V květnovém čísle Osmičky jsme informovali o pilotním projektu vyznačení nových parkovacích míst pro jednostopá vozidla. Ta mohou již několik týdnů využívat občané na 26 lokacích v Karlíně a Libni, kde je během letních měsíců vyznačila TSK hl. m. Prahy.
„Nejen v Karlíně se často stávalo, že kola a koloběžky překážely na chodníku a skútry a motorky zase zabíraly místa automobilům. Nová parkovací stání speciálně pro jednostopá vozidla jsme ve spolupráci s dopravní policií připravili tak, aby se zefektivnilo využití dostupného prostoru. Stání jsme nechali vyznačit na dříve nevyužitých částech vozovky v místě žlutých čar a dopravních stínů, takže až na výjimky nedošlo k redukci stávajících parkovacích míst pro automobily. Na nových stáních může parkovat kdokoliv, primárním cílem ale bylo přesunout sem sdílená kola a koloběžky z chodníků. Podle prvních zkušeností to docela dobře začíná fungovat,“ uvedl Martin Jedlička (TOP 09 + STAN), předseda komise pro dopravu.
Čtveřice takto vyznačených parkovacích míst vznikla v ulici Březinova a Petra Slezáka, a to na základě požadavku dopravní policie vytvořit „výhybny“ kvůli vyznačení cykloobousměrky v těchto dvou ulicích. „Kvůli tomu bohužel došlo ke zrušení zhruba sedmi parkovacích míst, z čehož rozhodně nemám radost. Budeme ještě jednat s odborem dopravy a hledat cestu, jak toto napravit,“ doplnil Jedlička.
Pokud se nový systém parkovacích stání osvědčí dle plánu, radnice bude pokračovat v budování podobných míst i v dalších částech Prahy 8. Případné doplnění pevných stojanů, například pro bezpečné uzamčení soukromých skútrů, ale v tuto chvíli naráží na negativní stanovisko dopravní policie, podle jejího výkladu jde o pevnou překážku ve vozovce. Proto toto řešení policie dlouhodobě odmítá.
(TK)