8
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / BŘEZEN 2020
www.praha8.cz
Doprava
INVESTICE
Jižní obchvat:
záchrana
Palmovky
od tranzitní
dopravy
n Klíčová dopravní stavba, která uleví Palmovce
od tranzitní dopravy. Tak by se dala popsat téměř kilometr dlouhá nová silnice, kterou připravuje Praha 8
ve spolupráci s předními dopravními experty.
Zcela nová obousměrná komunikace pomůže přesměrovat
velkou část dopravního proudu
z obydlené oblasti Palmovky.
Jižní obchvat Libně, jehož studii
si nechala zpracovat radnice
Prahy 8, představuje dopravní
bypass části ulice Sokolovská
mezi Švábkami a Balabenkou.
Jinými slovy: auta z Rohanského nábřeží po jeho výstavbě
objedou palmovecký kopec
z jižní strany, kde není žádná
obytná zástavba.
PALMOVKA BEZ TUNELU
„Palmovkou se detailně zabýváme od chvíle, kdy jsme přišli na
radnici. První zásadní změnou,
kterou jsme prosadili, je odstranění plánovaného tunelu, ústícího do ulice Na Žertvách ze
současného Územního plánu hl.
města Prahy. Tím plníme před-
INTENZITA DOPRAVY v Sokolovské ulici se po připravované revitalizaci
výrazně sníží. Foto: Tomáš Kňourek
volební slib, že nechceme tunel
pod Palmovkou,“ uvedl Tomáš
Hřebík, radní pro strategický
rozvoj (TOP 09 + STAN).
Na zrušení záměru budovat
pod Palmovkou tunel se shodlo
vedení Prahy 8 s vedením hlavního města i Institutem plánování a rozvoje (IPR). Někteří
představitelé magistrátu si to
ale vyložili tak, že se doprava
zafixuje v dnešním stavu, kdy
přes obydlenou oblast projíždí
velké množství aut. S tím Pra-
Na Že rtvách
So ko lov ská
JIŽNÍ OBCHVAT pomůže odlehčit obydlené části Palmovky od tranzitní dopravy. Foto: Satra, JK Architekti
ha 8 nesouhlasila, i s ohledem
na plánované zklidnění a revitalizaci Sokolovské ulice.
OBCHVAT JAKO
DEFINITIVNÍ ŘEŠENÍ
DOPRAVY
Zafixování dnešního stavu na
další desítky let by bylo špatné
řešení. Proto vedení Prahy 8
oprášilo plán, o kterém se v minulosti uvažovalo, ale nikdo se
jím nikdy seriózně nezabýval.
Společně s odborníky z firmy