10
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / červenec 2019
www.praha8.cz
Doprava
školou povinní
Pět přechodů u škol
bude bezpečnějších
nnPřípravy projektů ze studií
Bezpečné cesty do škol jsou
v plném proudu.
Praha 8 společně s magistrátním
odborem rozvoje a financování
dopravy (RFD) vybrala pět míst,
kde se začaly připravovat projekty stavebních úprav. Týkají se
škol ZŠ i MŠ Dolákova, Burešova,
U Školské zahrady a Lyčkovo
náměstí. Ve všech případech
bude bezpečnost přechodů
zvýšena stavebními úpravami.
Z množství řešených lokalit
v rámci čtyř studií Bezpečných
cest do škol, které byly připraveny během několika předchozích
let, si MČ Praha 8 stanovila
priority a předala je magistrátu.
„Bezpečnost žáků na cestě
do školy je pro nás mimořádnou
prioritou. Studiemi bezpečných
cest jsme se proto zabývali
velmi podrobně a chtěli jsme
realizovat ta místa, která nám
připadala skutečně smysluplná,”
uvedl radní pro dopravu Tomáš
Slabihoudek (TOP 09 a STAN).
Místostarosta Tomáš Tatranský
(TOP 09 a STAN) dodává: „Sám
jsem otcem dvou dětí školou
povinných, a tak přirozeně
vnímám bezpečnost dětí velmi
osobně. Věřím, že v tomto volebním období se nám společně
Dolákova – Hackerova, u MŠ
Dolákova – Hackerova, u ZŠ
Taussigova – Hlaváčova
Náhorní – U Školské zahrady – oproti zákresu zůstane obousměrný provoz.
Pernerova – Šaldova
podaří vyřešit všechna hlavní
problematická místa, která na
cestách do školy v Praze 8
rodiče s dětmi potkávají. Že tuto
snahu odstartujeme přípravou
pěti projektů najednou, je podle
mě skvělým začátkem.“
Na základě vyhodnocení
požadavků RFD zadal magistrát
Technické správě komunikací
(TSK) k přípravě projektovou
dokumentaci k realizaci pěti
projektů. Ve všech případech
se jedná o přechody pro chodce,
kde dojde ke zvýšení bezpečnosti stavebními úpravami.
Ve všech případech se také
spolupracovalo s danými školami a tato místa pomáhali vybrat
sami žáci škol. Úpravy křižovatek navrhl v rámci studie dopravní inženýr.
Ostatní lokality ze studií
v tuto chvíli ponechává RFD
na další roky. „Míst, která by si
zasloužila zvýšení bezpečnosti,
máme celou řadu. Budeme
samozřejmě usilovat, aby k přípravě dalších projektů došlo co
nejdříve. Některé už začínáme
sami připravovat, abychom
jejich realizaci co nejvíc urychlili,” dodává Tomáš Slabihoudek.
(maj)
Infografika: Praha 8
Návrhy úprav vzešlé ze studií včetně dopravního značení nejsou finální. V rámci projednávání s dotčenými orgány se budou pravděpodobně určitým způsobem měnit.