8

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ÚNOR 2022 

www.praha8.cz

Doprava

SÍDLIŠTĚ ĎÁBLICE

Cesta do školy bude

bezpečnější

nnCesta přes ďáblické sídliště bude bezpečnější pro žáky ZŠ

Burešova i dalších místních škol. Zanedlouho započnou stavební úpravy křižovatky ulic Hlaváčova a Taussigova, přes

kterou vede ke škole jedna z hlavních pěších tras.

V místě křižovatky se dvěma

přechody pro chodce budou

upraveny a zlepšeny rozhledové

podmínky pro řidiče i pro pěší

a vozovka zde bude zvýšena, aby

projíždějící řidiči poněkud

zpomalili.

Projekt byl vypracován spolkem Pěšky městem ve spolupráci s osmou městskou částí, jeho

součástí byl i průzkum mezi

samotnými školáky, kteří se

v místě necítili bezpečně. Nyní

projekt úspěšně získal stavební

povolení a stavební práce by

měly začít na jaře letošního

roku.

„Dlouhodobě usilujeme o bezpečnější cesty do škol v celé

Praze 8, oblast Ládví nevyjímaje.

Trasa přes tuto křižovatku je

hojně využívána a poměrně

silně vytížena, vedou tudy cesty

nejen do školy v Burešově ulici,

ale i do ostatních škol v okolí.

Jsem velmi rád, že sídliště Ďáblice bude nyní ještě bezpečnější

pro všechny pěší,“ uvedl Martin

Jedlička (TOP 09 + STAN), předseda komise pro dopravu.

Toto a další riziková místa

vybrala MČ Praha 8 ve spolupráci se spolkem Pěšky městem

a hl. m. Prahou v rámci projek-

tu BESIP. Stavební úpravy

provede TSK hl. m. Prahy.

Nejedná se o jediný přechod na

tomto sídlišti, kterému se

v poslední době věnuje pozornost. V nedávné době radnice

nechala upravit čtyři přechody

pro chodce i v nedalekých

ulicích Tanvaldská a Chabařovická, aby byly zajištěny lepší

rozhledy pro chodce i řidiče. Po

těchto přechodech také vedou

pěší cesty k místním základním

(tk)

školám. 

DVOJICE PŘECHODŮ v blízkosti ZŠ Burešova se na jaře promění, říká Martin Jedlička.

REKONSTRUKCE

Mezi

Palmovkou

a Ohradou

nepojedou

tramvaje

Cestující městské hromadné

dopravy čeká od přelomu

března a dubna rok a čtvrt

dlouhá tramvajová výluka

mezi Palmovkou a Ohradou.

Důvodem bude rekonstrukce

tramvajové estakády, která

překlenuje železniční

koridor.

Dopravní podnik opravu

vysvětluje tím, že od otevření

procházela pouze běžnými

opravami, jako je výměna

kolejnic. I k tomu ale naposledy došlo před téměř

jedenácti lety. Při příležitosti

opravy estakády proběhne

i kompletní rekonstrukce

tramvajové tratě mezi křižovatkami na Ohradě a ulic

Sokolovská a Zenklova.

Během prací dojde k výměně

celého kolejového svršku,

trať dostane nové pražce

a štěrkové lože, samotná

konstrukce mostní estakády

bude přeizolována. Dojde

rovněž k úpravě tramvajové

zastávky Krejcárek. Stavba

potrvá do června roku 2023

a cena byla vyčíslena na

skoro 240 milionů korun.

Stavební práce zkomplikují cestování mezi Libní a Žižkovem, dopravní podnik ale

počítá se zavedením náhradní autobusové dopravy ve

zmiňovaném úseku i s odklonem některých tramvají

jinou trasou. O konktrétních

objízdných trasách budeme

informovat v příštích číslech

Osmičky.

Estakáda je první svého

druhu v Praze, otevřena byla

v roce 1990. Jde o spojitý

nosník o dvanácti polích

o celkové délce 455 metru.

Místy se tramvajová trať

nese nad okolním terénem ve

výšce až 15,5 metru. Traťový

úsek navíc zahrnuje dvě

velmi prudká klesání – od

Ohrady ke Krejcárku 65,9 ‰

a na estakádě a za ní 63 ‰.

(tk)