8
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ÚNOR 2022
www.praha8.cz
Doprava
SÍDLIŠTĚ ĎÁBLICE
Cesta do školy bude
bezpečnější
nnCesta přes ďáblické sídliště bude bezpečnější pro žáky ZŠ
Burešova i dalších místních škol. Zanedlouho započnou stavební úpravy křižovatky ulic Hlaváčova a Taussigova, přes
kterou vede ke škole jedna z hlavních pěších tras.
V místě křižovatky se dvěma
přechody pro chodce budou
upraveny a zlepšeny rozhledové
podmínky pro řidiče i pro pěší
a vozovka zde bude zvýšena, aby
projíždějící řidiči poněkud
zpomalili.
Projekt byl vypracován spolkem Pěšky městem ve spolupráci s osmou městskou částí, jeho
součástí byl i průzkum mezi
samotnými školáky, kteří se
v místě necítili bezpečně. Nyní
projekt úspěšně získal stavební
povolení a stavební práce by
měly začít na jaře letošního
roku.
„Dlouhodobě usilujeme o bezpečnější cesty do škol v celé
Praze 8, oblast Ládví nevyjímaje.
Trasa přes tuto křižovatku je
hojně využívána a poměrně
silně vytížena, vedou tudy cesty
nejen do školy v Burešově ulici,
ale i do ostatních škol v okolí.
Jsem velmi rád, že sídliště Ďáblice bude nyní ještě bezpečnější
pro všechny pěší,“ uvedl Martin
Jedlička (TOP 09 + STAN), předseda komise pro dopravu.
Toto a další riziková místa
vybrala MČ Praha 8 ve spolupráci se spolkem Pěšky městem
a hl. m. Prahou v rámci projek-
tu BESIP. Stavební úpravy
provede TSK hl. m. Prahy.
Nejedná se o jediný přechod na
tomto sídlišti, kterému se
v poslední době věnuje pozornost. V nedávné době radnice
nechala upravit čtyři přechody
pro chodce i v nedalekých
ulicích Tanvaldská a Chabařovická, aby byly zajištěny lepší
rozhledy pro chodce i řidiče. Po
těchto přechodech také vedou
pěší cesty k místním základním
(tk)
školám.
DVOJICE PŘECHODŮ v blízkosti ZŠ Burešova se na jaře promění, říká Martin Jedlička.
REKONSTRUKCE
Mezi
Palmovkou
a Ohradou
nepojedou
tramvaje
Cestující městské hromadné
dopravy čeká od přelomu
března a dubna rok a čtvrt
dlouhá tramvajová výluka
mezi Palmovkou a Ohradou.
Důvodem bude rekonstrukce
tramvajové estakády, která
překlenuje železniční
koridor.
Dopravní podnik opravu
vysvětluje tím, že od otevření
procházela pouze běžnými
opravami, jako je výměna
kolejnic. I k tomu ale naposledy došlo před téměř
jedenácti lety. Při příležitosti
opravy estakády proběhne
i kompletní rekonstrukce
tramvajové tratě mezi křižovatkami na Ohradě a ulic
Sokolovská a Zenklova.
Během prací dojde k výměně
celého kolejového svršku,
trať dostane nové pražce
a štěrkové lože, samotná
konstrukce mostní estakády
bude přeizolována. Dojde
rovněž k úpravě tramvajové
zastávky Krejcárek. Stavba
potrvá do června roku 2023
a cena byla vyčíslena na
skoro 240 milionů korun.
Stavební práce zkomplikují cestování mezi Libní a Žižkovem, dopravní podnik ale
počítá se zavedením náhradní autobusové dopravy ve
zmiňovaném úseku i s odklonem některých tramvají
jinou trasou. O konktrétních
objízdných trasách budeme
informovat v příštích číslech
Osmičky.
Estakáda je první svého
druhu v Praze, otevřena byla
v roce 1990. Jde o spojitý
nosník o dvanácti polích
o celkové délce 455 metru.
Místy se tramvajová trať
nese nad okolním terénem ve
výšce až 15,5 metru. Traťový
úsek navíc zahrnuje dvě
velmi prudká klesání – od
Ohrady ke Krejcárku 65,9 ‰
a na estakádě a za ní 63 ‰.
(tk)