OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / prosinec 2017
www.praha8.cz
7
Čtenáři píší
Ptali jste se na www.praha8.cz
○ Dobrý den,
po instalaci podzemních kontejnerů na
náměstí dr. Václava Holého bude stávající
stanoviště zrušeno? Na jaký odpad
kontejnery budou? Tak jako doposud?
Pokud si dobře pamatuji, budou podzemní
kon. na druhé straně parku než doposud, je
to tak? Kolik parkovacích stání bude muset
být zrušeno? Jak často je momentálně
odvážen separovaný odpad? Vývoz je pouze
ve všední dny, nebo i o víkendu? Děkuji.
Barták
Vážený pane Bartáku,
stávající stanoviště na náměstí Dr. Václava
Holého bude po výstavbě podzemního stání
zrušeno. Nové podzemní kontejnery budou
na sklo, papír, plast a čtvrtý bude dělený na
nápojové kartony a kovy. Umístěny budou
na druhé straně náměstí a nedojde k rušení
žádného parkovacího stání. V současné
době je čiré sklo sváženo 1x za 6 týdnů,
barevné sklo 1x za 3 týdny, nápojové
kartony 1x za 2 týdny, papír 5x týdně
a plast 5x týdně.
Tomáš Beneš,
odbor životního prostředí (OŽP)
○ Dobrý den,
ráda bych upozornila, že parkoviště
v Nekvasilově ulici (neplacené) zřejmě slouží
jako odstavné pro auta z jiných okresů
a místní nemají ve všední den šanci
zaparkovat. Placené zóny pro rezidenty jsou
nedostatečné. Nebylo by vhodné parkoviště
zpoplatnit, jako se to zrealizovalo na
Karlínském náměstí?
Ivana Husarová
Vážená paní Husarová,
v tuto chvíli se o zpoplatnění zmíněného
parkoviště neuvažuje.
Marek Černý, odbor dopravy (OD)
○ Dobrý den,
rád bych věděl, jestli může v Karlíně
rezident nahlásit k parkování vůz, který
je pronajatý na operativní leasing pro jinou
osobu. Díky.
Jiří Zelba
Vážený pane Zelbo,
leasingová smlouva musí být uzavřena
s rezidentem, jinak nelze parkovací
oprávnění zaregistrovat.
Michal Komenda, odbor dopravy (OD)
○ Dobrý den,
dle informací z webu MČ Prahy 8 bude
investováno cca 32,5 milionu do 29 podzemních kontejnerů na tříděný odpad, které
mají nahradit stávající stání. Zřízení tohoto
typu kontejnerů na exponovaných místech
u metra apod. chápu. Nicméně prosím
o vysvětlení, proč se budou drahá stání
zřizovat uprostřed sídlišť, kde stávající
druh kontejnerů je postačující, a proč se
místo toho tato vysoká finanční částka
neinvestuje do vhodného umístění kontej-
nerů a rozšíření počtu stání či frekvence
vývozu. Kontejenery je potřeba umísťovat
tak, aby je lidé měli blízko a po cestě (na
autobus apod.). (Např. v ulici Černého 4
jsou kontejnery a hned cca 30 m dále je
další set kontejnerů pro oblast Roudnické!
Místo toho, aby jeden set byl cca někde
u Černého 8.) Dále je potřeba rozšířit
nabídku třídění o kartony a bio odpad.
Prosím o jasnou odpověď, proč Praha 8
preferuje drahou investici především do
estetiky před tím, aby třídění odpadu
opravdu mohlo efektivně fungovat. Pokud
lidé nebudou mít blízko dost volných
popelnic na tříděný odpad, třídit nebudou.
Děkuji.
Markéta K.
Vážená paní Markéto,
podzemní kontejnerová stání jsou vhodná
i pro sídliště, jejich přínosem je např. to, že
nebudou zabírat parkovací místa, kterých je
nedostatek, mají trojnásobnou kapacitu,
svoz tříděného odpadu je tedy efektivnější,
měl by se zvýšit též objem vytříděného
odpadu, dále sledujeme i vámi zmíněné
estetické hledisko. Slibujeme si i méně
nepořádku kolem těchto stanovišť. Tam,
kde nám to prostorové podmínky dovolují,
počítáme i s nápojovými kartony a nově
i s kovy. O bioodpadu v systému podzemních
kontejnerů neuvažujeme. Konkrétně ve vámi
popisované oblasti Střížkova momentálně
podzemní kontejnery plánujeme tak, aby
byly co nejvhodněji umístěné s ohledem na
co největší komfort občanů.
Vážení čtenáři,
v této rubrice publikujeme vaše vybrané
dotazy, připomínky či návrhy včetně
odpovědí. Nezveřejňujeme příspěvky
anonymní, vulgární a zjevně nepravdivé.
V případě pochybností rozhoduje redakční
rada.
Vaše stručné náměty zasílejte
na e-mail osmicka@praha8.cz
či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.
Redakce si vyhrazuje právo příspěvky
krátit a upravovat.
Vážená radnice,
chtěla bych poděkovat za báječný Dušičkový večer na zámku. Mám dvě dcery, 5 a 7 let,
a obě byly naprosto nadšené. Absolvovaly
jsme tuto exkurzi už loni a kvitujeme, že
kromě stálic, jako jsou vodník, mnich nebo
zámecká paní, dokážete objevit stále nová
strašidla. Čekaly jsme sice na strašidelnou
prohlídku téměř dvě hodiny, ale to nám
nevadilo, protože to opravdu stálo za to.
Navíc díky čekání jsme si užily skvělou
ohňovou show hned dvakrát. A už teď
se těšíme na další rok!
Karolína Bílá, Ládví
Tomáš Beneš,
odbor životního prostředí (OŽP)
○ Dobrý den,
koncem měsíce září psal pan Céza na můj
dotaz, že revitalizace Elsnicova náměstí
proběhne v příštím roce a aktuálně se
pracuje na termínu. Další týden měla být
vydána tisková zpráva i s vizualizacemi, ale
zatím jsem si ničeho nevšiml, kdy bude tedy
toto předloženo? Děkuji.
Mojmír Bittner
Vážený pane Bittnere,
příprava revitalizace Elsnicova náměstí
je v plném proudu a v příštím roce přímo
naváže na stávající aktivity, které již byly
zahájeny na Zenklově ulici. Bohužel, ani
po pár týdnech od poslední komunikace
nejsme schopni zpřesnit termín vlastní
revitalizace. Celé územní a následně
stavební řízení trvá dlouhou dobu a prodlužují ho různé územní limity. V každém
případě můžeme slíbit, že budeme dělat vše
pro to, aby realizace proběhla co nejdříve,
ale nejsme schopni garantovat termín.
Odpovědně je možné prohlásit pouze to,
že počítáme s dokončením celé revitalizace
během příštího roku. Vizualizace budeme
uvolňovat spolu s garancí našeho snažení
o co nejbližší termín.
Vít Céza, předseda
Komise pro životní prostředí
Vážení,
zprovozněním tunelu Blanka vzrostla
intenzita automobilové dopravy v navazující ulici V Holešovičkách. Proto se zvažuje
její zahloubení. Jsem proti. Tunel jen
přesune problém o kus dál, na jeho druhý
konec.
Výstavba tunelů zejména ve městě je
extrémně nákladná a další prostředky si
vyžádá jejich údržba a opravy vybavení.
Proto jsou často mimo provoz. Nehody
v tunelu mají obvykle těžší následky a jejich
likvidace je náročnější. Helikoptéra tam
nepřistane. Když už silniční tunel, tak
v trase, kde povrchová doprava nevede,
nebo je problematická, jako např. pod
Strahovem. Navíc odhaduji, že realizace
záměru zabere tak 15 let, a to už bude
většina aut jezdit na elektřinu, potichu
a bez smradu. Budou to vyhozené peníze.
ing. Milan Tomášek, Kobylisy