12
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ÚNOR 2020
www.praha8.cz
Čtenáři píší
Vážení čtenáři,
v této rubrice publikujeme vaše vybrané
dotazy, připomínky či návrhy včetně odpovědí.
Nezveřejňujeme příspěvky anonymní, vulgární
a zjevně nepravdivé. V případě pochybností
rozhoduje redakční rada.
Vaše stručné náměty zasílejte
na e-mail osmicka@praha8.cz
či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.
Redakce si vyhrazuje právo příspěvky
krátit a upravovat.
Vážení,
dostalo se mi do rukou lednové číslo vašeho
časopisu. Na str. 5 píšete o světelné závoře do
trojské serpentiny, jejíž realizace nepochybně
povede k negativním důsledkům, v individuální i veřejné dopravě. Problém této serpentiny
však primárně tkví v něčem jiném: je to zúžení
z dvouproudové jednosměrné komunikace na
obousměrnou, a to tak úzkou komunikaci, že
je na ní problém se vyhnout osobním autům,
natož autobusům linky 236.
Jinak je zřejmé, že jestliže již byly investovány desítky miliard do tunelového komplexu
Blanka, jehož přínos pro dopravu v Praze je
zcela zásadní, je také jasné, že se řidiči individuální dopravy musí k tomuto komplexu také
dostat. Dalším negativem je velmi špatný stav
silnice v ulici Trojská, která představuje
rovněž přirozenou „napájecí“ komunikaci
k Blance, a vyžaduje rovněž generální opravu.
Velmi bych se přimlouval za to, aby křižovatka u Polikliniky Mazurská a OC Krakov
byla řízena semafory. Dopravní situace zejména v dopravní špičce je riziková a není divu, že
zde došlo už k několika dopravním nehodám.
JUDR. BARÁK
Vážený pane Baráku,
děkuji za váš podnět a jsem rád, že se ve věci
zřízení „světelné závory“ shodujete s postojem MČ Praha 8. Vedení Prahy 8 nepovažuje
za rozumné ulici K Bohnicím uzavírat (nebo
„přivírat“ světelnou závorou) právě z důvodu
dopravní obslužnosti sídliště Bohnice a možnosti jeho obyvatel dostat se do centra Prahy,
resp. do Tunelového komplexu Blanka.
Pokud jde o vámi doporučované rozšíření
této ulice, tak s vámi samozřejmě souhlasím,
že by šlo o vhodné řešení, neboť nedostatečná
šířka komunikace neumožňuje ani vyznačení
plné podélné čáry uprostřed této ulice a pro
řidiče nezřídka způsobuje kapacitní hrdlo
z důvodu častých kolizí. Z hlediska majetkových poměrů u okolních pozemků v těsném
sousedství ulice K Bohnicím ale rozšíření
vozovky považuji za neproveditelné. Dalším
problémem by též mohl být postoj MČ Troja,
na jejímž území se ulice nachází, neboť už
v dnešní podobě je tlak počet vozidel projíždějících do Troji snížit, viz zmíněný regulační
semafor.
Dodávám, že Praha 8 stojí o co nejrychlejší
dobudování vnitřního Městského okruhu
(tzv. Blanka II), které v budoucnu pomůže
dále rozptýlit část tranzitní dopravy, která
se nyní i z důvodu dopravy do Blanky koncentruje na území Prahy 8.
Pokud jde o rekonstrukci části ulice Trojská od Trojského mostu směrem na Kobyliské náměstí (úsek Pod Lisem – U Sloupu), tak
tu TSK již od roku 2019 připravuje, ale bohužel je tato příprava z důvodu značného
množství připomínek tamních obyvatel
velmi komplikovaná. Zejména se týkají
možnosti průjezdu vozidel: místní obyvatelé
usilují o zachování faktické jednosměrnosti
(zákaz vjezdu zespodu), zatímco vedení
Prahy 8 by rádo vidělo tuto ulici opět
obousměrně průjezdnou. I proto není jisté,
že bude tato rekonstrukce připravena k realizaci již letos.
O zřízení světelného signalizačního zařízení v křižovatce Lodžská/Mazurská/Hnězdenská se nyní neuvažuje. Domnívám se, že by
výhledově mohlo dojít k určité úpravě vodorovného dopravního značení. Naopak se
počítá se světelným řízením křižovatky ulic
Ústecká a K Ládví.
S pozdravem
MARTIN JEDLIČKA (TOP 09),
předseda komise pro dopravu RMČ Praha 8
PTALI JSTE SE NEJEN NA WWW.PRAHA8.CZ
○ Vážená radnice,
před jistou dobou se tu řešil katastrofální
stav domu v Třeboradické, který už několik
let slouží bezdomovcům a narkomanům
jako útočiště, skládka a veřejný záchodek.
Pan radní Vítek psal, že se plánuje setkat
s majitelem a domluvit se. Podařilo se to?
Co podnikne majitel, aby tomu zamezil?
Jsem přesvědčená, že když někdo koupí dům
a nechá ho chátrat, je to špatné. Když ho ale
nechá úmyslně bez dohledu a promění ho
v doupě narkomanů, musí zakročit úřady
a policie – ne jen krčit rameny. Až se stane
nějaká tragédie, bude pozdě! Věřím, že mé
rozhořčení chápete. Děkuji vám za odpověď.
JIŘINA ČERNÁ
Dobrý den,
již několikrát proběhla schůzka s majitelem
i zástupci občanů, kteří jsou proti výstavbě.
Majitel je připraven stavět, má jít o kardiocentrum s patrem pro ubytování lékařů.
Občané (petice) v okolí jsou proti z důvodu
výšky a parkovacím místům. V současné
době se občané pravděpodobně znovu
odvolají proti stavbě, my jako obec chceme
mít jasno ohledně parkování. Tedy nakonec
rozhodne stavební řád hlavního města,
jestli investor splní a vypořádá se s námitkou především ze strany okolních obyvatel.
Stavební úřad (státní správa) s investorem
řeší přestupky a já jsem již požádal městskou policii o pravidelnou kontrolu objektu.
S pozdravem
JIŘÍ VÍTEK,
místostarosta MČ Praha 8
○ Dobrý den,
v lednovém číslu Osmičky je článek Tuk –
největší škůdce pražské kanalizace, ve
kterém se píše: „tuk můžete sbírat do nádob,
které se posléze odevzdávají ve sběrných
dvorech, či do speciálních popelnic.“ Nutit
každou pražskou domácnost navštěvovat
sběrný dvůr mi přijde krajně nepraktické,
a proto nereálné. Kde se dají najít výše
uváděné „specialní popelnice“ na území
Karlína? Děkuji za odpověď.
IGOR GOMBOS
Vážený pane Gombosi,
městská část Praha 8 aktuálně o přistavení
kontejnerů na jedlé tuky a oleje ke stávajícím stanovištím tříděného odpadu neuvažuje. Vedle možnosti odevzdávání tuků a olejů
do sběrného dvora můžete odevzdávat
nádoby s použitým tukem a olejem v rámci
mobilního svozu odpadu. Bližší informace
včetně aktuálního harmonogramu svozů
naleznete na portálu životního prostředí hl.
m. Prahy. S pozdravem.
TOMÁŠ VESELÝ,
oddělení kontroly ovzduší, odpadů
a správních činností