OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / srpen 2019
Radomír Nepil
zastupitel
MČ Praha 8
za ANO
ANO
Praha chaotická
Pokud jste se snažili projet
v posledních týdnech Prahou,
tak jste velmi rychle zjistili, že
nastal neskutečný dopravní
chaos, kterého jsme v Praze
svědky. Koalice na magistrátu
v čele s piráty má dokonce
v programovém prohlášení to,
že bude dopravní uzavírky
koordinovat. Namísto toho, aby
se situace zlepšila, tak teď naopak v přímém přenosu sledujeme, jak to vypadá, když se mezi
jednotlivými institucemi nekomunikuje vůbec, a jak vypadá
skutečné dopravní peklo.
Očekával bych, že pokud
město řídí „odborníci“ na práci
s daty, jak o sobě Piráti s oblibou tvrdí, bude se situace postupně lepšit, realita je ale
bohužel přesně opačná a situace se výrazně zhoršila. Řidiči
musí počítat s takovými dopravními omezeními, jejichž
důsledek je každodenní kolaps
např. v ulici V Holešovičkách.
Uzavírky nejsou nijak systémově koordinovány, protože
jestli je vrcholem koordinace
spuštění nového webu, který
navíc dubluje informace z jiného pražského webu, tak je to
opravdu k smíchu.
Tomáš Slabihoudek
radní
MČ Praha 8
za TOP 09 a STAN
TOP 09 a stan
www.praha8.cz
Petr Vilgus
zastupitel
MČ Praha 8
za Osmička sobě
Osmička sobě –
Zelení, KDU-ČSL
Řešením pro
Ano, chybí
Prahu 8 je
dokončení okruhů podpora veřejné
a příměstské
Praha 8 trpí kolonami aut na
páteřních komunikacích, ale
dopravy
vyhlašovat kvůli tomu „dopravní
nouzi“ by bylo jen planým gestem, které nic nevyřeší. Zašpuntování ulic a snižování jejich
kapacity (dnes tak oblíbené)
ničemu nepomůže, ulice jsou
přeplněné už dnes. Naopak,
musíme podporovat jejich průjezdnost, plynulost dopravy.
Že jsou v Praze 8 místa, kde
doprava pravidelně kolabuje, to
je evidentní, stačí se podívat na
provoz ve špičkách v ulicích
Ústecká, Zenklova, V Holešovičkách, Sokolovská a dalších.
Důvodem je mimo jiné enormní množství středočeských aut,
přijíždějících do Prahy. Podle
loňské studie ČVUT přijíždí do
Prahy každý den 320 tisíc vozidel, z toho jich přes Prahu 8
projíždí přes 40 tisíc. Proto
prosazujeme projekty, které
pomůžou tento každodenní
nával aut snížit. Praze 8 pomohou především klíčové dopravní
stavby, které dostanou auta
z obytných ulic: dokončení
vnějšího okruhu, dokončení
vnitřního okruhu a zahloubení
ulice V Holešovičkách. Bohužel
u těchto staveb jsme závislí na
magistrátu, ale tlačíme je k realizaci a jednáme i o jejich podobě.
Podporujeme co nejrychlejší
stavbu tramvaje do Zdib, velké
P+R parkoviště ve Zdibech by
velmi ulevilo především v okolí
Kobyliského náměstí. Podporujeme i nové vlakové zastávky.
Zkrátka čím více možností, jak
se dostat do Prahy bez auta, tím
lépe. K tomu je ovšem nutné
kolem Prahy budovat magistrátem slibovaná P+R parkoviště;
když po mimopražských řidičích
chceme, aby přesedli na MHD,
musíme jim nabídnout místa
k zaparkování a co nejrychlejší
spoj do Prahy.
Praha už řadu desetiletí trpí
masovým automobilismem.
Šňůry aut každé ráno převálcují
město z jeho okraje do centra,
večer se tato „krize“ opakuje
v opačném směru. Kvůli ranním
a večerním špičkám někteří
politici volají po razantním
rozšíření silnic, vybudování
dalších nadjezdů a mimoúrovňových křižovatek. Kašlou na
zájmy našich občanů, na bezpečí
našich dětí a seniorů, na znečištěný vzduch i město plné hluku.
My, zastupitelé Zelených
a KDU-ČSL, to vidíme jinak.
Inspirujeme se ve Švýcarsku,
Německu a Rakousku, kde je
veřejná doprava jednoznačnou
prioritou. Tvrdíme, že klíčem
k řešení pražské krize je veřejná
příměstská doprava. Severní
silniční obchvat města je také
důležitý, ten ale Praze 8 moc
dopravně neulehčí. Když byli
zelení ve vedení městské části
Praha 8, podíleli jsme se na
tvorbě plánů na tramvajovou
trať mezi Prahou 8 a Prahou 6
okolo zoo. Probudili jsme plán
výstavby vlakových zastávek
Karlín a Libeň. Opravili jsme
Zenklovu ulici, kde je veřejná
doprava upřednostněna. Dělali
jsme vše pro to, aby lidé nejezdili
do Prahy auty. Jsme pro tramvajovou linku přes Dolní Chabry
do Zdib. Právě nedostatečné
vlakové nebo tramvajové spojení
ze Středočeského kraje způsobuje nápor autobusů na přestupní
zastávky metra Ládví a Kobylisy.
Tyto postoje dále držíme a budeme je tlačit i z opozice.
Samozřejmě chápu narážku
ODS na téma „klimatická krize“.
Znám skeptický pohled této
strany ke slovům zelený, ekologický, udržitelný. Politiku založenou na schovávání hlavy do
písku jsem vždy považoval za
pokryteckou.
Jménem Osmičky sobě – Zelených, KDU-ČSL a nezávislých
přeji všem hezké léto bez extrémních veder a ničivých povodní.
7
Jiří Vítek
místostarosta
MČ Praha 8
za Patrioty
Patrioti
Zatím vidím pouze
nouzi selského
rozumu
V posledních měsících se plýtvá
slovy pomoc, nouze, krize. Když
chceme na něco upozornit,
musíme používat slova a výrazy,
které musí šokovat, strašit, jinak
to mediálně nezabere, a kdo se
nepřidá, má hned nálepku. Létu
a slunci musíme říkat klimatická
nouze a v zimě bude nejspíš
použit výraz globální holomráz.
Na sociálních sítích mají místní
největší obhájci boje proti klimatické změně fotky z dovolené,
kam frčí letadlem, a stěžují si, že
když vezou děti do školy, nemají
kde parkovat.
Nouze je výraz především pro
nedostatek nebo situaci, kterou
sám člověk není schopen zvládnout. Jako neřidič a celoživotní
„využívač“ MHD vidím dopravní
kolaps z oken tramvají či autobusů, a tak jak se dříve stromy
zachraňovaly plasty, tak se dnes
kolabující doprava zachraňuje
cyklopruhy, zpomalováním,
bojem proti okruhu nebo zužováním komunikací. Zatímco
u plastů vidíme, kam to vede
v zemích, kde nemají kapku
odpovědnosti k přírodě, tak
u boje proti automobilismu
si budeme muset ještě počkat.
Možná až ráno nedovezou rohlíky nebo až lékař na kole došlape
po hodině k postiženému.
Odpovědní politici si musí
uvědomit, že automobil je součástí města, je třeba stavět
parkovací domy, protože ty
ušetří přírodu. Místo kroužení
a spalování benzínu či nafty
zajedete na parkovací místo.
Tam, kde to jde, uvažovat o trolejbusové městské dopravě, je
třeba dostavět okruh. Já zatím
vidím pouze nouzi selského
rozumu.