozovku bude kratší a rychlejší.

Úpravy také zdůrazní, že oblasti

kolem ulice Davídkova jsou

rezidenční a platí zde snížená

rychlost, na což budou řidiči

upozorněni zvýšenými přechody

pro chodce v ulicích Na Slovance

(obě ramena) a Pod Vodárenskou

věží (západní rameno). Tím

bude také překonání těchto

přechodů bezpečnější.

Stavba má již platné stavební

povolení, provede ji TSK hl. m.

Prahy v letošním nebo příštím

roce. (TK)

PRE-SDK

CETIN-metal

PRE-SDK

CETIN-metal

PRE-SDK

CETIN-metal

PRE-SDK

CETIN-metal

CETIN-metal

PRE-SDK

PRE-SDK

PRE-SDK

SÍDLIŠTĚ BOHNICE

Kultivace parkování

v Krynické ulici

 Původní stav a jeho proměna

FOTO: SINPPS S.R.O.

PRE-O

PT

+20

4,00

R0

,50

802346

-OPT

CETIN

CETIN-metal

R0,50

802130

%

+0

1

R8

+150

PT-SDK

etal

CETIN-m ONE

VODAF

etal

CETIN-m

ile-OPT

T-Mob

+20

PRE-SDK

PT-SDK

+150

SDK

PT-

VODAFONE

PT-OP

PT-OP

PT-SDK

1,00

5,70

max.2,0

3,70

PT-OP

0

R0,5

2,20

2,00

2,30

802131

% max.2,0%

T

OP

ileob

T-M

PRE-SDK

PT-OP

l

-meta

CETIN

ONE

VODAF

etal

CETIN-m

802132

5,80

2

PRE-SDK

4,00

,0%

PRE-SDK

PT-OP

.

+stáv

PT-OP

7,00

PRE-SDK

+20

max.2

PT-OP

CETIN-metal

PT-OP

0

PT-OP

PT-OP

PT-SDK

PT-SDK

PT-SDK

ile-OPT

T-Mob

T-Mobi

le-OPT

802392

CETIN-metal

PT-OP

,50

PT-SDK

VODAFONE

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

PT-OP

+0

VJEZD

+stáv.

PT-OP

metal

CETINONE

VODAF

PT-SDK

PT-OP

PT-SDK

PT-OP

metal

CETINONE

VODAF

PT-OP

metal

CETINONE

VODAF

ile-OPT

T-Mob

20,00

PRE-SDK

PT-SDK

VODAFONE

T-Mobile-OPT

PT-OP

CETIN-metal

R5,0

1,00

PRE-SDK

max.2,0

PRE-SDK

PT-OP

PT-OP

ile-OPT

PRE-SDK

PT-SDK

VODAFONE

T-Mobile-OPT

PT-OP

T-Mob

PRE-SDK

PT-SDK VODAFONE

PT-OP

CETIN-metal

PT-OP

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

802391

PRE-SDK

VODAFONE

PT-OP

,00

PT-OP

PRE-SDK

CETIN-metal

R5

PT-OP

PT-SDK

T-Mobile-OPT

PT-OP

+20

PRE-SDK

CETIN-metal

PT-OP

4,00

PRE-SDK

27,60

VODAFONE

PT-SDK

T-Mobile-OPT

PT-OP

PT-SDK

CE

VODAFONE

TIN

-m

eta

l

e-OPT

T-Mobil

VODAFONE

T-Mobile-OPT

+20

PRE-SDK

PT-SDK

CETIN-metal

PT-OP

metal

CETINONE

VODAF

T-Mobi

VODAFONE

PT-SDK

VODAFONE

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

le-OPT

PT-SDK

VODAFONE

PT-OP

PT-OP

VODAFONE

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

PT-OP

PT-OP

PT-SDK

PT-OP CETIN-metal

CETIN-metal

PT-SDKVODAFONE

VODAFONE

PT-SDK

PT-OP

VODAFONE

PT-OP

CETIN-metal

T-Mobile-OPT

,50

R0

VODAFONE

PT-OP

+stáv.

PT-OP

PT-OP

T-Mobile-OPT

R4

PT-OP

CETIN

VODAFONE

3

PT-SDK

VODAFONE

PT-OP

CETIN-metal

CETIN-metal

PRE-OPT

PT-OP

CETIN-OPT

CETIN-metal

CETIN-metal

T-Mobile-OPT

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

2,00

VODAFONE

+stáv.

PT-OP

CETIN-OPT

PT-OP

CETIN-OPT

PT-OP

PT-OP

0

PT-OP

PT-OP

PT-SDK

VODAFONE

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

PT-OP

PT-OP

PT-SDK

VODAFONE

CETIN-metal

R7,0

PT-OP

PT-OP

VODAFONE

T-Mobile-OPT

PT-SDK

PT-SDK

PT-OP

PT-OP

CETIN-metalT-Mobile-OPT

CETIN-metal

VODAFONE

PT-SDK

VODAFONE

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

tal

VODAFONE

etal

T-Mobile-OPT

me

INCET

PT-OP

PT-SDK

CETIN-m

CETIN-metal

PT-OP

PT-SDK

CETIN-metal

CETIN-metal

PT-OP

PT-SDK

,00

R8

+0

PT-OP

PT-OP

+0

CETIN-metal

CETIN-metal

PT-OP

PT-SDK

CETIN-metal

CETIN-metal

CETIN-metal

VODAFONE

+80

SDK

+0

PRE-OPT

CETIN-metal

CETIN-metal

E-S

CETIN-metal

CETIN-metal

PT-OP

+150

PRE-

CETIN-OPT

VO

DA

FO

NE

PRE-OPT

4,80

2,00

l

T-Mobile-OPT

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

PR

DK

CETIN-metal

4,10

CETIN-metal

l

max.2,0%

PRE-SDK

PRE-SDK

T

CETIN-metal

-meta

1,00

PRE-OP

CETIN-metal

CETIN

7,80

PRE-SDK

PRE-SDK

PRE-OPT

CETIN-metal

PT-OP

DK

+80

CETIN-OPT

PRE-OPT

CETIN-meta

pravní situace klidnější. Od

stavebních úprav v ulici si slibu­

jeme, že se situace s přecháze­

ním Davídkovy ulice zpřehlední

a pro všechny účastníky provozu

bude bezpečnější,“ uvedl Martin

Jedlička (TOP 09 + STAN), před­

seda komise pro dopravu.

Stavební úpravy pro zvýšení

bezpečnosti se týkají křižovatek

Davídkova a Na Slovance a Da­

vídkova a Pod Vodárenskou věží.

Během stavebních úprav dojde

k zúžení vozovky v prostoru

obou křižovatek, rozšíření pro­

storu chodníků s bezbariérovou

nachází za přechodem pro chodce, kde

dříve parkovala vozidla na úzkém

chodníku. Proto se parkovací pás rozší­

ří, aby auta nevjížděla na trávu,“ vy­

světlil předseda komise pro dopravu

Martin Jedlička (TOP 09 + STAN).

Projekt zpracovala MČ Praha 8,

stavbu provádí TSK hl. m. Prahy. Do­

končení prací je plánované v průběhu

července.

„V legalizaci parkovacích míst v Boh­

nicích budeme samozřejmě pokračo­

vat. Připravujeme vyznačení dalších

míst v Lodžské a projektujeme stavbu

nových parkovacích míst v dalších

ulicích: Hanouškova, Štětínská nebo

Poznaňská,“ dodává Jedlička. (TK)

PRE-SDK

PT-OP

PRE-S

CETIN-OPT

+20

PRE-OPT

T-Mobile-OPT

T-Mobile-OPT

max.2,0%

PT-OP

PT-SDK

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

CETIN-OPT

CETIN-metal

ce, zdaleka ale neodpovídají

bezpečnostním požadavkům

pro křížení hustého provozu

a pěších tras.

„Ze spolupráce se školami

vyplynulo, že provoz v Davídko­

vě ulici je hlavním důvodem,

proč rodiče do škol Na Slovance

odmítají pouštět své děti pěšky

a raději je sem dovážejí. To pak

v ranních špičkách před školou

vytváří chaos. Bariéra Davídkovy

ulice je pro spoustu rodičů také

dostatečným podnětem k tomu,

aby své děti raději zapisovali do

jiných škol v okolí, kde je do­

V ulici Krynická v Bohnicích během

května odstartovaly práce na stavbě

parkovacích míst, respektive kultivace

parkovacího pásu při levé straně této

jednosměrné komunikace.

Stávající zpevněné i nezpevněné

plochy budou nahrazeny jednotnými

plochami z betonové dlažby. Podle

potřeby budou vybudovány opěrné

stěny z gabionů. Navazující plochy

zeleně budou revitalizovány, vysadí se

dvanáct stromů jako náhradní výsadba.

„Celkem se zde staví a upravuje

zhruba 40 parkovacích míst. Několik

nových parkovacích míst vznikne

v úseku, kde se parkovalo bokem na

zeleni. Nejdelší úsek parkování se pak

PRE-OPT

PRE-OPT

PRE-OPT

+stáv.

PT-OP

+0

T-Mobile-OPT

PRE-OPT

T-Mobile-OPT

802133

PT-OP

PT-OP

CETIN-OPT

CETIN-OPT

2,60

+0

T-Mobile-OPT

+20

%

.2,0

max

PT-OP

PT-OP

T-Mobile-OPT

PRE-OPT

T-Mobile-OPT

+80

PRE-OPT

0

+2

4,00

PT-OP

PT-OP

le-OPT

PR

1,70

+stáv.

PT-OP

PT

5,40

PT-OP

PRE-OPT

PRE-OPT

CETIN-OPT

CETIN-OPT

CETIN-OPT

CETIN-OPT

E-O

PRE-OPT

CETIN-OPT

PRE-OPT

T

PRE-OPT

+150

T-Mobile-OPT

PRE-OPT

OP

PRE-OPT

CETIN-OPT

CETIN-OPT

CETIN-OPT

PRE-OPT

ile-

ob

T-M

+180

+150

CETIN-OPT

-OPT

CETIN

6,60

PT-OP

+0

CETIN-OPT

6,10

,50

R0

PT-OP

PT-OP

3,00

T-Mobi

PT

ile-OPT

T-Mob

CETIN-O

4,00

PT-OP

PT-OP

le-OPT

+20

+80

PRE-OPT

T-Mobi

ile-OPT

T-Mob

+0

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT

CETIN-O

+80

PT-SDK

PT-SDK

CETIN-O

PT

1,70

ile-OPT

le-OPT

T-Mob

T-Mobi

+80

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

T-Mobile-OPT

max.2,0%

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT-OP

PT

PRE-OPT

+0

T-Mobile-OPT

2,00

PT-OP

CETIN-metal

PT-OP

CETIN-O

PRE-OPT

PT-OP

+150

CETIN-OPT

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

CETIN-OPT

PT-OP

+150

T-Mobile-OPT

+80

T-Mobile-OPT

CETIN-metal

Davídkova ulice je velmi vytíže­

nou komunikací, která spojuje

horní Libeň se sídlištěm Ďáblice

a ulicí Střelničnou. Dle průzku­

mu tudy denně projede zhruba

10 až 15 tisíc vozidel, komuni­

kaci využívají také autobusy

MHD. Tuto rušnou tepnu musejí

každý den překonávat děti

a případně i jejich rodiče, kteří

z okolní obytné zástavby míří

ulicemi Na Slovance a Pod

Vodárenskou věží do ZŠ a MŠ Na

Slovance. Na křižovatkách obou

zmíněných ulic s Davídkovou

sice existují opatření pro chod­

CETIN-metal

+0

PT-SDK

PRE-OPT

metal

PT-SDK

PRE-OPT

CETIN-OPT

T-Mobile-OPT

PT-OP

PRE-OPT

CETIN-OPT

,50

R0 00

5,

0

R0,5

2,00

PT-OP

PRE-OPT

CETIN-OPT

CETIN-

PT-SDK

PRE-OPT

CETIN-OPT

CETIN-metal

CETIN-metal

PT-OP

PRE-OPT

CETIN-metal

le-OPT

PT-OP

CETIN-OPT

CETIN-metal

ile-OPT

T-Mob

Sloupek svislé dopravní značky stávající / stávající rušený / nově navržený

etal

CETIN-m

PT-SDK

CETIN-metal

T-Mobi

PT-OP

2,00max.2,0%

PT-OP

PT-SDK

PT-OP

UV dotčené stavbou stávající/nové (oprava dle Poznámky č.3)

Antiparkovací sloupek (celkem 25 kusů)

1,00

PT-SDK

PT-SDK

PT-SDK

PT-SDK

PT-SDK

PT-SDK

K

PT-SD K

PT-SD

K

PT-SD K

PT-SD

PT-OP

PT-OP

CETIN-OPT

CETIN-metal

Převýšení obrubníku oproti vozovce/chodníku v mm

+100

CETIN-metal

PT-OP

Vzorový řez

etal

CETIN-m

PT-SDK

VODAFONE

1

PT

CETIN-O

PT-OP

PRE-SDK

PT-OP

PT-OP

Výšková rektifikace, případně výměna povrchového znaku IS

etal

PRE-OPT

PT-OP

Ostatní:

CETIN-m

T-Mobile-OPT

PT-OP

PT-SDK

Legenda inženýrských sítí

PT-OP

Děti ze škol Na Slovance se

již brzy dočkají

bezpečnějších

přístupových tras. Radnice

Prahy 8 ve spolupráci se

spolkem Pěšky městem

a samotnými ZŠ a MŠ Na

Slovance připravila návrh

Ladví

na stavební úpravy

několika křižovatek

v blízkosti této školy.

Především křižovatek přes

ulici Davídkova, které nyní

v rámci programu BESIP

projdou renovací.

SO401 - Přisvícení přecho

Nový kabel VO

Nový stožár V

Stávající rušen