6
Osmička / ZPRAVODAJ MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ZÁŘÍ 2022
www.praha8.cz
Doprava
ARCHITEKTONICKÁ SOUTĚŽ
Nová lanovka zná svoji podobu
To stojí také za návrhem londýnské lanovky
(London Cable Car) nebo modernizací
nádraží London Bridge, páté nejrušnější
stanice ve Spojeném království.
Do soutěže, kterou vyhlásil pražský
dopravní podnik, se přihlásilo 23 zájemců
z devíti evropských zemí, z nichž porota
vybrala pět týmů, jejichž úkolem bylo
vypracovat architektonické návrhy. Z nich
mezinárodní porota ocenila tři nejlepší.
První cenu obdržel britský tým William
Matthews Associates ve spolupráci s Boele
Architects a Expedition Engineering a za
podpory konzultantů DCSA a Agile CE. Na
druhém místě skončilo české seskupení ov
architekti a studio Olgoj Chorchoj. Na třetí
pozici se umístila rakouská kancelář ZT
GmbH – Studio Innsbruck renomovaného
norského studia Snøhetta.
„Vítězný návrh nejvíce zapadá do svého
okolí mezi Podbabou, Trojou a Bohnicemi.
Doufám, že již za několik let se budeme
moci svézt tímto elegantním dopravním
prostředkem, do kterého bude možné
nastoupit ve třech stanicích. Na obou ko-
VIZUALIZACE: WILLIAM MATTHEWS ASSOCIATES
Vítězem jednofázové mezinárodní
architektonické soutěže na podobu
tří stanic a pěti podpěr plánované
lanové dráhy Podbaba – Troja –
Bohnice se stalo londýnské studio
William Matthews Associates.
Takto by měla vypadat stanice lanovky v Bohnicích
nečných umožní pohodlný přestup na
navazující dopravní spojení,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Městská část Praha 8 se na výběru vítězného návrhu podílela. Řešení prostoru
v okolí budoucí stanice lanovky v Bohnicích
je pro vedení radnice zásadně důležité.
„Nadále trváme na tom, aby Praha s lanovkou postavila na kraji Bohnic velký parkovací dům, protože musíme ochránit Bohnice
od toho, aby se staly parkovištěm. Současně
tvrdíme, že lanovka je dočasné řešení.
Praha musí pokračovat v přípravě tramvajo-
vé trati, která v budoucnu propojí Bohnice
s Prahou 6 mostem v Podbabě,“ konstatoval
radní pro dopravu Tomáš Slabihoudek
(TOP 09 + STAN).
Plánovaná délka trasy lanovky bude
2,24 kilometru a mezi stanicemi má jezdit
rychlostí 6,5 metru za sekundu. Do jedné
kabinky se vejde 35 cestujících, a jelikož
jich bude jezdit celkem sedmnáct, za hodinu má lanovka v jednom směru převézt dva
až čtyři a půl tisíce osob. Město plánuje, že
výstavba celého projektu vyjde přibližně na
dvě miliardy korun. Zatím není jasné, kdy
by lanovka měla začít fungovat. (TK)
TECHNICKÁ SPRÁVA KOMUNIKACÍ
Radnice urguje opravy
vozovek a chodníků
Na území Prahy 8 existuje dnes
bohužel mnoho míst, kde by
silnice či chodníky nutně potřebovaly opravit. V minulosti byla
širší periferie města mimo
centrum v tomto ohledu značně
opomíjena, a to si vybírá svou
daň. Podněty a připomínky
přicházejí nejčastěji od samotných občanů a motoristů. Radnice se aktivně snaží tyto podněty vyslyšet a pravidelně zasílá
žádosti o opravy na TSK hl. m.
Prahy, která je postupně realizuje. „Některá místa je možné
ještě řešit klasickými záplatami,
často ale tento postup již nestačí
a silnice či chodník je i přes
nespočet malých oprav v žalostném stavu. MČ Praha 8 v takových případech usiluje o celoplošné rekonstrukce povrchů,
aby zajistila svým občanům
pohodlné cestování ať už vozidly, nebo pěšky. Doufáme, že
v brzké době se tak plošných
oprav dočkají občané například
v ulicích Lindnerova, Podlipného, Nad Rokoskou, S. K. Neumanna, Katovická, Štětínská
nebo Ďáblická. Ty jsou v nejhorším stavu, rozbitých ulic je ale
samozřejmě mnohem více,“
sdělil předseda komise pro
dopravu Martin Jedlička (TOP
09 + STAN).
Opravy se dočkala i Štěpničná ulice u křižovatky se Střelničnou
Mimo jednání s TSK také MČ
Praha 8 úspěšně navázala spolupráci s městskou firmou
ACTON, která má ve správě část
z rozsáhlé sítě chodníků na
sídlišti Ďáblice. I zde se postupně opravují některé rozbité
chodníky, v nedávné době
například úsek u pošty a v současnosti probíhá oprava chodníku ve Frýdlantské ulici. Brzy by
se měly dočkat opravy další
vybrané úseky chodníků v nejkritičtějším stavu. (TK)