Osmička / ZPRAVODAJ MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVEN 2023
www.praha8.cz
7
INFRASTRUKTURA
Radnice řeší s městem klíčové stavby
Na oficiálním jednání
Prahy 8 s novým
náměstkem primátora pro
dopravu Zdeňkem Hřibem
(Piráti) otevřeli zástupci
Prahy 8 řadu témat, která
jsou pro městskou část
zásadní. Setkání se
zúčastnili radní pro
dopravu Tomáš
Slabihoudek a předseda
komise pro dopravu
a komise pro územní
rozvoj Martin Jedlička
(oba TOP 09 + STAN).
„Nového pana náměstka pro
dopravu jsme seznámili s problémy, které trápí občany Prahy 8
v oblasti dopravy. Oceňujeme,
že o většině těchto témat má
velmi dobrý přehled a má vůli je
společně s námi řešit,“ uvedl
Slabihoudek. „Samozřejmě na
řadě z nich chceme dále pracovat. Budeme s panem náměstkem v pravidelném kontaktu,“
dodal.
Jedním z hlavních bodů
jednání byla diskuze ohledně
úprav Zenklovy ulice. „V ní
navrhujeme určité stavební
úpravy. Chceme, aby se vrátil
samostatný pruh pro automobily, protože se nyní ve špičkách
zdržují navzájem s tramvajemi,“
uvedl Slabihoudek. Tramvajová
doprava je prioritou i pro ná-
O budoucnosti dopravy v Praze 8 s náměstkem Zdeňkem Hřibem
debatovali radní Tomáš Slabihoudek a předseda komise pro
dopravu Martin Jedlička
městka Hřiba. Cílem této spolupráce je zajistit, aby úpravy
proběhly co nejefektivněji.
Ve shodě je radnice Prahy 8
s hlavním městem i v přípravě
Městského okruhu a Libeňské
spojky, která se aktuálně řeší na
několika úrovních, včetně
probíhající změny územního
plánu a projednávání žádosti
hlavního města o územní rozhodnutí. Zástupci Prahy 8
apelovali na maximální urychlení této zásadní stavby.
„Celoměstsky důležité jsou
mosty přes Vltavu. Již brzy se
otevře Štvanická lávka, která
propojí Karlín s Holešovicemi.
Ale to není jediný připravovaný
most v Karlíně. Shodli jsme se,
že musíme co nejdříve společně
stanovit definitivní polohu
budoucího Rohanského mostu,
který vytvoří nové spojení i pro
automobily a tramvaje. Nadále
také pokračuje příprava opravy
Libeňského mostu,“ dodal
Martin Jedlička.
Prahu 8 taktéž čeká rozvoj
tramvajových tratí. Kromě
spojení Kobylisy-Zdiby, které je
v přípravě nejdále, se plánuje
trať okolo Bohnic s výhledem na
tramvajové spojení Prahy 8
s Prahou 6 (psali jsme v květnové Osmičce). Nadále také zůstává otevřená otázka lanovky,
která nyní musí projít posouzením vlivu na životní prostředí.
Diskuze se dotkla i přípravy
cyklostezek a pěších propojení.
Společně s hlavním městem
připravuje městská část komfortnější propojení pro pěší
i cyklisty podél ulice Povltavská.
Mezi diskutovanými otázkami
byla také koordinace uzavírek,
včetně chystaných velkých
oprav kanalizací, či příprava
projektů bezpečných přechodů,
oprav vozovek a chodníků.
„Aktuálně řešíme ve spolupráci s městskou částí několik
záměrů týkající se dopravy.
Trápí nás zpožďování tramvají
v Zenklově ulici, které způsobují
kolony automobilů sdílející
s tramvajemi stejnou část ulice.
Naopak pozitivem se již brzy
stane zprovozněná Štvanická
lávka, která prostřednictvím
unikátní moderní konstrukce
umožní komfortní spojení obou
břehů Vltavy přes Štvanici pro
pěší a cyklisty,“ sdělil náměstek
Hřib.
O dalších tématech budeme
průběžně informovat v dalších
číslech Osmičky. (TK)