4
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / březen 2017
www.praha8.cz
Zpravodajství
Doprava
V části Trojské bude zakázán
průjezd tranzitní dopravy
nnV průběhu měsíce března by měl vstoupit v platnost zákaz vjezdu tranzitní dopravy do ulice Trojská od jejího křížení
s komunikací Nad Hercovkou ve směru dolů do centra Prahy. Průjezd tímto úsekem ulice Trojská bude umožněn jen vozidlům
MHD, integrovaného záchranného systému a dopravní obsluhy a i se v něm sníží maximální rychlost na 30 km/h.
Tato dopravní opatření byla
přijata kvůli tomu, že komunikace je nadměrně zatížená
individuální tranzitní dopravou.
„Místní občané nás upozorňovali, že v ulici Trojská po otevření
tunelového komplexu Blanka
výrazně vzrostl objem tranzitní
dopravy, a požadovali zákaz
jejího průjezdu touto komunikací. Jejich požadavku se proto
začal intenzivně věnovat
tehdejší radní pro dopravu Karel
Šašek. Byla tak díky jeho aktivitě
vypracována dopravní studie,
která potvrdila vysokou
intenzitu dopravy v této ulici.
Navíc tato komunikace je ve
velmi špatném technickém
stavu,“ uvedl starosta Prahy 8
Roman Petrus.
Tato dopravní omezení budou
platit až do začátku komplexní
rekonstrukce ulice Trojská,
kterou by Technická správa
komunikací hl. m. Prahy měla
zahájit ve druhé polovině
letošního roku. Policie ČR
a městská policie budou v prvních
týdnech platnosti nového
dopravního značení ve zvýšené
míře kontrolovat jeho dodržování. Řidiče budou upozorňovat na
zákaz vjezdu do části ulice
Trojská dopravní značky, které
by měly být umístěny v ulicích
Pod Sídlištěm, Horňátecká
a Čimická. Přesné datum platnosti
těchto dopravních omezení bude
v předstihu oznámeno na
internetových stránkách naší
(pep)
městské části.
Ocenění za tunu BATERIÍ
Trojská ulice by se měla dopravně zklidnit. Foto: Vladimír Slabý
Soudní nařízení
Ulice V Holešovičkách
se musí zklidnit
V reprezentativních prostoŠkoly celkem: 331 kg
rách Grabovy vily se dne
(ZŠ Bohumila Hrabala: 48 kg,
17. ledna uskutečnilo slavnostZŠ Burešova: 46 kg,
ní předání Osvědčení o přínosu MŠ Korycanská: 113 kg,
pro životní prostředí, které
ZŠ a MŠ Petra Strozziho: 42 kg,
uděluje specializovaná
MŠ Štěpničná: 46 kg,
společnost Ecobat. Školky,
ZŠ Žernosecká: 36 kg)
školy a sběrný dvůr na území
Sběrný dvůr Voctářova: 633 kg
MČ Praha 8 nasbíraly dohroCelkem MČ Praha 8: 964 kg
mady 964 kg vybitých baterií!
Osvědčení převzali zástupci čtyř základních a tří mateřských
škol z Prahy 8, stejně jako MČ Praha 8, za kterou tuto cenu
převzala radní MČ Praha 8 Anna Kroutil. Za společnost Ecobat
všem poděkovali a diplomy předali paní Helclová a pan Petr
Kratochvíl. Ecobat, s. r. o., je nezisková organizace, která od roku
2002 zajišťuje zpětný odběr a recyklaci přenosných baterií
v České republice. Společnost provozuje více než 20 000 míst
(býv)
zpětného odběru.
Obvodní soud pro Prahu 1
rozhodl, že hl. m. Praha musí do
roka zajistit snížení hluku
a emisí v ulici V Holešovičkách
v úseku mezi ústím tunelu
Blanka (resp. křižovatkou
Pelc-Tyrolka) a křižovatkou
Vychovatelna. V této komunikaci totiž výrazně vzrostl objem
dopravy po otevření tunelového
komplexu Blanka. Podle soudu
není možné, aby se v jiných
částech Prahy zlepšila situace
právě na úkor obyvatel
Holešoviček.
Pokud by hl. m. Praha
nesplnilo usnesení soudu, tak
ten by jeho plnění mohl
vymáhat pokutami. Toto soudní
rozhodnutí však není pravomocné, ještě proto neběží roční lhůta
na jeho splnění. Navíc hl. m.
Praha se proti němu podle
prvotních vyjádření svých
představitelů odvolá.
Tento soudní verdikt byl
učiněn na základě žaloby
místních obyvatel, kteří uváděli,
že by neměli doplácet na to, že
Praha není schopna zajistit
dostatečná opatření pro
zklidnění dopravy v ulici
V Holešovičkách. Ta totiž
v současné době patří mezi
nejfrekventovanější komunikace
v Praze. Místní obyvatelé navíc
poukazují na to, že jsou překračovány hlukové limity, které byly
pro ulici V Holešovičkách
stanoveny ve stavebním povolení
pro tunelový komplex Blanka.
Zástupci hl. Prahy však
namítají, že ve stanové lhůtě
není možné provést soudem
požadované opatření, aniž by to
nemělo negativní dopady na jiné
oblasti Prahy. Uvedli rovněž, že
jsou prováděny dílčí kroky ke
zlepšení současného stavu,
kterými jsou například položení
tichého asfaltu a výměna oken
u části místních obyvatel,
a také snížilo v ulici rychlost
(pep)
na 50 km/h.