8

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / BŘEZEN 2020 

www.praha8.cz

Doprava

INVESTICE

Jižní obchvat:

záchrana

Palmovky

od tranzitní

dopravy

n Klíčová dopravní stavba, která uleví Palmovce

od tranzitní dopravy. Tak by se dala popsat téměř kilometr dlouhá nová silnice, kterou připravuje Praha 8

ve spolupráci s předními dopravními experty.

Zcela nová obousměrná komunikace pomůže přesměrovat

velkou část dopravního proudu

z obydlené oblasti Palmovky.

Jižní obchvat Libně, jehož studii

si nechala zpracovat radnice

Prahy 8, představuje dopravní

bypass části ulice Sokolovská

mezi Švábkami a Balabenkou.

Jinými slovy: auta z Rohanského nábřeží po jeho výstavbě

objedou palmovecký kopec

z jižní strany, kde není žádná

obytná zástavba.

PALMOVKA BEZ TUNELU

„Palmovkou se detailně zabýváme od chvíle, kdy jsme přišli na

radnici. První zásadní změnou,

kterou jsme prosadili, je odstranění plánovaného tunelu, ústícího do ulice Na Žertvách ze

současného Územního plánu hl.

města Prahy. Tím plníme před-

INTENZITA DOPRAVY v Sokolovské ulici se po připravované revitalizaci

výrazně sníží. Foto: Tomáš Kňourek

volební slib, že nechceme tunel

pod Palmovkou,“ uvedl Tomáš

Hřebík, radní pro strategický

rozvoj (TOP 09 + STAN).

Na zrušení záměru budovat

pod Palmovkou tunel se shodlo

vedení Prahy 8 s vedením hlavního města i Institutem plánování a rozvoje (IPR). Někteří

představitelé magistrátu si to

ale vyložili tak, že se doprava

zafixuje v dnešním stavu, kdy

přes obydlenou oblast projíždí

velké množství aut. S tím Pra-

Na Že rtvách

So ko lov ská

JIŽNÍ OBCHVAT pomůže odlehčit obydlené části Palmovky od tranzitní dopravy. Foto: Satra, JK Architekti

ha 8 nesouhlasila, i s ohledem

na plánované zklidnění a revitalizaci Sokolovské ulice.

OBCHVAT JAKO

DEFINITIVNÍ ŘEŠENÍ

DOPRAVY

Zafixování dnešního stavu na

další desítky let by bylo špatné

řešení. Proto vedení Prahy 8

oprášilo plán, o kterém se v minulosti uvažovalo, ale nikdo se

jím nikdy seriózně nezabýval.

Společně s odborníky z firmy