OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / BŘEZEN 2020 

Matěj Fichtner

zastupitel

MČ Praha 8

Tomáš Slabihoudek

radní

MČ Praha 8

ANO

TOP 09 A STAN

Semafor do Troji

je další z řady

nesmyslů

Světelná závora

problém neřeší,

jen ho přesouvá

na Prahu 8

Mrzí mě, že se dopravní problémy Prahy neustále řeší výhradně restrikcí. Není dokončen ani

jeden okruh, neexistuje most

mezi Bohnicemi a Suchdolem,

neexistuje tramvajové spojení

Bohnice-Dejvice a není zkapacitněna a zahloubena ulice V Holešovičkách, která naopak byla

v minulosti i nyní výrazně

omezována. Za této situace říci

obyvatelům Bohnic, že napříště

budou jejich cesty autem vést

Trojskou nebo Holešovičkami,

protože si to přejí dole v Troji,

mi nepřijde úplně fér. Také přece

nelze občany omezovat, aniž

by jim byla nabídnuta solidní

alternativa.

Město neustále znepříjemňuje

řidičům život – nesmyslnou

instalací plastových sloupků na

Hlávkův most, jinde zas snižováním počtu jízdních pruhů nebo

omezováním rychlosti. V daném

místě se mohou obyvatelé cítit

lépe, ale pro celkovou dopravu

v Praze je to katastrofa.

Proto je třeba, aby se nejprve

dokončily všechny významné

dopravní stavby (nebo alespoň

většina) v Praze 8 a teprve

potom aby se přistupovalo

k restrikci na stávajících komunikacích. Sednu-li v Bohnicích

do auta a jedu například na

Zličín nebo třeba až do Příbrami,

je přece v zájmu všech, abych

využil dálničního okruhu směrem přes Suchdol. Stejně tak

mám-li z Bohnic namířeno do

Dejvic, je opět v zájmu všech,

abych sednul na tramvaj a jel

pohodlně přes Podbabu až do

Dejvic. Možná by se nakonec

zjistilo, že vlastně žádná omezení zapotřebí nejsou.

Bohužel, restrikcí se dopravní

problémy nevyřeší. Jediným

řešením je totiž urychlená výstavba všech připravovaných

komunikací, kterou bohužel

nikdo z odpovědných není

schopen zásadně akcelerovat

a dotáhnout do konce. Když už

to tedy nejde, tak bychom alespoň měli nechat občany na

pokoji a nevytvářet jim další

a další bariéry.

Takto vypadala ulice K Pazderkám, když v roce 2017 došlo

k uzavření ulice K Bohnicím

zákazem vjezdu. To nelze opakovat. Naše argumenty proti

světelné závoře jsou následující:

• Nejedná se o řešení problému,

ale pouze o jeho odsunutí

z území MČ Praha – Troja na

území MČ Praha 8. S tím nelze

souhlasit.

• V roce 2017 došlo k uzavření

ulice K Bohnicím zákazem

vjezdu a následně pak ke

kolapsu dopravy v okolí

Kobyliského náměstí s přesahem až na dálnici D8.

• Obáváme se nadměrného

dopravního zatížení křižovatky Kobyliské náměstí, která je

již dnes ve špičkách na hraně

své kapacity, resp. nad hranou

kapacity.

• Máme odůvodněné obavy

z nárůstu dopravní zátěže na

komunikaci Lodžská a K Pazderkám a vytvoření neúnosné

dopravní zátěže v ulicích

Čimická, Zenklova a V Holešovičkách. Toto řešení se poškodí jak MHD, tak i individuální

dopravu.

• A nakonec s tímto navrženým

řešením nesouhlasí jak Policie

ČR, tak ani TSK.

FOTO: INICIATIVA PROTI-PLOTU.CZ

www.praha8.cz

Petr Vilgus

zastupitel

MČ Praha 8

OSMIČKA SOBĚ –

ZELENÍ, KDU-ČSL

Správné je vše,

co sníží počet aut

v ulicích osmičky

Koalice v Praze 8, kterou tvoří

slepenec Trikolora Václava

Klause ml., ODS Václava Klause

st., Svobodní, Patrioté, TOP 09

a Starostové s podporou ANO

nám předkládá hloupou a zbytečnou otázku k diskusi. Proautíčkářská koalice jde proti občanům Prahy 8. Je jim jedno

bezpečí dětí, seniorů i dospělých,

je jim jedno, jestli někde stojí

nějaká závora, nebo ne. Zeleným

a KDU jde o zájmy našich občanů. Chceme podporu vašeho

bezpečí a bezpečí vaších

blízkých.

Závora na Trojské, v ulici

K Bohnicím a na dalších místech

řeší jedinou věc – regulují proud

soukromých aut návštěvníků

města, kteří míří do centra

Prahy. Jsou to lidé, které v Praze

chceme a potřebujeme – zaměstnanci místních firem a spotřebitelé. Naším cílem je dostat tyto

cestující z aut do vlaků

a autobusů.

Zelení a KDU ví, jak pomoct

občanům osmičky. Známe přístup našich sousedů z Prahy 3

a z Prahy 7 (koalice Praha sobě,

Jan Čižinský, piráti + zelení)

i z dalších vyspělejších městských částí Prahy, kde nevládnou lidé zamrzlí v 90. letech

minulého století.

Chceme méně ucpané ulice,

chceme méně kolon, plynulejší

veřejnou dopravu a méně parkujících aut s písmeny S a U na

poznávacích značkách. Naší

politikou je bezepečí a zájmy

naších občanů. To jsou zájmy,

které koaliční strany v Praze 8

nechápou, nepodporují je a aktivně proti nim bojují.

Jestli chceme, aby byla Praha

příjemnějším místem pro život,

musí z jejích ulic zmizet desítky

procent aut. Tomu pomůže jen

kvalitní příměstská a městská

veřejná doprava a regulace jízdy

a parkování soukromých aut.

Tomu pomohou nové vlakové

zastávky nebo P+R na

předměstí.

15

Jiří Vítek

místostarosta

MČ Praha 8

PATRIOTI

Po dopravní

značce na jeden

den přichází

hloupý semafor

Jeden den vydržel experiment

trojské radnice na uzavření

silnice do Troji směrem do

serpentýn. Všichni si pamatujeme ten dopravní kolaps, když se

osadila dopravní značka a přesně za 24 hodin byla přeškrtnuta.

Podle mě to byla v ČR a možná

i v Evropě dopravní značka

s nejkratší účinností v historii.

Radnice Troji se tak mohla

zapsat do knihy rekordů nebo

získat nějakou cenu o nejzbytečnější nápad a TSK mohla dostat

diplom o nejzbytečnější investici

roku.

Doba se posunuje, a nápady,

jak prudit lidi, se vylepšují, ale

jsou stejně hloupé jako semafor,

který má regulovat cestu z Bohnic ven. Proč píšu hanlivě hloupý semafor, protože nic skutečně

nereguluje, nereaguje na aktuální situaci, jen se nastaví 80 procent času červená a basta. Paráda, každý křičí, jak se má jezdit

ekologicky, jak nesekat trávu

kvůli klimatické krizi a tady

bude stát fronta aut a čoudit,

než padne na chvilku zelená.

Vybudování semaforu, který by

se řídil skutečnou dopravní

situací v Troji, je podle technické

správy příliš nákladné, protože

v takovém případě by totiž bylo

nezbytné v Trojské ulici před

křižovatkou s ulicí Pod Lisem

detekovat kolonu vozidel přijíždějících od ulice K Bohnicím.

Stejně jako kolegové a kolegyně z koalice jsme jednotně proti

těmto experimentům, které

rozumná veřejnost smete do

jednoho dne svým odporem.

Co přijde do třetice? Cyklostezka

serpentýnami?