12

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ÚNOR 2020 

www.praha8.cz

Čtenáři píší

Vážení čtenáři,

v této rubrice publikujeme vaše vybrané

dotazy, připomínky či návrhy včetně odpovědí.

Nezveřejňujeme příspěvky anonymní, vulgární

a zjevně nepravdivé. V případě pochybností

rozhoduje redakční rada.

Vaše stručné náměty zasílejte

na e-mail osmicka@praha8.cz

či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.

Redakce si vyhrazuje právo příspěvky

krátit a upravovat.

Vážení,

dostalo se mi do rukou lednové číslo vašeho

časopisu. Na str. 5 píšete o světelné závoře do

trojské serpentiny, jejíž realizace nepochybně

povede k negativním důsledkům, v individuální i veřejné dopravě. Problém této serpentiny

však primárně tkví v něčem jiném: je to zúžení

z dvouproudové jednosměrné komunikace na

obousměrnou, a to tak úzkou komunikaci, že

je na ní problém se vyhnout osobním autům,

natož autobusům linky 236.

Jinak je zřejmé, že jestliže již byly investovány desítky miliard do tunelového komplexu

Blanka, jehož přínos pro dopravu v Praze je

zcela zásadní, je také jasné, že se řidiči individuální dopravy musí k tomuto komplexu také

dostat. Dalším negativem je velmi špatný stav

silnice v ulici Trojská, která představuje

rovněž přirozenou „napájecí“ komunikaci

k Blance, a vyžaduje rovněž generální opravu.

Velmi bych se přimlouval za to, aby křižovatka u Polikliniky Mazurská a OC Krakov

byla řízena semafory. Dopravní situace zejména v dopravní špičce je riziková a není divu, že

zde došlo už k několika dopravním nehodám.

JUDR. BARÁK



Vážený pane Baráku,

děkuji za váš podnět a jsem rád, že se ve věci

zřízení „světelné závory“ shodujete s postojem MČ Praha 8. Vedení Prahy 8 nepovažuje

za rozumné ulici K Bohnicím uzavírat (nebo

„přivírat“ světelnou závorou) právě z důvodu

dopravní obslužnosti sídliště Bohnice a možnosti jeho obyvatel dostat se do centra Prahy,

resp. do Tunelového komplexu Blanka.

Pokud jde o vámi doporučované rozšíření

této ulice, tak s vámi samozřejmě souhlasím,

že by šlo o vhodné řešení, neboť nedostatečná

šířka komunikace neumožňuje ani vyznačení

plné podélné čáry uprostřed této ulice a pro

řidiče nezřídka způsobuje kapacitní hrdlo

z důvodu častých kolizí. Z hlediska majetkových poměrů u okolních pozemků v těsném

sousedství ulice K Bohnicím ale rozšíření

vozovky považuji za neproveditelné. Dalším

problémem by též mohl být postoj MČ Troja,

na jejímž území se ulice nachází, neboť už

v dnešní podobě je tlak počet vozidel projíždějících do Troji snížit, viz zmíněný regulační

semafor.

Dodávám, že Praha 8 stojí o co nejrychlejší

dobudování vnitřního Městského okruhu

(tzv. Blanka II), které v budoucnu pomůže

dále rozptýlit část tranzitní dopravy, která

se nyní i z důvodu dopravy do Blanky koncentruje na území Prahy 8.

Pokud jde o rekonstrukci části ulice Trojská od Trojského mostu směrem na Kobyliské náměstí (úsek Pod Lisem – U Sloupu), tak

tu TSK již od roku 2019 připravuje, ale bohužel je tato příprava z důvodu značného

množství připomínek tamních obyvatel

velmi komplikovaná. Zejména se týkají

možnosti průjezdu vozidel: místní obyvatelé

usilují o zachování faktické jednosměrnosti

(zákaz vjezdu zespodu), zatímco vedení

Prahy 8 by rádo vidělo tuto ulici opět

obousměrně průjezdnou. I proto není jisté,

že bude tato rekonstrukce připravena k realizaci již letos.

O zřízení světelného signalizačního zařízení v křižovatce Lodžská/Mazurská/Hnězdenská se nyní neuvažuje. Domnívám se, že by

výhledově mohlo dojít k určité úpravě vodorovného dopravního značení. Naopak se

počítá se světelným řízením křižovatky ulic

Ústecká a K Ládví.

S pozdravem

MARTIN JEDLIČKA (TOP 09),

předseda komise pro dopravu RMČ Praha 8

PTALI JSTE SE NEJEN NA WWW.PRAHA8.CZ

○ Vážená radnice,

před jistou dobou se tu řešil katastrofální

stav domu v Třeboradické, který už několik

let slouží bezdomovcům a narkomanům

jako útočiště, skládka a veřejný záchodek.

Pan radní Vítek psal, že se plánuje setkat

s majitelem a domluvit se. Podařilo se to?

Co podnikne majitel, aby tomu zamezil?

Jsem přesvědčená, že když někdo koupí dům

a nechá ho chátrat, je to špatné. Když ho ale

nechá úmyslně bez dohledu a promění ho

v doupě narkomanů, musí zakročit úřady

a policie – ne jen krčit rameny. Až se stane

nějaká tragédie, bude pozdě! Věřím, že mé

rozhořčení chápete. Děkuji vám za odpověď.

JIŘINA ČERNÁ

Dobrý den,

již několikrát proběhla schůzka s majitelem

i zástupci občanů, kteří jsou proti výstavbě.

Majitel je připraven stavět, má jít o kardiocentrum s patrem pro ubytování lékařů.

Občané (petice) v okolí jsou proti z důvodu

výšky a parkovacím místům. V současné

době se občané pravděpodobně znovu

odvolají proti stavbě, my jako obec chceme

mít jasno ohledně parkování. Tedy nakonec

rozhodne stavební řád hlavního města,

jestli investor splní a vypořádá se s námitkou především ze strany okolních obyvatel.

Stavební úřad (státní správa) s investorem

řeší přestupky a já jsem již požádal městskou policii o pravidelnou kontrolu objektu.

S pozdravem

JIŘÍ VÍTEK,

místostarosta MČ Praha 8

○ Dobrý den,

v lednovém číslu Osmičky je článek Tuk –

největší škůdce pražské kanalizace, ve

kterém se píše: „tuk můžete sbírat do nádob,

které se posléze odevzdávají ve sběrných

dvorech, či do speciálních popelnic.“ Nutit

každou pražskou domácnost navštěvovat

sběrný dvůr mi přijde krajně nepraktické,

a proto nereálné. Kde se dají najít výše

uváděné „specialní popelnice“ na území

Karlína? Děkuji za odpověď.

IGOR GOMBOS

Vážený pane Gombosi,

městská část Praha 8 aktuálně o přistavení

kontejnerů na jedlé tuky a oleje ke stávajícím stanovištím tříděného odpadu neuvažuje. Vedle možnosti odevzdávání tuků a olejů

do sběrného dvora můžete odevzdávat

nádoby s použitým tukem a olejem v rámci

mobilního svozu odpadu. Bližší informace

včetně aktuálního harmonogramu svozů

naleznete na portálu životního prostředí hl.

m. Prahy. S pozdravem.

TOMÁŠ VESELÝ,

oddělení kontroly ovzduší, odpadů

a správních činností