OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / červenec 2018 

www.praha8.cz

7

Čtenáři píší

Vážená redakce,

jsem pravidelný čtenář Osmičky. Její obsah

se mi líbí, vypisuji si z ní potřebné údaje

z kulturní i sportovní oblasti. Jako důchodce

mne zajímá zejména úsek sociální a zdravotní péče v rámci CAPu.

V červnovém čísle mne upoutala otázka

pro zastupitele, zda by měla MČ iniciovat

výstavbu nájemních bytů. Odpověď téměř

všech představitelů politických stran je

kladná. Při této příležitosti mne napadla

otázka: Proč se tedy nestavěly tyto byty dříve,

když ty požadavky jsou letité a situace

v nájemních nebo „startovacích“ bytech je

dlouhodobě neúnosná? Peníze přece nemohly

hrát rozhodující roli, protože privatizace bytů

v Praze 8 musela dosáhnout sumu s osmi

nebo devíti nulami a tyto peníze měly být

použity zpět do bytové oblasti.

Bydlím v Praze 8 už 45 let a nepamatuji se,

že by se v poledních 20 letech startovací či

sociální byty stavěly. Názor p. Grose, že obec

či stát neumějí stavět efektivně, neuznávám.

Pokud bych s ním souhlasil, musel bych se

domnívat, že jsme si zvolili špatné zastupitele, a navíc i soukromí vlastníci se ne vždy

dobře starají o svůj majetek (viz Automat

Svět na Elsnicově náměstí).

Vážení čtenáři,

v této rubrice publikujeme vaše vybrané

dotazy, připomínky či návrhy včetně

odpovědí. Nezveřejňujeme příspěvky

anonymní, vulgární a zjevně nepravdivé.

V případě pochybností rozhoduje redakční

rada.

Vaše stručné náměty zasílejte

na e-mail osmicka@praha8.cz

či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.

Redakce si vyhrazuje právo příspěvky

krátit a upravovat.

Čtenář a občan Prahy 8

Antonín Surový

Ptali jste se na www.praha8.cz

Vážená redakce,

○ Dobrý den,

ráda bych se zeptala na důvod nového

osvětlení v okolí Karlínského parku. Nejenže má výrazně vyšší intenzitu svítivosti

a sklonem lamp ruší noční klid v přilehlých

obytných domech, ale je též ve velkém

kontrastu s replikami dobových lamp,

které jsou umístěny v parku. Pokud by tato

varianta měla být trvalou změnou, žádám

Vás o její zvážení, a to jak z důvodu estetického, tak i vzhledem k většímu světelnému

znečištění, jež není v městské zástavbě

D. Svatošová

potřeba navyšovat.

chtěl bych se zeptat, proč nestojí městská

policie v ulici Poznaňská u školky. Je tam

zákaz vjezdu a každé ráno a poledne tam

jezdí desítky aut. Čekáte, až se stane neštěstí a porazí tam nějaké auto malé dítě?

Vážená paní Svatošová,

modernizace tohoto osvětlení je na Karlínském náměstí a vybraných přilehlých ulicích

řešena v rámci pilotního projektu ve

standardu Smart City naší společností

Operátor ICT pro MHMP. Lampy byly

doplněny o internet a senzorickou síť.

Po závěrečném měření jasovou kamerou

proběhnou úpravy intenzity svícení dle

zákonných norem. To jsou ty nejdůležitější

body. Na tomto základě budeme moci vést

další jednání.

Vítězslav Klika, projektový manažer

SMART CITY, Operátor ICT, a. s.

○ Dobrý den,

proč probíhá rekonstrukce chodníků

v Zenklově ulici tak pomalu? A proč se vloni

i letos při rekonstrukci chodníků používá

stále asfalt místo dlažby, který většinou

skončí dříve nebo později rozřezán a záplatován. Chystá se v tomto směru nějaká

František Nový

koncepce?

Vážený pane Nový,

rekonstrukce chodníků v ul. Zenklova

probíhá dle harmonogramu stavby.

Chápeme, že z vašeho pohledu se vám zdá

tento postup pomalý, na druhou stranu

musíme vysvětlit, že v rámci této stavby

působí několik zhotovitelů i investorů.

Některé úseky ještě nebyly realizovány

z důvodu toho, že jeden z investorů, TSK hl.

m. Prahy, a. s., neměl ještě vysoutěženého

zhotovitele. Harmonogram prací je věcí mezi

investory a jednotlivými zhotoviteli, termíny

jsou smluvně ošetřeny. MČ Praha 8 není

investorem ani jedné části této stavby,

z tohoto důvodu nejsme kompetentní

zasahovat do schváleného harmonogramu.

Otázka, proč se používá asfalt, nikoliv

dlažba, je v kompetenci TSK, MČ Praha 8

není správcem komunikací. Je zde však

několik hledisek jako např. materiál, zdali

je chodník hodně frekventován, jaké je

zatížení, dále se řeší otázka odvodnění atd.

Bližší informace vám podá správce TSK.

Zda-li se chystá v tomto směru nějaká

koncepce, není odboru dopravy k dnešnímu

dni známo.

Mgr. Lenka Kaplanová, vedoucí oddělení

silničního správního úřadu, odbor dopravy (OD)

○ Dobrý den,

chtěla bych se zeptat, zda se počítá s následnou opravou ulic, kterými teď projíždí

náhradní autobus linky X10. V ulici

Primátorská jsou v dlažbě už takové výmoly,

že se divím, že tam některý z autobusů

neprodřel vanu. A to nemluvím o stavu ulice

Konšelská, kde kvůli nárůstu aut není kde

zaparkovat a výmoly jsou tam jakbysmet.

Veronika

Vážená paní Veroniko,

váš dotaz jsme předali k vyjádření správci

těchto komunikací, jímž je Technická správa

komunikací hl. m. Prahy, a. s. (TSK). Dle

sdělení TSK v ul. Primátorská, v místě

vyjetých kolejí, plánuje PVS, a. s., obnovu

řadu. Konkrétní termín s TSK ještě nikdo

neprojednával, ale již byl předložen projekt.

Z tohoto důvodu může být případná oprava

ul. Primátorská realizována až po zhotovení

těchto stavebních prací. TSK má v plánu

opravit ul. Kandertova, Podlipného a Lindnerova postupně dle toho, jaký bude mít

schválený rozpočet na rekonstrukce. Rovněž

TSK zváží opravu ul. Konšelská. Objízdná

trasa X10 je v současné době provizorně

opravována. Jinak to udělat nejde, vzhledem

k průjezdu autobusů není možné zastavovat

dopravu. Definitivní opravy proběhnou, až

bude dokončena Zenklova.

Mgr. Lenka Kaplanová, vedoucí oddělení

silničního správního úřadu, odbor dopravy (OD)

Dalibor Boháček

Vážený pane Boháčku,

strážníci OŘ MP Praha 8 každé ráno

zajišťují zvýšený dohled na určených

přechodech pro chodce v blízkosti

základních škol a kolem poledne provádějí

dohled u všech ZŠ na obvodu Prahy 8

v rámci projektu Školní policie se zaměřením na zvýšení ochrany žáků 1. stupně

základních škol, zejména nejnižších

ročníků před negativními jevy, které

mohou ohrozit školáky v době bezprostředně po ukončení vyučování, kdy nejsou

pod bezprostředním dozorem pedagogických pracovníků ani rodičů.

Povinností vedoucích zaměstnanců je

upřednostnit dohled na určených

přechodech pro chodce před ostatními

činnostmi, s přihlédnutím k jejich

aktuálnosti a závažnosti. Rovněž dohled

v rámci projektu „školní policie“ má dle

platných směrnic přednost před všemi

ostatními nařízenými aktivitami s výjimkou úkolů mimořádné důležitosti a závažnosti. Děti navštěvující mateřské školy jsou

zpravidla doprovázeny rodiči a jsou pod

jejich dohledem.

Kromě těchto prioritních úkolů zajišťují

strážníci OŘ8 další požadavky, opatření

a úkoly jak ve veřejném pořádku, tak

i v dopravě. Zejména požadavky v dopravě,

jako jsou zákazy vjezdu, zákazy stání,

aktuální změny v dopravním značení při

rekonstrukcích a podobně, jsou směřovány

na dobu v ranní a odpolední dopravní

špičce. Nicméně situace u Mateřské školy

v ulici Poznaňská není strážníkům OŘ MP

Prahy 8 lhostejná a kontroly nad dodržováním zákazu vjezdu (mimo zásobování)

budou prováděny ve zvýšené míře v rámci

provozních a personálních možností.

Mgr. Luděk Vaníček, ředitel OŘ MP Praha 8