8
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / LEDEN 2020
www.praha8.cz
Územní rozvoj
PALMOVKA
Autobusové nádraží se
promění v moderní prostor
n Bolavá místa Palmovky,
jako je současné autobusové
nádraží, doznají v následujících letech výrazných změn.
A jak budou vypadat? Udělejte si jasnější představu.
Průlom nastal v roce 2018, kdy
se po 30 měsících jednání podařilo vyřešit majetkoprávní
a smluvní vztahy projektu
s Dopravním podnikem hlavního města Prahy (DPP), kterému
pozemky nádraží a jeho okolí
patřily. Stalo se tak po téměř
patnácti letech od zveřejnění
původního záměru.
Projekt, který i přes platné
územní rozhodnutí investor
přepracovává, je pro revitalizaci
celé lokality klíčový.
„Za městskou část a její
občany aktivně ovlivňujeme
podobu i funkční náplň. Oceňujeme vstřícný a zodpovědný
přístup investora, který si
uvědomuje, že One Palmovka
bude zásadním impulsem pro
kvalitní život Palmovky a celé
této části Libně. Včetně nových
veřejných prostranství,“ řekl
radní Prahy 8 Tomáš Hřebík
(TOP 09 + STAN).
KLÍČOVÁ PROMĚNA
Výsledkem je úplně nová podoba, která mnohem více vyhovuje okolní zástavbě. Přináší nové,
kvalitní veřejné prostory i poutavé prvky v hmotě i fasádách
budoucích domů. Vše nasvědčuje tomu, že projekt s pracovním názvem One Palmovka
ZA NĚKOLIK LET Palmovku zkrášlí i náměstí a promenády.
výrazně přispěje k proměně
Palmovky k lepšímu.
„Architekturu i proporci bytů
jsme řešili v úzké spolupráci
s městskou částí Praha 8, DPP,
Magistrátem hlavního města
Prahy a rovněž IPR. Registrujeme výhradně pozitivní ohlasy.
Se zahájením stavby počítáme
v roce 2021, ale první aktivity
týkající se oživení celé lokality
proběhnou už v příštím roce,“
informoval Kamil Hošták, jednatel společnosti Landia Management, s. r. o., které je vedle Discovery Group investorem projektu.
Projekt byl zastupitelům
městské části Praha 8 představen zkraje prosince, řešilo se
i dopravní řešení celé lokality.
Klíčové je celkové zklidnění
VÝHODOU ZŮSTANE přímé napojení na stanici metra.
a zohlednění bezpečnosti
chodců.
Původní terminál pro autobusy umístěný ve vnitrobloku
projektu nahradil i na základě
požadavků DPP moderní dopravní uzel pro veřejnou dopravu. V rámci něj dojde k vybudování komfortních a hlavně
bezpečných tras pro chodce.
Velkou výhodou zůstává
přímé propojení se stanicí
metra Palmovka. Navážou na ni
tramvajové a dvě autobusové
linky. Novinkou jsou zastávky
pro elektrobusy a trolejbusy
a zázemí pro řidiče i cestující.
Půjde o moderní dopravní
terminál zaručující komfortní
dopravu všem cestujícím.
400 PARKOVACÍCH MÍST
V novém projektu, který oproti
původnímu návrhu půdorysně
kopíruje okolní městské bloky,
vznikne na 400 podzemních
parkovacích míst. Vjezdy a výjezdy budou situovány do ulic
Ludmilina, Na Hrázi a Ronklova.
I díky vodním prvkům a krásné
piazzettě tak bude v ulici Na
Žertvách prostor pro kulturní
a společenské akce naší městské
části, farmářské trhy nebo
gastronomické festivaly.
„Tak zásadní proměnu, jakou
projde okolí současného autobusové nádraží, nelze připravovat
bez zapojení občanů. Proto jeho
podobu budeme řešit společně
s místními na workshopech
v první polovině roku 2020,“
doplňuje zastupitel Petr Pelc
(TOP 09 + STAN), který se na
koordinaci podoby Palmovky
dlouhodobě podílí. Vedle toho
vedení osmé městské části řeší
s investorem na půdě magistrátu a IPR také kompletní rekonstrukci náměstí Bohumila
Hrabala. Zde je navrženo literární zákoutí s uměleckým ztvárněním odkazu tohoto spisovatele.
Zahájení výstavby investor
(lk)
připravuje na rok 2021.
CO PŘINESE OŽIVENÍ
PALMOVKY OBČANŮM?
• Bezpečnost, čistotu, novou
zeleň, včetně zelených
fasád
• Klidná zákoutí, náměstí
a promenády
• Zklidnění a zpřehlednění
dopravy
• Reprezentativní centrum
celé Libně
• Nový supermarket, služby,
kavárny a restaurace
• Živé centrum se stálými
obyvateli, ne kanceláře
• Špičkovou architekturu
s uměleckými instalacemi
• Nový impulz pro rozvoj celé
lokality
• Nové nájemní a vlastnické
bydlení v místě