Gymnázium Thomase Manna na Střížkově aktivně rozšiřuje svou mezinárodní spolupráci, a proto v rámci evropského vzdělávacího programu Erasmus+ vytvořilo mezinárodní projekt Ekologická gramotnost pro udržitelnou budoucnost, jehož hlavním tématem byla ekologie a odpovědnost za životní prostředí. Ve spolupráci s našimi partnerskými školami v Neumarktu/Bavorsko a ve Vídni jsme v rámci projektu rozvíjeli základní kompetence žáků k dlouhodobě udržitelnému životu v naší společnosti.
Vzhledem k tomu, že vzděláváme žáky pro budoucnost, kterou dnes nemůžeme znát, vnímáme zaměření na schopnost empaticky vnímat ekologické potřeby světa a rozvíjení různých typů gramotnosti jako správnou cestu. Rozvinutá kreativita a flexibilita, stejně jako schopnost chápat ekologickou problematiku, studentům pomůže zorientovat se ve světě budoucnosti, ať už pro ně moderní doba chystá cokoli. Během projektu, který skončil na jaře letošního roku, jsme u žáků podpořili mimo jiné také vícejazyčnost, neboť komunikace probíhala ve třech jazycích – česky, německy a anglicky. Naším cílem bylo podpořit u studentů schopnost kriticky se vyrovnávat se skutečností, umět porovnávat, posuzovat a samostatně přemýšlet o životním prostředí, jeho ochraně a udržitelném životním stylu. Usilovali jsme o to, aby studenti získali kritický přístup k současným ekologickým trendům. Díky zahraniční spolupráci pak mohli sledovat přístup ke klíčovým tématům projektu v mezinárodním měřítku. V rámci programu jsme realizovali několik ekologických výjezdů, workshopů, exkurzí, výletů a společných fyzických i online setkání.
Pavla Petrová, Gymnázium Thomase Manna