20

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / SRPEN 2016

www.praha8.cz

Školství a mládež

EKOLOGICKÝ PROJEKT NA ZŠ A MŠ PETRA STROZZIHO

Zemi nedědíme,

ale půjčujeme si ji

od našich dětí

n Na naší škole proběhl letos na jaře ekologický projekt

pod heslem „Zemi nedědíme po předcích, jen si ji

vypůjčujeme od našich dětí“. My jsme si tento citát

vypůjčili od spisovatele A. de Saint-Exupéryho.

Celý projekt vycházel z významného dne pro Zemi

22. dubna, který se slaví napříč

celou planetou. Naším cílem

bylo žáky upozornit na dopady

lidského chování na životní

prostředí. V aktivitách jsme se

zaměřili na třídění odpadu

a ochranu životního prostředí,

které je pro žáky to nejznámější

a kde se skutečně mohli všichni

aktivně zapojit do ekologických

aktivit. Všichni žáci nyní vědí,

že vyhozením papíru do koše

nic nekončí, ale právě naopak –

začíná!

0ČVWVNiþiVW

3UDKD

Do projektu se zapojila

opravdu celá škola, včetně

přípravné třídy, to nás potěšilo.

Malí předškoláci vytvořili

z odpadů roboty na hraní.

Po celý školní rok se účastníme projektu „Recyklohraní“, který zahrnuje sběr baterií. Sběrné

boxy jsou ve všech pavilonech

školy a žáci opravdu poctivě

nosí použité baterie.

První stupeň měl ekologické

aktivity v rámci programu na

škole v přírodě – aktivity

spojené s ekosystémem lesa,

společenstva luk, mokřadů,

vody a vodních ploch, třídění

odpadů – možnost porovnat

způsob třídění – kde žiji – město

a proti němu vesnice (areál

školy v přírodě). Vytvořili hezké

obrázky, které se týkaly

ekologických témat.

Na druhém stupni proběhly

aktivity spojené s tříděním

odpadu – program Smetiště,

exkurze na sběrné dvory,

exkurze – skládka Ďáblice, akce

spojené s oslavami Dne Země

a nemůžeme opomenout

celoškolní sběr papíru, kdy žáci

donesli celkem 5 400 kilogramů,

to je zachráněných stromů!

V rámci hodin předmětu

ekologie, který je v 8. třídě, jsem

s žáky udělala pokus, jak dlouho

se v přírodě rozpadá odpad,

který nejčastěji vzniká ve

školních lavicích. Odpadky jsme

ponechali v běžných podmínkách, např. v přírodě, a v pravidelných intervalech jsme

pozorovali, co se s nimi děje.

Zároveň si žáci sami tipovali,

jak dlouho který odpad leží

v přírodě beze změny. Někteří

byli opravdu překvapeni, že jsou

i odpady, které jsou pro přírodu

nerozložitelné.

Škola se zapojila do mezinárodní soutěže Rallye Wavetrophy 2016, kdy jednotlivé třídy

vytvořily kartičky, kde byly

napsány v českém, německém,

anglickém jazyce, nebo nakresleny informace, které se týkají

spotřeby energie, snížení emisí

oxidu uhličitého do ovzduší

a využívání obnovitelných

zdrojů energie. Tyto kartičky

jsou vystaveny v Ženevě na

náměstí Národů. Kartičky

si můžeme prohlédnout na

webových stránkách projektu.

A skutečně jsem kartičky naší

školy našla. Pokud budeme mít

štěstí, může být naše škola

vybrána a bude mít přednášku

a předvedení elektromobilu

ve školním roce 2016/17.

Ty nejzdařilejší výstupy

z ekologického projektu jsme

vystavili v prostorách jídelny,

kde si každý mohl prohlédnout,

jak máme šikovné žáky.

PETRA JEHNOVÁ,

ZŠ A MŠ PETRA STROZZIHO

2GERUNXOWXU\VSRUWXPOiGHåHDSDPiWNRYpSpþHÒ0ý3UDKD]YHURGLþHDGČWLQDDNFL

kdy?

kdy?

ɱșǻƨ±ƨȢɂșȱǘșʎǴŗ

ǀȱʞʞčǀĆʞʞșʼnƨÙǘ

ɱșƏðÙöŷœșįǘșʎǴŗ

ǀȱʞʞčǀĆʞʞșʼnƨÙǘ

kde?

kde?

ɱșŽǯðŷɂșǻǐƨǯȢƨɱœǿȢö

FK Meteor Praha VIII

PA R T N E R A K C E

ǐǴðÙșAɂŷȢɂǯƏŗƈ

ÙƨƈðƈșAǯŽűƨɱ

Ǔ]ǯŽʼnŽșĆÖșsșJðȢðƨǯɂșȱǕ

Ǔ]ǯŽʼnŽșĆÖșCƨÙʒǻűșɂŷœÁðǕ

űÁðșŭðșʎŽƈöǴðƏŽșƏŽșǐǯðʎðƏȢŽÁœșŽűȢœɱœȢ

ɱƨŷƏƨƎǻƨɱʁÁʼnșƨÙÙŗŷɭșŽșǻǐƨǯȢƨɱƏŗÁʼn

űŷɂ±ɭșʎș]ǯŽʼnɿșĆǘș]ǴðÙǻȢŽɱŗșǻðșʎŭƈƨɱò

ƨǯIJŽƏœʎŽÁðÖșűȢðǯòșÙöȢðƈșƏޱŗʎðŭŗ

ǻǐƨǯȢƨɱƏŗÖșűɂŷȢɂǯƏŗșŽʩŭœƏòșǻǐƨŷðÆðƏǻűò

ɱɿʒœȢŗǘșcƨɂƐǻȢŗșŽűÁðș±ɂÙðșƈƨʒƏƨǻȢșʎŽǐǻŽȢ

ÙöȢœșÙƨșŭðÙƏƨȢŷœɱʁÁʼnșƨÙÙŗŷɭǘ

ɳɳɳǘǐǯŽʼnŽĆǘÁʎ