Osmička / ZPRAVODAJ MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ZÁŘÍ 2022 

www.praha8.cz

7

KARLÍN

Další křižovatka

bude bezpečnější

Karlín v současnosti patří mezi dopravně velmi vytížené

lokality. To platí i pro ulici Pernerova, kde Praha 8

připravuje několik opatření pro lepší přecházení ulice.

Radnice ve spolupráci se spolkem Pěšky městem v rámci

programu BESIP připravuje

úpravu křižovatky ulic Pernerova a Šaldova. Předmětem úpravy je vybudování a vyznačení

třetího bezbariérového přechodu pro chodce na západním

rameni křižovatky, kde v současnosti takové řešení neexistuje. Po dokončení tak bude možné bezpečně křižovatku přejít

pěšky ze všech směrů bez nutnosti obcházení. Vyznačení

přechodu a odpovídající stavební úpravy se ze strany TSK

očekávají ještě letos.

„Tento projekt je součástí

rozsáhlejšího plánu úprav

několika křižovatek v okolí ZŠ

Lyčkovo náměstí, jehož cílem je

vytvoření bezpečnějších pěších

tras ke škole zejména pro její

žáky. Již teď děti mohou využít

nový přechod v ulici Hybešova

pro přesuny mezi ZŠ Lyčkovo

náměstí a jídelnou v areálu ZŠ

Petra Strozziho. Další nové

přechody budou brzy následovat,“ uvedl Martin Jedlička

(TOP 09 + STAN), předseda

komise pro dopravu. Nový

přechod vznikne například

také v ulici Březinova a úpravami pro zpřehlednění a vytvoření bezbariérových míst pro

přecházení projdou i křižovatky

Křižíkova/Urxova, Pernerova/

 Návrh nové podoby přechodů křižovatky ulic Pernerova a Šaldova

Sovova a Pernerova/Kubova.

V Pernerově ulici také dojde

k vybudování bezpečnější

křižovatky Pernerova-Kolláro-

va, která bude zvýšená a přechody se stanou přehlednější

(informovali jsme v dubnové

Osmičce, pozn. red.). (TK)

TRAMVAJE

Příprava trati Kobylisy – Zdiby pokračuje

Rozšiřování tramvajové sítě

v Praze s sebou nese zvýšení

kvality cestování a jisté zvýšení

spolehlivosti oproti autobusovým spojům. Tramvaje s sebou

rovněž přináší zklidnění dopravy

a mimo jiné také snížení emisí.

Do pokročilé fáze příprav se

v současnosti dostává dlouho

plánované prodloužení tramvajové trati z Kobylis severně do

Zdib. Stavba nyní prochází fází

projekční přípravy, do konce

roku by mělo být vydáno územní rozhodnutí. Samotné stavební práce by měly začít v roce

2025 a v roce 2027 se předpokládá zprovoznění celého nového úseku trati z Kobylis až do

terminálu Sedlec.

„Za Prahu 8 stavbu této tramvajové trati od začátku podporujeme. Zejména proto, že

mimo Prahu 8 vzniknou dvě

velká P+R parkoviště pro celkem 1248 vozidel. Tato auta

pak nebudou projíždět Ústeckou ulicí a přes Kobyliské ná-

 Úsek plánované trati mezi vozovnou Kobylisy a Zdiby

městí. Praha nutně potřebuje

dobudovat tisíce parkovacích

míst P+R, aby mohli přijíždějící

návštěvníci přesednout na

MHD,“ uvedl Martin Jedlička

(TOP 09 + STAN), předseda

komise pro dopravu.

Dále podle něj dojde ke snížení počtu meziměstských autobusů u metra Kobylisy, které se

přesunou na nové dopravní

terminály ve Zdibech a v Sedleci. Meziměstské autobusové

linky tak budou končit mimo

hlavní město a pro dopravu dále

do centra cestující využijí právě

tramvaj. Trať svým zamýšleným

vedením prochází obcemi Zdiby

a Dolní Chabry, lepší dopravní

spojení s Prahou tak přinese

i místním obyvatelům.

Trasa začíná na křižovatce ulic

Klapkova, Horňátecká a Maškova,

kde se napojí na točnu a vozovnu

Kobylisy. Dále pokračuje téměř

v celé délce po současné

čtyřproudové Ústecké ulici, tím

překonává území Dolních

Chabrů. Před vjezdem do Zdib se

nachází odbočka do prvního ze

dvou terminálů (Terminál Zdiby),

jehož součástí bude parkovací

dům P+R pro 414 vozidel. Ulicí

Pražská trať prochází obcí Zdiby,

samostatným mostním nadjezdem – doplněným o chodník pro

pěší a cyklisty – překonává křížení komunikace I/9 s dálnicí D8

a následně je ukončena smyčkou

v novém Terminálu Sedlec. Zde

se počítá s parkovacím domem

pro 834 automobilů. Trať bude

mít včetně obou terminálů osm

zastávek. Investorem je hlavní

město. (TK)