6

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / srpen 2019 

www.praha8.cz

Fórum zastupitelů

Tomáš Mrázek

Panuje v Praze 8

zastupitel

MČ Praha 8

dopravní

za ODS

nouze a měla

ODS

by ji radnice

Nouzi již máme.

vyhlásit?

Začněte už stavět

okruhy!

Tento měsíc

se ptá:

ODS

V této rubrice

najdete názory

zástupců stran

zvolených

do Zastupitelstva

MČ Praha 8.

Každý měsíc postupně

jedna z nich vybere

otázku, na kterou

odpovídají i ostatní.

Praha 8 žádnou dopravní nouzi/

krizi vyhlašovat nemusí. Dopravní krizi totiž zažíváme

každý den. Holešovičky, Zenklova, Sokolovská, Povltavská,

Kobyliské náměstí, dolní Libeň…

Instalovat závory na hlavní

příjezdové tahy, jak chtějí kolegové v Praze 6, by možná bylo

fajn. Ale přeci jen Praha 8 není

autonomní oblastí, je součástí

většího celku, což chtě nechtě

musíme respektovat. A hlavně

o dopravním režimu na důležitých komunikacích nerozhoduje

osmičkový odbor dopravy, ale

ten magistrátní.

Řešení je však prosté. Okamžitě dostavět městský okruh od

Pelc Tyrolky směrem na Štěrboholy a velký pražský okruh od

Ruzyně přes dálnici D8 směrem

k D10. To jsou jediné stavby

(možná ještě zahloubení Holešoviček), které nám pomohou.

Zbytek je jen mlácení prázdné

slámy.

Bohužel magistrát ani stát

ohledně těchto staveb nevyvíjí

žádnou aktivitu. Pirátsko-aktivistické vedení města vymýšlí

nesmyslné cyklopruhy či podporuje elektrokoloběžky, které

zaplevelily historické centrum.

Opravdu zásadní dopravní

stavby, které by ulevily občanům

nejen Prahy 8, neřeší! Bohužel.

Krásný zbytek léta!

Tomáš Mařík

člen

Pirátů

v Praze 8

Václav Stránský

zastupitel

MČ Praha 8

za 8žije

Piráti

8žije

Méně vtipkovat,

ale přijímat

nezbytná, byť

třeba nepopulární

rozhodnutí

Praha 8 běží

v nouzovém

režimu celá!

Není vtipné, když radní v Praze 8 bagatelizují klimatické

změny, když starosta na zasedání zastupitelstva zesměšňuje

středoškolskou ekologickou

aktivistku, která po vzoru jiných

velkoměst žádá vyhlášení stavu

klimatické nouze, a – ve snaze

uplatnit v péči o zeleň svůj

selský rozum – rada uprostřed

léta vyhazuje veřejné peníze za

nadbytečné sekání spálené

trávy. Stejně málo zábavné je

pokračování vtipu v podobě

dotazu na vyhlášení dopravní

nouze.

Ve skutečnosti Praha 8 samozřejmě s dopravními problémy

bojuje, na řešení „selským rozumem“ se ale pravděpodobně

neshodneme. Vyhlašovat stav

dopravní nouze není na místě.

Pokud se budeme řídit názorem

odborníků, pak se neobejdeme

bez 1) plánování decentralizovaného města tak, aby všednodenní cestování bylo co nejméně

nutné, 2) výrazného posílení

hromadné dopravy a alternativních dopravních prostředků

a 3) restrikcí pro individuální

automobilovou dopravu, která

představuje pro město tu největší finanční a ekologickou zátěž.

Druhá možnost, zkapacitnění

stávajících silnic a výstavba

dalších, by pouze vedla k dalšímu nárůstu automobilové dopravy. Tento jev je v dopravě

dobře znám, říká se mu dopravní

indukce a naposledy jsme ho

v Praze měli příležitost pozorovat po otevření Blanky. Poznání,

že není vrcholem blaha trávit

podstatnou část života v autě

v zácpě, je nevyhnutelné. Je jen

otázka, zda k němu dojde až po

výstavbě dalších nákladných

a zbytečných dopravních staveb.

Městská část má v tomto ohledu

širokou škálu možností jak

přispět, aby tato cesta byla co

nejméně bolestivá a nákladná,

byť by to bylo na úkor voličů,

kteří se profilují jako vášniví

motoristé.

Za posledních 20 let se dostala

naše městská část do stavu

nouze snad v každém ohledu.

Jestliže současná radniční

koalice ODS – TOP09 / STAN –

Patrioti – ANO hlásí prázdnou

městskou kasu, zamysleme se, co

se v minulosti v Praze 8 dělo pod

vedením zástupců právě těchto

stran.

ODS a její koaliční partneři

rozprodali městský majetek

za téměř 10 miliard korun.

Na stavu Prahy 8 to ovšem

nepoznáme. Nepostavila se

jediná nová škola či zdravotnické zařízení. Na Palmovce straší

betonové torzo předimenzované

stavby radnice, které chce navíc

stávající vedení Prahy 8 prodat,

a připravit nás tak o poslední

miliardový majetek.

Mají nás snad uspokojit předražené pseudorevitalizace

veřejných prostor? Co bude dál?

Praha 8 potřebuje vedení s jasnou vizí budoucího rozvoje.

To současné nám ovšem nepředkládá plán v žádné oblasti.

ODS v této anketě otevírá

téma dopravní nouze – zaměřme

se tedy na konkrétní problémy,

které občany Prahy 8 v dopravě

trápí: co děláme pro zahloubení

ulice V Holešovičkách, když zde

oponujeme i prosté omezení

rychlosti? Pomůžeme obyvatelům Ládví s přesunem autobusového terminálu, nebo budeme

nadále bránit i bezpečnějším

přechodům pro chodce v této

oblasti? Jaká opatření zavedeme

v Karlíně, který dusí obrovský

nárůst automobilové dopravy,

proudící denně do administrativních budov? Co uděláme pro

obyvatele Čimic, které děsí plán

na vyústění radiály Městského

okruhu za humny jejich domů?

Jak budeme motivovat návštěvníky i obyvatele Prahy 8, aby

místo individuální automobilové

dopravy využívali MHD nebo

třeba jízdní kolo?

Místo posměšků a bagatelizování ze strany pana starosty

a jeho kolegů radních je klub

Osmička žije připraven naslouchat občanům.