OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / BŘEZEN 2021 

www.praha8.cz

7

Doprava a veřejný prostor

NEGRELLIHO VIADUKT

Radnice spolu

s magistrátem

vyberou

nájemce oblouků

nnDopravní omezení v okolí dlouho rekonstruovaného Ne­

grelliho viaduktu skončilo již začátkem letošního roku a z po­

hledu náhodného kolemjdoucího se kolem historicky prvního

pražského železničního mostu nic neděje. Opak je ale pravdou

– podoba přilehlých veřejných prostranství a úprav vestaveb

do oblouků viaduktu se momentálně intenzivně připravuje.

„Úplně nové využití získají

oblouky tohoto historického

mostu, kde se v budoucnu

objeví nejen komerční nájemci,

ale dostanou z velké části i kreativní využití, na své si přijdou

i start-upy. O tom, jací nájemci

oblouky obsadí, bude rozhodo-

rozvoj Tomáš Hřebík (TOP 09 +

STAN).

Podle návrhu by měl zástupce

Prahy 8 spolu se zástupci magistrátu, městských organizací

a spolků vybírat budoucí provozovatele vestaveb oblouků podle

následujícího modelu:

KARLÍN

Pivní kola se do ulic

definitivně nevrátí

Praha 8 udělala definitivní

tečku za beer biky. Od konce

ledna mají tato pivní kola

zakázaný vjezd do odvolání.

Hromadně šlapající turisty do

pedálů za zpěvu a popíjení

alkoholu už v Karlíně neuvidíte.

Beer biky neboli pivní kola

byla trnem v oku nejen řidičů,

ale i ostatních obyvatel zejména centra metropole. S tímto

nešvarem se potýkala i radnice Prahy 8. Zvlášť poté, co se

tato atrakce, převážně oblíbená zahraničními turisty, přesunula do Karlína.

„V březnu loňského roku

začala platit zóna zákazu

vjezdu do centra těchto pivních vozítek a ta se přesunula

ve velice krátké době do

Karlína. Tam samozřejmě

způsobovala problémy, jako je

hluk, brždění dopravy a další

věci, které souvisejí s tím, že

lidé požívají alkoholické

nápoje a na konečných stanovištích dělali nepokoje,“ řekl

radní Tomáš Slabihoudek

(TOP 09 + STAN).

Na základě velkého počtu

stížností místních obyvatel

okamžitě zareagovala radnice

Prahy 8, která nainstalovala

značky zakazující vjezd kol

širších 1,2 metru.

„My jsme na to měli velmi

negativní ohlas, a proto jsme

požádali silniční správní úřad,

aby stanovil zákaz vjezdu i do

Karlína. Ten začal platit loni

v březnu a trval až do konce

roku,“ informoval Slabihoudek.

V letošním roce se už vedení

městské části podařilo vyjednat zákaz vjezdu těchto vozítek natrvalo. „Silniční správní

úřad vyhodnotil, jak to fungovalo, posoudil, že to fungovalo

dobře, a proto prodloužil tento

zákaz na neurčito. Zákaz

vjezdu tam bude natrvalo. Už

se nám nemůže stát, že by se

tato pivní vozítka vrátila zpět

do Karlína,“ dodal předseda

dopravní komise RMČ Praha 8

Martin Jedlička (TOP 09 +

STAN).

Podle radnice Prahy 8 je

v současné době zákaz vjezdu

beer biků na území Karlína

dostačující. V případě, že by

pivní kola jezdila mimo tuto

čtvrť, je připravena zákaz

rozšířit i na další lokality.

(mš, tk)

OBLOUKY NEGRELLIHO VIADUKTU by již brzy měly přivítat nové nájemníky.

vat i zástupce radnice Prahy 8.

Jsem přesvědčen, že výsledek

bude stát za to, a celá tato část

Karlína dostane úplně nový,

krásný veřejný prostor s kvalitními službami,“ komentuje

účast ve výběrové komisi radní

pro oblast dopravy a majetku

Tomáš Slabihoudek (TOP 09 +

STAN).

Koncepční materiál, který

deklaruje, které organizace se

budou na budoucí podobě viaduktu podílet, schválila Rada

hlavního města Prahy. „Téměř

celý viadukt se nachází na území

naší městské části, je tedy logické, že musíme být do procesu

výběru nájemců zapojeni. Na

výběru se bude podílet několik

městských i externích organizací,“ doplnil radní pro strategický

- komerční pronájem za předem stanovené nájemné, soutěžit se bude na základě typu

a programu provozu, s nájemní

smlouvou na pět let (40 %

vestaveb),

- kreativní pronájem za předem stanovenou cenu, definovanou v maximální výši, na dobu

určitou tři roky (40 % vestaveb),

- start-up (podporovaný)

pronájem na jeden rok (20 %

vestaveb).

Předpokládaný zisk z výše

uvedených typů pronájmů by se

měl použít z části na údržbu,

rozvoj a opravy Negrelliho

viaduktu a z části na financování obdobných záměrů ve smyslu

využití dopravních staveb pro

kulturní nebo podnikatelské

(tk)

účely.

placená inzerce