6
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / srpen 2019
www.praha8.cz
Fórum zastupitelů
Tomáš Mrázek
Panuje v Praze 8
zastupitel
MČ Praha 8
dopravní
za ODS
nouze a měla
ODS
by ji radnice
Nouzi již máme.
vyhlásit?
Začněte už stavět
okruhy!
Tento měsíc
se ptá:
ODS
V této rubrice
najdete názory
zástupců stran
zvolených
do Zastupitelstva
MČ Praha 8.
Každý měsíc postupně
jedna z nich vybere
otázku, na kterou
odpovídají i ostatní.
Praha 8 žádnou dopravní nouzi/
krizi vyhlašovat nemusí. Dopravní krizi totiž zažíváme
každý den. Holešovičky, Zenklova, Sokolovská, Povltavská,
Kobyliské náměstí, dolní Libeň…
Instalovat závory na hlavní
příjezdové tahy, jak chtějí kolegové v Praze 6, by možná bylo
fajn. Ale přeci jen Praha 8 není
autonomní oblastí, je součástí
většího celku, což chtě nechtě
musíme respektovat. A hlavně
o dopravním režimu na důležitých komunikacích nerozhoduje
osmičkový odbor dopravy, ale
ten magistrátní.
Řešení je však prosté. Okamžitě dostavět městský okruh od
Pelc Tyrolky směrem na Štěrboholy a velký pražský okruh od
Ruzyně přes dálnici D8 směrem
k D10. To jsou jediné stavby
(možná ještě zahloubení Holešoviček), které nám pomohou.
Zbytek je jen mlácení prázdné
slámy.
Bohužel magistrát ani stát
ohledně těchto staveb nevyvíjí
žádnou aktivitu. Pirátsko-aktivistické vedení města vymýšlí
nesmyslné cyklopruhy či podporuje elektrokoloběžky, které
zaplevelily historické centrum.
Opravdu zásadní dopravní
stavby, které by ulevily občanům
nejen Prahy 8, neřeší! Bohužel.
Krásný zbytek léta!
Tomáš Mařík
člen
Pirátů
v Praze 8
Václav Stránský
zastupitel
MČ Praha 8
za 8žije
Piráti
8žije
Méně vtipkovat,
ale přijímat
nezbytná, byť
třeba nepopulární
rozhodnutí
Praha 8 běží
v nouzovém
režimu celá!
Není vtipné, když radní v Praze 8 bagatelizují klimatické
změny, když starosta na zasedání zastupitelstva zesměšňuje
středoškolskou ekologickou
aktivistku, která po vzoru jiných
velkoměst žádá vyhlášení stavu
klimatické nouze, a – ve snaze
uplatnit v péči o zeleň svůj
selský rozum – rada uprostřed
léta vyhazuje veřejné peníze za
nadbytečné sekání spálené
trávy. Stejně málo zábavné je
pokračování vtipu v podobě
dotazu na vyhlášení dopravní
nouze.
Ve skutečnosti Praha 8 samozřejmě s dopravními problémy
bojuje, na řešení „selským rozumem“ se ale pravděpodobně
neshodneme. Vyhlašovat stav
dopravní nouze není na místě.
Pokud se budeme řídit názorem
odborníků, pak se neobejdeme
bez 1) plánování decentralizovaného města tak, aby všednodenní cestování bylo co nejméně
nutné, 2) výrazného posílení
hromadné dopravy a alternativních dopravních prostředků
a 3) restrikcí pro individuální
automobilovou dopravu, která
představuje pro město tu největší finanční a ekologickou zátěž.
Druhá možnost, zkapacitnění
stávajících silnic a výstavba
dalších, by pouze vedla k dalšímu nárůstu automobilové dopravy. Tento jev je v dopravě
dobře znám, říká se mu dopravní
indukce a naposledy jsme ho
v Praze měli příležitost pozorovat po otevření Blanky. Poznání,
že není vrcholem blaha trávit
podstatnou část života v autě
v zácpě, je nevyhnutelné. Je jen
otázka, zda k němu dojde až po
výstavbě dalších nákladných
a zbytečných dopravních staveb.
Městská část má v tomto ohledu
širokou škálu možností jak
přispět, aby tato cesta byla co
nejméně bolestivá a nákladná,
byť by to bylo na úkor voličů,
kteří se profilují jako vášniví
motoristé.
Za posledních 20 let se dostala
naše městská část do stavu
nouze snad v každém ohledu.
Jestliže současná radniční
koalice ODS – TOP09 / STAN –
Patrioti – ANO hlásí prázdnou
městskou kasu, zamysleme se, co
se v minulosti v Praze 8 dělo pod
vedením zástupců právě těchto
stran.
ODS a její koaliční partneři
rozprodali městský majetek
za téměř 10 miliard korun.
Na stavu Prahy 8 to ovšem
nepoznáme. Nepostavila se
jediná nová škola či zdravotnické zařízení. Na Palmovce straší
betonové torzo předimenzované
stavby radnice, které chce navíc
stávající vedení Prahy 8 prodat,
a připravit nás tak o poslední
miliardový majetek.
Mají nás snad uspokojit předražené pseudorevitalizace
veřejných prostor? Co bude dál?
Praha 8 potřebuje vedení s jasnou vizí budoucího rozvoje.
To současné nám ovšem nepředkládá plán v žádné oblasti.
ODS v této anketě otevírá
téma dopravní nouze – zaměřme
se tedy na konkrétní problémy,
které občany Prahy 8 v dopravě
trápí: co děláme pro zahloubení
ulice V Holešovičkách, když zde
oponujeme i prosté omezení
rychlosti? Pomůžeme obyvatelům Ládví s přesunem autobusového terminálu, nebo budeme
nadále bránit i bezpečnějším
přechodům pro chodce v této
oblasti? Jaká opatření zavedeme
v Karlíně, který dusí obrovský
nárůst automobilové dopravy,
proudící denně do administrativních budov? Co uděláme pro
obyvatele Čimic, které děsí plán
na vyústění radiály Městského
okruhu za humny jejich domů?
Jak budeme motivovat návštěvníky i obyvatele Prahy 8, aby
místo individuální automobilové
dopravy využívali MHD nebo
třeba jízdní kolo?
Místo posměšků a bagatelizování ze strany pana starosty
a jeho kolegů radních je klub
Osmička žije připraven naslouchat občanům.