8

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVENEC / SRPEN 2021 

www.praha8.cz

Doprava

LIBEŇ

Radnice: začněte řešit kolabující

provoz v Holešovičkách

nnVelmi frekventovaná ulice V Holešovičkách je tématem

nejen politických disputací řadu let. Řešení, jak tuto komunikaci zklidnit, se sice našlo, nicméně hlavní město ho zatím

nechává v šuplíku.

„Podle programového prohlášení

vedení městské části i programového prohlášení koalice hlavního města Prahy je řešením

zahloubení této ulice do tunelu.

Považujeme za nešťastné, že

hlavní město aktivně nepřipravuje zahloubení ulice V Holešovičkách, i když ho má ve svém

programovém prohlášení,“

podivuje se starosta Prahy 8

Ondřej Gros (ODS). Domnívá se,

že vedení metropole nečiní

žádné kroky, které by vedly

k zahloubení ulice přetížené

ulice.

Podle něj je nedávno zveřejněná studie, navrhující vysázení

zhruba stovky stromů a instalací trolejí pro elektrobus, jako

řešení problému pro městskou

část a občany žijící v dané lokalitě naprosto nedostačující.

Ulicí V Holešovičkách projíždí

denně sto tisíc vozidel. „Komunikace je dlouhodobě dopravně

přetížena, neboť momentálně

plní ulice Liberecká a V Holešovičkách funkci radiály, a propojují vnitřní a vnější okruh Prahy,

které jsou v severním segmentu

Prahy navíc oba nedokončené.

Tedy ulicí V Holešovičkách vede

zásadní podíl tranzitu přes

Prahu, směřující do tunelového

komplexu Blanka, který přebírá

i funkci vnějšího okruhu kolem

Prahy. Což představuje až 100

tisíc vozidel denně v blízkosti

obytné zástavby,“ říká radní

Prahy 8 pro dopravu Tomáš

Slabihoudek (TOP 09 + STAN).

Předseda komise pro dopravu

Martin Jedlička (TOP 09 +

STAN) považuje takové dopravní

vytížení této ulice za neudržitel-

HOLEŠOVIČKAMI denně projede i sto tisíc vozidel.

né, ale není možné snížit kapacitu této klíčové dopravní stavby,

protože nemá alternativu. „Proto

dlouhodobě prosazujeme zahloubení této komunikace do

tunelu. Bohužel radní hlavního

města Prahy dosud v rámci

tohoto záměru zahloubení

neučinili žádné kroky, jelikož

v rozpočtu hlavního města

nevyčlenili potřebné finanční

prostředky,“ dodal Martin

Jedlička.

Vedení osmé městské části

přijalo v tomto duchu stanovisko, které vyzývá náměstka

primátora Adama Scheinherra

(Praha sobě), aby neodkladně

učinil veškeré kroky, které

povedou k zahloubení ulice do

tunelu. „Před problémem nezavíráme oči a chceme místním

pomoci co nejrychleji. A našli

jsme řešení. Chystáme balík

relativně rychlých a účinných

opatření, díky kterým se ulice

úplně promění. Položíme nový

tichý asfalt, vysadíme 130 stromů a 90 keřů, rozšíříme chodníky a postavíme trakční vedení

pro ekologické trolejbusy.

Prověřili jsme několik možností

a před dostavbou Městského

okruhu není zahloubení proveditelné,“ reagoval náměstek.

(tk)



Okolním ulicím je potřeba pomoci

V ulici Na Truhlářce jsou nově vyznačeny

oblasti vhodné,“ uvedl radní pro dopravu

vodorovné značky, které upozorňují na

Tomáš Slabihoudek (TOP 09 + STAN).

nejvyšší povolenou rychlost 30 km/h v této

Proto inicioval na odboru dopravy

obytné čtvrti, která je v těsné blízkosti

doplnění vodorovného dopravního znaulice V Holešovičkách. V brzké době

bude osazeno dopravní značení „průjezd zakázán“, a mělo by tak dojít

k omezení nežádoucího tranzitu.

„Ulice Na Truhlářce bohužel odnáší

nadměrnou dopravu v Holešovičkách,

protože si přes ni zkracují někteří

řidiči průjezd z Holešoviček směrem

z centra na Zenklovu ulici. Tím trpí

i další ulice v okolí, jako Valčíkova,

Pomezní nebo Kubišova. Jedná se

o oblast plnou úzkých obytných ulic,

která není uzpůsobena na takové

V ULICI NA TRUHLÁŘCE je snížená rychlost zvýrazněna novými

množství aut, která navíc často spěchají a jedou rychleji, než je v této

vodorovnými značkami.

čení „Zóna 30“, které řidiče ještě lépe

upozorní na skutečnost, že projíždějí

oblastí se sníženou povolenou rychlostí

kvůli bezpečnosti všech účastníků provozu. A není to jediné opatření. „Také

se mi podařilo přesvědčit odbor

dopravy a dopravní policii k osazení dopravních značek Průjezd

zakázán, které by umožnily vyškrtnout tuto zkratku z navigačních

aplikací, a snížit množství aut,

která touto obytnou oblastí projíždějí,“ doplnil Slabihoudek. Tím by

mělo dojít k omezení nežádoucího

tranzitu v této oblasti v blízkém

okolí Holešoviček. Nyní probíhá

správní řízení, vedoucí ke stanovení

nových dopravních značek.

(tk)