8

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / LEDEN 2020 

www.praha8.cz

Územní rozvoj

PALMOVKA

Autobusové nádraží se

promění v moderní prostor

n Bolavá místa Palmovky,

jako je současné autobusové

nádraží, doznají v následujících letech výrazných změn.

A jak budou vypadat? Udělejte si jasnější představu.

Průlom nastal v roce 2018, kdy

se po 30 měsících jednání podařilo vyřešit majetkoprávní

a smluvní vztahy projektu

s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP), kterému

pozemky nádraží a jeho okolí

patřily. Stalo se tak po téměř

patnácti letech od zveřejnění

původního záměru.

Projekt, který i přes platné

územní rozhodnutí investor

přepracovává, je pro revitalizaci

celé lokality klíčový.

„Za městskou část a její

občany aktivně ovlivňujeme

podobu i funkční náplň. Oceňujeme vstřícný a zodpovědný

přístup investora, který si

uvědomuje, že One Palmovka

bude zásadním impulsem pro

kvalitní život Palmovky a celé

této části Libně. Včetně nových

veřejných prostranství,“ řekl

radní Prahy 8 Tomáš Hřebík

(TOP 09 + STAN).

KLÍČOVÁ PROMĚNA

Výsledkem je úplně nová podoba, která mnohem více vyhovuje okolní zástavbě. Přináší nové,

kvalitní veřejné prostory i poutavé prvky v hmotě i fasádách

budoucích domů. Vše nasvědčuje tomu, že projekt s pracovním názvem One Palmovka

ZA NĚKOLIK LET Palmovku zkrášlí i náměstí a promenády.

výrazně přispěje k proměně

Palmovky k lepšímu.

„Architekturu i proporci bytů

jsme řešili v úzké spolupráci

s městskou částí Praha 8, DPP,

Magistrátem hlavního města

Prahy a rovněž IPR. Registrujeme výhradně pozitivní ohlasy.

Se zahájením stavby počítáme

v roce 2021, ale první aktivity

týkající se oživení celé lokality

proběhnou už v příštím roce,“

informoval Kamil Hošták, jednatel společnosti Landia Management, s. r. o., které je vedle Discovery Group investorem projektu.

Projekt byl zastupitelům

městské části Praha 8 představen zkraje prosince, řešilo se

i dopravní řešení celé lokality.

Klíčové je celkové zklidnění

VÝHODOU ZŮSTANE přímé napojení na stanici metra.

a zohlednění bezpečnosti

chodců.

Původní terminál pro autobusy umístěný ve vnitrobloku

projektu nahradil i na základě

požadavků DPP moderní dopravní uzel pro veřejnou dopravu. V rámci něj dojde k vybudování komfortních a hlavně

bezpečných tras pro chodce.

Velkou výhodou zůstává

přímé propojení se stanicí

metra Palmovka. Navážou na ni

tramvajové a dvě autobusové

linky. Novinkou jsou zastávky

pro elektrobusy a trolejbusy

a zázemí pro řidiče i cestující.

Půjde o moderní dopravní

terminál zaručující komfortní

dopravu všem cestujícím.

400 PARKOVACÍCH MÍST

V novém projektu, který oproti

původnímu návrhu půdorysně

kopíruje okolní městské bloky,

vznikne na 400 podzemních

parkovacích míst. Vjezdy a výjezdy budou situovány do ulic

Ludmilina, Na Hrázi a Ronklova.

I díky vodním prvkům a krásné

piazzettě tak bude v ulici Na

Žertvách prostor pro kulturní

a společenské akce naší městské

části, farmářské trhy nebo

gastronomické festivaly.

„Tak zásadní proměnu, jakou

projde okolí současného autobusové nádraží, nelze připravovat

bez zapojení občanů. Proto jeho

podobu budeme řešit společně

s místními na workshopech

v první polovině roku 2020,“

doplňuje zastupitel Petr Pelc

(TOP 09 + STAN), který se na

koordinaci podoby Palmovky

dlouhodobě podílí. Vedle toho

vedení osmé městské části řeší

s investorem na půdě magistrátu a IPR také kompletní rekonstrukci náměstí Bohumila

Hrabala. Zde je navrženo literární zákoutí s uměleckým ztvárněním odkazu tohoto spisovatele.

Zahájení výstavby investor

(lk)

připravuje na rok 2021. 

CO PŘINESE OŽIVENÍ

PALMOVKY OBČANŮM?

• Bezpečnost, čistotu, novou

zeleň, včetně zelených

fasád

• Klidná zákoutí, náměstí

a promenády

• Zklidnění a zpřehlednění

dopravy

• Reprezentativní centrum

celé Libně

• Nový supermarket, služby,

kavárny a restaurace

• Živé centrum se stálými

obyvateli, ne kanceláře

• Špičkovou architekturu

s uměleckými instalacemi

• Nový impulz pro rozvoj celé

lokality

• Nové nájemní a vlastnické

bydlení v místě