OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / LISTOPAD 2020
www.praha8.cz
7
Územní rozvoj
ROHANSKÝ MOST
Jak z Karlína do Holešovic?
Nutno hledat konsenzus
nnUrychlená výstavba mostu spojujícího Karlín s Holešovicemi byla jednou z priorit nynějšího vedení radnice Prahy 8.
A zůstává jí i nadále. I když k realizaci povede ještě dlouhá
cesta, dílčí úspěchy už jsou tu.
Hned čtyři varianty přemostění
Vltavy mezi Karlínem a Holešovicemi se nedávno řešily na
veřejném projednání, jehož se
zúčastnili i zástupci osmé
městské části. Po dvou hodinách bylo zjevné, že shoda
nepanuje mezi urbanisty a architekty, zástupci magistrátu
ani městských částí. Hlavním
problémem je, že není zatím
jasné, v jaké trase má most vést,
a to především na straně Holešovic. A mimo jiné i proto nemá
tento most pro vedení Prahy
v tuto chvíli prioritu.
Radní Prahy 8 Tomáš Hřebík
(TOP 09 + STAN) se spolu s
kolegy z radnice pokusí tento
přístup změnit. Chtějí, aby
přemostění dostalo prioritu. Už
proto, že vedle rekonstrukcí
stávajících mostů, nového Dvorského mostu a lávky HolKa, se
žádná podobná investice
neplánuje.
„V tomto kontextu stojí otázka
varianty nového mostu až za
jeho termínem. Usilujeme o to,
aby se na úrovni územního,
respektive Metropolitního plánu
začaly seriózně projednávat
všechny možnosti, které jsou
reálné,“ shrnuje postup MČ
Praha 8 její radní Tomáš Hřebík.
Platí, že pro radnici se jako
nejpříznivější stále jeví umístění
Jateční/Urxova. Už proto, že
částí Prahy 7 preferované spojení Komunardů/Thámova naráží
na existující stavby na území
Karlína a šířkové dispozice ulice
U Mlýnského kanálu.
Podle předsedy komise pro
dopravu Rady MČ Praha 8
Martina Jedličky (TOP 09 +
STAN) je nejvyšší čas dosáhnout
všestranného kompromisu.
I proto, že Karlín kolem komunikace Rohanský ostrov čeká
v dalších letech rychlý rozvoj. Na
holešovické straně Vltavy je již
zřetelný a bude dále nabírat na
intenzitě.
„Klíčové v celém záměru je, že
se na Rohanském mostě počítá
s tramvajovou tratí. Její pražské
síti toto propojení pomůže,“
vyzdvihuje důležitý fakt Martin
Jedlička. Regionální organizátor
Pražské integrované dopravy
(ROPID) podle něj uvádí, že
vybudováním Rohanského
mostu se obsluha celé oblasti
výrazně zlepší, bude stabilnější
a cestující nebudou vystaveni
mimořádným situacím.
Tramvajové spojení mezi
Karlínem a Holešovicemi by
mohla zajišťovat linka 24. Zároveň by se otevřela možnost
propojení až na Trojskou ulici
s perspektivou dalšího rozvoje
tramvajové trati severním
PAX SPOL. S R.O. - POHŘEBNÍ SLUŽBY
e-mail: pax@pax.cz
www.pax.cz
• pohřby s obřadem i bez obřadu, možnost sjednání doma, tel.: 733 120 411, 283 842 271
Nepřetržitá služba – převozy z bytů NONSTOP: 603 551 038, 603 551 032
Objednávková kancelář, dispečink – P-8 Libeň, Vosmíkových 2, tel.: 284 841 928
Při využití služeb telefonické předobjednávky, bude z konečné ceny sjednaných
služeb poskytnuta 15% sleva, tel.: 603 551 034
OBJEDNÁVKOV É KANCELÁŘE:
Praha 3 - Olšany, Vinohradská 153, tel.: 272 744 622 | Praha 4 - Nusle, Táborská 65, tel.: 241 741 164
RADNICE PRAHY 8 podporuje variantu propojení Jateční a Urxovy ulice.
DŮLEŽITOU SOUČÁSTÍ nového mostu má být tramvajová trať.
směrem na Zdiby. Ostatně
obyvatelé Troji by získali přímo
spojení s Václavským náměstím.
A další výhody by plynuly
z hlediska dostupnosti i pro
Holešovice.
I přes intenzivní jednání
zástupců MČ Praha 8 není zatím
možné určit žádný časový rámec
přípravy a realizace nového
mostu. Co je naopak jasné už
nyní, jsou vstupy na úrovni
ochrany kvalitního životního
prostředí obyvatel osmé městské části.
„Společně s kolegy definujeme
rizikové momenty na úrovni
hluku, intenzity dopravy, emisí.
V rámci územního a stavebního
řízení budeme klást maximální
důraz na to, aby byly dopady co
nejnižší. A jednoznačně převážily výhody spojené s realizací
a zprovozněním Rohanského
mostu,“ dodal Tomáš Hřebík.
(tk)
placená inzerce
Pravidelná péče o hroby
Úklid hrobu, vyčištění pomníku, květinová výzdoba
2 – 12x ROČNĚ
+420 734 844 591
www.eterna.cz
placená inzerce
placená inzerce