Osmička / ZPRAVODAJ MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ZÁŘÍ 2022
www.praha8.cz
7
KARLÍN
Další křižovatka
bude bezpečnější
Karlín v současnosti patří mezi dopravně velmi vytížené
lokality. To platí i pro ulici Pernerova, kde Praha 8
připravuje několik opatření pro lepší přecházení ulice.
Radnice ve spolupráci se spolkem Pěšky městem v rámci
programu BESIP připravuje
úpravu křižovatky ulic Pernerova a Šaldova. Předmětem úpravy je vybudování a vyznačení
třetího bezbariérového přechodu pro chodce na západním
rameni křižovatky, kde v současnosti takové řešení neexistuje. Po dokončení tak bude možné bezpečně křižovatku přejít
pěšky ze všech směrů bez nutnosti obcházení. Vyznačení
přechodu a odpovídající stavební úpravy se ze strany TSK
očekávají ještě letos.
„Tento projekt je součástí
rozsáhlejšího plánu úprav
několika křižovatek v okolí ZŠ
Lyčkovo náměstí, jehož cílem je
vytvoření bezpečnějších pěších
tras ke škole zejména pro její
žáky. Již teď děti mohou využít
nový přechod v ulici Hybešova
pro přesuny mezi ZŠ Lyčkovo
náměstí a jídelnou v areálu ZŠ
Petra Strozziho. Další nové
přechody budou brzy následovat,“ uvedl Martin Jedlička
(TOP 09 + STAN), předseda
komise pro dopravu. Nový
přechod vznikne například
také v ulici Březinova a úpravami pro zpřehlednění a vytvoření bezbariérových míst pro
přecházení projdou i křižovatky
Křižíkova/Urxova, Pernerova/
Návrh nové podoby přechodů křižovatky ulic Pernerova a Šaldova
Sovova a Pernerova/Kubova.
V Pernerově ulici také dojde
k vybudování bezpečnější
křižovatky Pernerova-Kolláro-
va, která bude zvýšená a přechody se stanou přehlednější
(informovali jsme v dubnové
Osmičce, pozn. red.). (TK)
TRAMVAJE
Příprava trati Kobylisy – Zdiby pokračuje
Rozšiřování tramvajové sítě
v Praze s sebou nese zvýšení
kvality cestování a jisté zvýšení
spolehlivosti oproti autobusovým spojům. Tramvaje s sebou
rovněž přináší zklidnění dopravy
a mimo jiné také snížení emisí.
Do pokročilé fáze příprav se
v současnosti dostává dlouho
plánované prodloužení tramvajové trati z Kobylis severně do
Zdib. Stavba nyní prochází fází
projekční přípravy, do konce
roku by mělo být vydáno územní rozhodnutí. Samotné stavební práce by měly začít v roce
2025 a v roce 2027 se předpokládá zprovoznění celého nového úseku trati z Kobylis až do
terminálu Sedlec.
„Za Prahu 8 stavbu této tramvajové trati od začátku podporujeme. Zejména proto, že
mimo Prahu 8 vzniknou dvě
velká P+R parkoviště pro celkem 1248 vozidel. Tato auta
pak nebudou projíždět Ústeckou ulicí a přes Kobyliské ná-
Úsek plánované trati mezi vozovnou Kobylisy a Zdiby
městí. Praha nutně potřebuje
dobudovat tisíce parkovacích
míst P+R, aby mohli přijíždějící
návštěvníci přesednout na
MHD,“ uvedl Martin Jedlička
(TOP 09 + STAN), předseda
komise pro dopravu.
Dále podle něj dojde ke snížení počtu meziměstských autobusů u metra Kobylisy, které se
přesunou na nové dopravní
terminály ve Zdibech a v Sedleci. Meziměstské autobusové
linky tak budou končit mimo
hlavní město a pro dopravu dále
do centra cestující využijí právě
tramvaj. Trať svým zamýšleným
vedením prochází obcemi Zdiby
a Dolní Chabry, lepší dopravní
spojení s Prahou tak přinese
i místním obyvatelům.
Trasa začíná na křižovatce ulic
Klapkova, Horňátecká a Maškova,
kde se napojí na točnu a vozovnu
Kobylisy. Dále pokračuje téměř
v celé délce po současné
čtyřproudové Ústecké ulici, tím
překonává území Dolních
Chabrů. Před vjezdem do Zdib se
nachází odbočka do prvního ze
dvou terminálů (Terminál Zdiby),
jehož součástí bude parkovací
dům P+R pro 414 vozidel. Ulicí
Pražská trať prochází obcí Zdiby,
samostatným mostním nadjezdem – doplněným o chodník pro
pěší a cyklisty – překonává křížení komunikace I/9 s dálnicí D8
a následně je ukončena smyčkou
v novém Terminálu Sedlec. Zde
se počítá s parkovacím domem
pro 834 automobilů. Trať bude
mít včetně obou terminálů osm
zastávek. Investorem je hlavní
město. (TK)