OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / prosinec 2017 

www.praha8.cz

7

Čtenáři píší

Ptali jste se na www.praha8.cz

○ Dobrý den,

po instalaci podzemních kontejnerů na

náměstí dr. Václava Holého bude stávající

stanoviště zrušeno? Na jaký odpad

kontejnery budou? Tak jako doposud?

Pokud si dobře pamatuji, budou podzemní

kon. na druhé straně parku než doposud, je

to tak? Kolik parkovacích stání bude muset

být zrušeno? Jak často je momentálně

odvážen separovaný odpad? Vývoz je pouze

ve všední dny, nebo i o víkendu? Děkuji.

Barták

Vážený pane Bartáku,

stávající stanoviště na náměstí Dr. Václava

Holého bude po výstavbě podzemního stání

zrušeno. Nové podzemní kontejnery budou

na sklo, papír, plast a čtvrtý bude dělený na

nápojové kartony a kovy. Umístěny budou

na druhé straně náměstí a nedojde k rušení

žádného parkovacího stání. V současné

době je čiré sklo sváženo 1x za 6 týdnů,

barevné sklo 1x za 3 týdny, nápojové

kartony 1x za 2 týdny, papír 5x týdně

a plast 5x týdně.

Tomáš Beneš,

odbor životního prostředí (OŽP)

○ Dobrý den,

ráda bych upozornila, že parkoviště

v Nekvasilově ulici (neplacené) zřejmě slouží

jako odstavné pro auta z jiných okresů

a místní nemají ve všední den šanci

zaparkovat. Placené zóny pro rezidenty jsou

nedostatečné. Nebylo by vhodné parkoviště

zpoplatnit, jako se to zrealizovalo na

Karlínském náměstí?

Ivana Husarová

Vážená paní Husarová,

v tuto chvíli se o zpoplatnění zmíněného

parkoviště neuvažuje.

Marek Černý, odbor dopravy (OD)

○ Dobrý den,

rád bych věděl, jestli může v Karlíně

rezident nahlásit k parkování vůz, který

je pronajatý na operativní leasing pro jinou

osobu. Díky. 

Jiří Zelba

Vážený pane Zelbo,

leasingová smlouva musí být uzavřena

s rezidentem, jinak nelze parkovací

oprávnění zaregistrovat.

Michal Komenda, odbor dopravy (OD)

○ Dobrý den,

dle informací z webu MČ Prahy 8 bude

investováno cca 32,5 milionu do 29 podzemních kontejnerů na tříděný odpad, které

mají nahradit stávající stání. Zřízení tohoto

typu kontejnerů na exponovaných místech

u metra apod. chápu. Nicméně prosím

o vysvětlení, proč se budou drahá stání

zřizovat uprostřed sídlišť, kde stávající

druh kontejnerů je postačující, a proč se

místo toho tato vysoká finanční částka

neinvestuje do vhodného umístění kontej-

nerů a rozšíření počtu stání či frekvence

vývozu. Kontejenery je potřeba umísťovat

tak, aby je lidé měli blízko a po cestě (na

autobus apod.). (Např. v ulici Černého 4

jsou kontejnery a hned cca 30 m dále je

další set kontejnerů pro oblast Roudnické!

Místo toho, aby jeden set byl cca někde

u Černého 8.) Dále je potřeba rozšířit

nabídku třídění o kartony a bio odpad.

Prosím o jasnou odpověď, proč Praha 8

preferuje drahou investici především do

estetiky před tím, aby třídění odpadu

opravdu mohlo efektivně fungovat. Pokud

lidé nebudou mít blízko dost volných

popelnic na tříděný odpad, třídit nebudou.

Děkuji. 

Markéta K.

Vážená paní Markéto,

podzemní kontejnerová stání jsou vhodná

i pro sídliště, jejich přínosem je např. to, že

nebudou zabírat parkovací místa, kterých je

nedostatek, mají trojnásobnou kapacitu,

svoz tříděného odpadu je tedy efektivnější,

měl by se zvýšit též objem vytříděného

odpadu, dále sledujeme i vámi zmíněné

estetické hledisko. Slibujeme si i méně

nepořádku kolem těchto stanovišť. Tam,

kde nám to prostorové podmínky dovolují,

počítáme i s nápojovými kartony a nově

i s kovy. O bioodpadu v systému podzemních

kontejnerů neuvažujeme. Konkrétně ve vámi

popisované oblasti Střížkova momentálně

podzemní kontejnery plánujeme tak, aby

byly co nejvhodněji umístěné s ohledem na

co největší komfort občanů.

Vážení čtenáři,

v této rubrice publikujeme vaše vybrané

dotazy, připomínky či návrhy včetně

odpovědí. Nezveřejňujeme příspěvky

anonymní, vulgární a zjevně nepravdivé.

V případě pochybností rozhoduje redakční

rada.

Vaše stručné náměty zasílejte

na e-mail osmicka@praha8.cz

či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.

Redakce si vyhrazuje právo příspěvky

krátit a upravovat.

Vážená radnice,

chtěla bych poděkovat za báječný Dušičkový večer na zámku. Mám dvě dcery, 5 a 7 let,

a obě byly naprosto nadšené. Absolvovaly

jsme tuto exkurzi už loni a kvitujeme, že

kromě stálic, jako jsou vodník, mnich nebo

zámecká paní, dokážete objevit stále nová

strašidla. Čekaly jsme sice na strašidelnou

prohlídku téměř dvě hodiny, ale to nám

nevadilo, protože to opravdu stálo za to.

Navíc díky čekání jsme si užily skvělou

ohňovou show hned dvakrát. A už teď

se těšíme na další rok!

Karolína Bílá, Ládví

Tomáš Beneš,

odbor životního prostředí (OŽP)

○ Dobrý den,

koncem měsíce září psal pan Céza na můj

dotaz, že revitalizace Elsnicova náměstí

proběhne v příštím roce a aktuálně se

pracuje na termínu. Další týden měla být

vydána tisková zpráva i s vizualizacemi, ale

zatím jsem si ničeho nevšiml, kdy bude tedy

toto předloženo? Děkuji. 

Mojmír Bittner

Vážený pane Bittnere,

příprava revitalizace Elsnicova náměstí

je v plném proudu a v příštím roce přímo

naváže na stávající aktivity, které již byly

zahájeny na Zenklově ulici. Bohužel, ani

po pár týdnech od poslední komunikace

nejsme schopni zpřesnit termín vlastní

revitalizace. Celé územní a následně

stavební řízení trvá dlouhou dobu a prodlužují ho různé územní limity. V každém

případě můžeme slíbit, že budeme dělat vše

pro to, aby realizace proběhla co nejdříve,

ale nejsme schopni garantovat termín.

Odpovědně je možné prohlásit pouze to,

že počítáme s dokončením celé revitalizace

během příštího roku. Vizualizace budeme

uvolňovat spolu s garancí našeho snažení

o co nejbližší termín.

Vít Céza, předseda

Komise pro životní prostředí

Vážení,

zprovozněním tunelu Blanka vzrostla

intenzita automobilové dopravy v navazující ulici V Holešovičkách. Proto se zvažuje

její zahloubení. Jsem proti. Tunel jen

přesune problém o kus dál, na jeho druhý

konec.

Výstavba tunelů zejména ve městě je

extrémně nákladná a další prostředky si

vyžádá jejich údržba a opravy vybavení.

Proto jsou často mimo provoz. Nehody

v tunelu mají obvykle těžší následky a jejich

likvidace je náročnější. Helikoptéra tam

nepřistane. Když už silniční tunel, tak

v trase, kde povrchová doprava nevede,

nebo je problematická, jako např. pod

Strahovem. Navíc odhaduji, že realizace

záměru zabere tak 15 let, a to už bude

většina aut jezdit na elektřinu, potichu

a bez smradu. Budou to vyhozené peníze.

ing. Milan Tomášek, Kobylisy