OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / srpen 2019 

Radomír Nepil

zastupitel

MČ Praha 8

za ANO

ANO

Praha chaotická

Pokud jste se snažili projet

v posledních týdnech Prahou,

tak jste velmi rychle zjistili, že

nastal neskutečný dopravní

chaos, kterého jsme v Praze

svědky. Koalice na magistrátu

v čele s piráty má dokonce

v programovém prohlášení to,

že bude dopravní uzavírky

koordinovat. Namísto toho, aby

se situace zlepšila, tak teď naopak v přímém přenosu sledujeme, jak to vypadá, když se mezi

jednotlivými institucemi nekomunikuje vůbec, a jak vypadá

skutečné dopravní peklo.

Očekával bych, že pokud

město řídí „odborníci“ na práci

s daty, jak o sobě Piráti s oblibou tvrdí, bude se situace postupně lepšit, realita je ale

bohužel přesně opačná a situace se výrazně zhoršila. Řidiči

musí počítat s takovými dopravními omezeními, jejichž

důsledek je každodenní kolaps

např. v ulici V Holešovičkách.

Uzavírky nejsou nijak systémově koordinovány, protože

jestli je vrcholem koordinace

spuštění nového webu, který

navíc dubluje informace z jiného pražského webu, tak je to

opravdu k smíchu.

Tomáš Slabihoudek

radní

MČ Praha 8

za TOP 09 a STAN

TOP 09 a stan

www.praha8.cz

Petr Vilgus

zastupitel

MČ Praha 8

za Osmička sobě

Osmička sobě –

Zelení, KDU-ČSL

Řešením pro

Ano, chybí

Prahu 8 je

dokončení okruhů podpora veřejné

a příměstské

Praha 8 trpí kolonami aut na

páteřních komunikacích, ale

dopravy

vyhlašovat kvůli tomu „dopravní

nouzi“ by bylo jen planým gestem, které nic nevyřeší. Zašpuntování ulic a snižování jejich

kapacity (dnes tak oblíbené)

ničemu nepomůže, ulice jsou

přeplněné už dnes. Naopak,

musíme podporovat jejich průjezdnost, plynulost dopravy.

Že jsou v Praze 8 místa, kde

doprava pravidelně kolabuje, to

je evidentní, stačí se podívat na

provoz ve špičkách v ulicích

Ústecká, Zenklova, V Holešovičkách, Sokolovská a dalších.

Důvodem je mimo jiné enormní množství středočeských aut,

přijíždějících do Prahy. Podle

loňské studie ČVUT přijíždí do

Prahy každý den 320 tisíc vozidel, z toho jich přes Prahu 8

projíždí přes 40 tisíc. Proto

prosazujeme projekty, které

pomůžou tento každodenní

nával aut snížit. Praze 8 pomohou především klíčové dopravní

stavby, které dostanou auta

z obytných ulic: dokončení

vnějšího okruhu, dokončení

vnitřního okruhu a zahloubení

ulice V Holešovičkách. Bohužel

u těchto staveb jsme závislí na

magistrátu, ale tlačíme je k realizaci a jednáme i o jejich podobě.

Podporujeme co nejrychlejší

stavbu tramvaje do Zdib, velké

P+R parkoviště ve Zdibech by

velmi ulevilo především v okolí

Kobyliského náměstí. Podporujeme i nové vlakové zastávky.

Zkrátka čím více možností, jak

se dostat do Prahy bez auta, tím

lépe. K tomu je ovšem nutné

kolem Prahy budovat magistrátem slibovaná P+R parkoviště;

když po mimopražských řidičích

chceme, aby přesedli na MHD,

musíme jim nabídnout místa

k zaparkování a co nejrychlejší

spoj do Prahy.

Praha už řadu desetiletí trpí

masovým automobilismem.

Šňůry aut každé ráno převálcují

město z jeho okraje do centra,

večer se tato „krize“ opakuje

v opačném směru. Kvůli ranním

a večerním špičkám někteří

politici volají po razantním

rozšíření silnic, vybudování

dalších nadjezdů a mimoúrovňových křižovatek. Kašlou na

zájmy našich občanů, na bezpečí

našich dětí a seniorů, na znečištěný vzduch i město plné hluku.

My, zastupitelé Zelených

a KDU-ČSL, to vidíme jinak.

Inspirujeme se ve Švýcarsku,

Německu a Rakousku, kde je

veřejná doprava jednoznačnou

prioritou. Tvrdíme, že klíčem

k řešení pražské krize je veřejná

příměstská doprava. Severní

silniční obchvat města je také

důležitý, ten ale Praze 8 moc

dopravně neulehčí. Když byli

zelení ve vedení městské části

Praha 8, podíleli jsme se na

tvorbě plánů na tramvajovou

trať mezi Prahou 8 a Prahou 6

okolo zoo. Probudili jsme plán

výstavby vlakových zastávek

Karlín a Libeň. Opravili jsme

Zenklovu ulici, kde je veřejná

doprava upřednostněna. Dělali

jsme vše pro to, aby lidé nejezdili

do Prahy auty. Jsme pro tramvajovou linku přes Dolní Chabry

do Zdib. Právě nedostatečné

vlakové nebo tramvajové spojení

ze Středočeského kraje způsobuje nápor autobusů na přestupní

zastávky metra Ládví a Kobylisy.

Tyto postoje dále držíme a budeme je tlačit i z opozice.

Samozřejmě chápu narážku

ODS na téma „klimatická krize“.

Znám skeptický pohled této

strany ke slovům zelený, ekologický, udržitelný. Politiku založenou na schovávání hlavy do

písku jsem vždy považoval za

pokryteckou.

Jménem Osmičky sobě – Zelených, KDU-ČSL a nezávislých

přeji všem hezké léto bez extrémních veder a ničivých povodní.

7

Jiří Vítek

místostarosta

MČ Praha 8

za Patrioty

Patrioti

Zatím vidím pouze

nouzi selského

rozumu

V posledních měsících se plýtvá

slovy pomoc, nouze, krize. Když

chceme na něco upozornit,

musíme používat slova a výrazy,

které musí šokovat, strašit, jinak

to mediálně nezabere, a kdo se

nepřidá, má hned nálepku. Létu

a slunci musíme říkat klimatická

nouze a v zimě bude nejspíš

použit výraz globální holomráz.

Na sociálních sítích mají místní

největší obhájci boje proti klimatické změně fotky z dovolené,

kam frčí letadlem, a stěžují si, že

když vezou děti do školy, nemají

kde parkovat.

Nouze je výraz především pro

nedostatek nebo situaci, kterou

sám člověk není schopen zvládnout. Jako neřidič a celoživotní

„využívač“ MHD vidím dopravní

kolaps z oken tramvají či autobusů, a tak jak se dříve stromy

zachraňovaly plasty, tak se dnes

kolabující doprava zachraňuje

cyklopruhy, zpomalováním,

bojem proti okruhu nebo zužováním komunikací. Zatímco

u plastů vidíme, kam to vede

v zemích, kde nemají kapku

odpovědnosti k přírodě, tak

u boje proti automobilismu

si budeme muset ještě počkat.

Možná až ráno nedovezou rohlíky nebo až lékař na kole došlape

po hodině k postiženému.

Odpovědní politici si musí

uvědomit, že automobil je součástí města, je třeba stavět

parkovací domy, protože ty

ušetří přírodu. Místo kroužení

a spalování benzínu či nafty

zajedete na parkovací místo.

Tam, kde to jde, uvažovat o trolejbusové městské dopravě, je

třeba dostavět okruh. Já zatím

vidím pouze nouzi selského

rozumu.