10

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / červenec 2019 

www.praha8.cz

Doprava

školou povinní

Pět přechodů u škol

bude bezpečnějších

nnPřípravy projektů ze studií

Bezpečné cesty do škol jsou

v plném proudu.

Praha 8 společně s magistrátním

odborem rozvoje a financování

dopravy (RFD) vybrala pět míst,

kde se začaly připravovat projekty stavebních úprav. Týkají se

škol ZŠ i MŠ Dolákova, Burešova,

U Školské zahrady a Lyčkovo

náměstí. Ve všech případech

bude bezpečnost přechodů

zvýšena stavebními úpravami.

Z množství řešených lokalit

v rámci čtyř studií Bezpečných

cest do škol, které byly připraveny během několika předchozích

let, si MČ Praha 8 stanovila

priority a předala je magistrátu.

„Bezpečnost žáků na cestě

do školy je pro nás mimořádnou

prioritou. Studiemi bezpečných

cest jsme se proto zabývali

velmi podrobně a chtěli jsme

realizovat ta místa, která nám

připadala skutečně smysluplná,”

uvedl radní pro dopravu Tomáš

Slabihoudek (TOP 09 a STAN).

Místostarosta Tomáš Tatranský

(TOP 09 a STAN) dodává: „Sám

jsem otcem dvou dětí školou

povinných, a tak přirozeně

vnímám bezpečnost dětí velmi

osobně. Věřím, že v tomto volebním období se nám společně

Dolákova – Hackerova, u MŠ

Dolákova – Hackerova, u ZŠ

Taussigova – Hlaváčova

Náhorní – U Školské zahrady – oproti zákresu zůstane obousměrný provoz.

Pernerova – Šaldova 

podaří vyřešit všechna hlavní

problematická místa, která na

cestách do školy v Praze 8

rodiče s dětmi potkávají. Že tuto

snahu odstartujeme přípravou

pěti projektů najednou, je podle

mě skvělým začátkem.“

Na základě vyhodnocení

požadavků RFD zadal magistrát

Technické správě komunikací

(TSK) k přípravě projektovou

dokumentaci k realizaci pěti

projektů. Ve všech případech

se jedná o přechody pro chodce,

kde dojde ke zvýšení bezpečnosti stavebními úpravami.

Ve všech případech se také

spolupracovalo s danými školami a tato místa pomáhali vybrat

sami žáci škol. Úpravy křižovatek navrhl v rámci studie dopravní inženýr.

Ostatní lokality ze studií

v tuto chvíli ponechává RFD

na další roky. „Míst, která by si

zasloužila zvýšení bezpečnosti,

máme celou řadu. Budeme

samozřejmě usilovat, aby k přípravě dalších projektů došlo co

nejdříve. Některé už začínáme

sami připravovat, abychom

jejich realizaci co nejvíc urychlili,” dodává Tomáš Slabihoudek.

(maj)



Infografika: Praha 8

Návrhy úprav vzešlé ze studií včetně dopravního značení nejsou finální. V rámci projednávání s dotčenými orgány se budou pravděpodobně určitým způsobem měnit.