OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / BŘEZEN 2020
Matěj Fichtner
zastupitel
MČ Praha 8
Tomáš Slabihoudek
radní
MČ Praha 8
ANO
TOP 09 A STAN
Semafor do Troji
je další z řady
nesmyslů
Světelná závora
problém neřeší,
jen ho přesouvá
na Prahu 8
Mrzí mě, že se dopravní problémy Prahy neustále řeší výhradně restrikcí. Není dokončen ani
jeden okruh, neexistuje most
mezi Bohnicemi a Suchdolem,
neexistuje tramvajové spojení
Bohnice-Dejvice a není zkapacitněna a zahloubena ulice V Holešovičkách, která naopak byla
v minulosti i nyní výrazně
omezována. Za této situace říci
obyvatelům Bohnic, že napříště
budou jejich cesty autem vést
Trojskou nebo Holešovičkami,
protože si to přejí dole v Troji,
mi nepřijde úplně fér. Také přece
nelze občany omezovat, aniž
by jim byla nabídnuta solidní
alternativa.
Město neustále znepříjemňuje
řidičům život – nesmyslnou
instalací plastových sloupků na
Hlávkův most, jinde zas snižováním počtu jízdních pruhů nebo
omezováním rychlosti. V daném
místě se mohou obyvatelé cítit
lépe, ale pro celkovou dopravu
v Praze je to katastrofa.
Proto je třeba, aby se nejprve
dokončily všechny významné
dopravní stavby (nebo alespoň
většina) v Praze 8 a teprve
potom aby se přistupovalo
k restrikci na stávajících komunikacích. Sednu-li v Bohnicích
do auta a jedu například na
Zličín nebo třeba až do Příbrami,
je přece v zájmu všech, abych
využil dálničního okruhu směrem přes Suchdol. Stejně tak
mám-li z Bohnic namířeno do
Dejvic, je opět v zájmu všech,
abych sednul na tramvaj a jel
pohodlně přes Podbabu až do
Dejvic. Možná by se nakonec
zjistilo, že vlastně žádná omezení zapotřebí nejsou.
Bohužel, restrikcí se dopravní
problémy nevyřeší. Jediným
řešením je totiž urychlená výstavba všech připravovaných
komunikací, kterou bohužel
nikdo z odpovědných není
schopen zásadně akcelerovat
a dotáhnout do konce. Když už
to tedy nejde, tak bychom alespoň měli nechat občany na
pokoji a nevytvářet jim další
a další bariéry.
Takto vypadala ulice K Pazderkám, když v roce 2017 došlo
k uzavření ulice K Bohnicím
zákazem vjezdu. To nelze opakovat. Naše argumenty proti
světelné závoře jsou následující:
• Nejedná se o řešení problému,
ale pouze o jeho odsunutí
z území MČ Praha – Troja na
území MČ Praha 8. S tím nelze
souhlasit.
• V roce 2017 došlo k uzavření
ulice K Bohnicím zákazem
vjezdu a následně pak ke
kolapsu dopravy v okolí
Kobyliského náměstí s přesahem až na dálnici D8.
• Obáváme se nadměrného
dopravního zatížení křižovatky Kobyliské náměstí, která je
již dnes ve špičkách na hraně
své kapacity, resp. nad hranou
kapacity.
• Máme odůvodněné obavy
z nárůstu dopravní zátěže na
komunikaci Lodžská a K Pazderkám a vytvoření neúnosné
dopravní zátěže v ulicích
Čimická, Zenklova a V Holešovičkách. Toto řešení se poškodí jak MHD, tak i individuální
dopravu.
• A nakonec s tímto navrženým
řešením nesouhlasí jak Policie
ČR, tak ani TSK.
FOTO: INICIATIVA PROTI-PLOTU.CZ
www.praha8.cz
Petr Vilgus
zastupitel
MČ Praha 8
OSMIČKA SOBĚ –
ZELENÍ, KDU-ČSL
Správné je vše,
co sníží počet aut
v ulicích osmičky
Koalice v Praze 8, kterou tvoří
slepenec Trikolora Václava
Klause ml., ODS Václava Klause
st., Svobodní, Patrioté, TOP 09
a Starostové s podporou ANO
nám předkládá hloupou a zbytečnou otázku k diskusi. Proautíčkářská koalice jde proti občanům Prahy 8. Je jim jedno
bezpečí dětí, seniorů i dospělých,
je jim jedno, jestli někde stojí
nějaká závora, nebo ne. Zeleným
a KDU jde o zájmy našich občanů. Chceme podporu vašeho
bezpečí a bezpečí vaších
blízkých.
Závora na Trojské, v ulici
K Bohnicím a na dalších místech
řeší jedinou věc – regulují proud
soukromých aut návštěvníků
města, kteří míří do centra
Prahy. Jsou to lidé, které v Praze
chceme a potřebujeme – zaměstnanci místních firem a spotřebitelé. Naším cílem je dostat tyto
cestující z aut do vlaků
a autobusů.
Zelení a KDU ví, jak pomoct
občanům osmičky. Známe přístup našich sousedů z Prahy 3
a z Prahy 7 (koalice Praha sobě,
Jan Čižinský, piráti + zelení)
i z dalších vyspělejších městských částí Prahy, kde nevládnou lidé zamrzlí v 90. letech
minulého století.
Chceme méně ucpané ulice,
chceme méně kolon, plynulejší
veřejnou dopravu a méně parkujících aut s písmeny S a U na
poznávacích značkách. Naší
politikou je bezepečí a zájmy
naších občanů. To jsou zájmy,
které koaliční strany v Praze 8
nechápou, nepodporují je a aktivně proti nim bojují.
Jestli chceme, aby byla Praha
příjemnějším místem pro život,
musí z jejích ulic zmizet desítky
procent aut. Tomu pomůže jen
kvalitní příměstská a městská
veřejná doprava a regulace jízdy
a parkování soukromých aut.
Tomu pomohou nové vlakové
zastávky nebo P+R na
předměstí.
15
Jiří Vítek
místostarosta
MČ Praha 8
PATRIOTI
Po dopravní
značce na jeden
den přichází
hloupý semafor
Jeden den vydržel experiment
trojské radnice na uzavření
silnice do Troji směrem do
serpentýn. Všichni si pamatujeme ten dopravní kolaps, když se
osadila dopravní značka a přesně za 24 hodin byla přeškrtnuta.
Podle mě to byla v ČR a možná
i v Evropě dopravní značka
s nejkratší účinností v historii.
Radnice Troji se tak mohla
zapsat do knihy rekordů nebo
získat nějakou cenu o nejzbytečnější nápad a TSK mohla dostat
diplom o nejzbytečnější investici
roku.
Doba se posunuje, a nápady,
jak prudit lidi, se vylepšují, ale
jsou stejně hloupé jako semafor,
který má regulovat cestu z Bohnic ven. Proč píšu hanlivě hloupý semafor, protože nic skutečně
nereguluje, nereaguje na aktuální situaci, jen se nastaví 80 procent času červená a basta. Paráda, každý křičí, jak se má jezdit
ekologicky, jak nesekat trávu
kvůli klimatické krizi a tady
bude stát fronta aut a čoudit,
než padne na chvilku zelená.
Vybudování semaforu, který by
se řídil skutečnou dopravní
situací v Troji, je podle technické
správy příliš nákladné, protože
v takovém případě by totiž bylo
nezbytné v Trojské ulici před
křižovatkou s ulicí Pod Lisem
detekovat kolonu vozidel přijíždějících od ulice K Bohnicím.
Stejně jako kolegové a kolegyně z koalice jsme jednotně proti
těmto experimentům, které
rozumná veřejnost smete do
jednoho dne svým odporem.
Co přijde do třetice? Cyklostezka
serpentýnami?