Osmička / ZPRAVODAJ MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVEN 2023 

www.praha8.cz

7

INFRASTRUKTURA

Radnice řeší s městem klíčové stavby

Na oficiálním jednání

Prahy 8 s novým

náměstkem primátora pro

dopravu Zdeňkem Hřibem

(Piráti) otevřeli zástupci

Prahy 8 řadu témat, která

jsou pro městskou část

zásadní. Setkání se

zúčastnili radní pro

dopravu Tomáš

Slabihoudek a předseda

komise pro dopravu

a komise pro územní

rozvoj Martin Jedlička

(oba TOP 09 + STAN).

„Nového pana náměstka pro

dopravu jsme seznámili s problémy, které trápí občany Prahy 8

v oblasti dopravy. Oceňujeme,

že o většině těchto témat má

velmi dobrý přehled a má vůli je

společně s námi řešit,“ uvedl

Slabihoudek. „Samozřejmě na

řadě z nich chceme dále pracovat. Budeme s panem náměstkem v pravidelném kontaktu,“

dodal.

Jedním z hlavních bodů

jednání byla diskuze ohledně

úprav Zenklovy ulice. „V ní

navrhujeme určité stavební

úpravy. Chceme, aby se vrátil

samostatný pruh pro automobily, protože se nyní ve špičkách

zdržují navzájem s tramvajemi,“

uvedl Slabihoudek. Tramvajová

doprava je prioritou i pro ná-

 O budoucnosti dopravy v Praze 8 s náměstkem Zdeňkem Hřibem

debatovali radní Tomáš Slabihoudek a předseda komise pro

dopravu Martin Jedlička

městka Hřiba. Cílem této spolupráce je zajistit, aby úpravy

proběhly co nejefektivněji.

Ve shodě je radnice Prahy 8

s hlavním městem i v přípravě

Městského okruhu a Libeňské

spojky, která se aktuálně řeší na

několika úrovních, včetně

probíhající změny územního

plánu a projednávání žádosti

hlavního města o územní rozhodnutí. Zástupci Prahy 8

apelovali na maximální urychlení této zásadní stavby.

„Celoměstsky důležité jsou

mosty přes Vltavu. Již brzy se

otevře Štvanická lávka, která

propojí Karlín s Holešovicemi.

Ale to není jediný připravovaný

most v Karlíně. Shodli jsme se,

že musíme co nejdříve společně

stanovit definitivní polohu

budoucího Rohanského mostu,

který vytvoří nové spojení i pro

automobily a tramvaje. Nadále

také pokračuje příprava opravy

Libeňského mostu,“ dodal

Martin Jedlička.

Prahu 8 taktéž čeká rozvoj

tramvajových tratí. Kromě

spojení Kobylisy-Zdiby, které je

v přípravě nejdále, se plánuje

trať okolo Bohnic s výhledem na

tramvajové spojení Prahy 8

s Prahou 6 (psali jsme v květnové Osmičce). Nadále také zůstává otevřená otázka lanovky,

která nyní musí projít posouzením vlivu na životní prostředí.

Diskuze se dotkla i přípravy

cyklostezek a pěších propojení.

Společně s hlavním městem

připravuje městská část komfortnější propojení pro pěší

i cyklisty podél ulice Povltavská.

Mezi diskutovanými otázkami

byla také koordinace uzavírek,

včetně chystaných velkých

oprav kanalizací, či příprava

projektů bezpečných přechodů,

oprav vozovek a chodníků.

„Aktuálně řešíme ve spolupráci s městskou částí několik

záměrů týkající se dopravy.

Trápí nás zpožďování tramvají

v Zenklově ulici, které způsobují

kolony automobilů sdílející

s tramvajemi stejnou část ulice.

Naopak pozitivem se již brzy

stane zprovozněná Štvanická

lávka, která prostřednictvím

unikátní moderní konstrukce

umožní komfortní spojení obou

břehů Vltavy přes Štvanici pro

pěší a cyklisty,“ sdělil náměstek

Hřib.

O dalších tématech budeme

průběžně informovat v dalších

číslech Osmičky. (TK)