8
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ŘÍJEN 2020
www.praha8.cz
Doprava
ZRUŠENÍ BETONÁRNY
Radnice chce omezit nákladní
dopravu, hlavně v Karlíně
nnRadní pro dopravu Tomáš Slabihoudek (TOP 09 + STAN)
požádal hlavní město Prahu o rozšíření zóny, v níž je zakázán
vjezd nákladních vozidel nad šest tun.
„V současné době platí zákaz
vjezdu nákladních aut nad šest
tun v několika městských částech v centru Prahy, ale na
území osmého obvodu tato zóna
svým rozsahem prakticky vůbec
nezasahuje. To chceme změnit
a rozšířit zákaz vjezdu nákladních aut zejména pro oblast
Karlína, Invalidovny a části
Libně,“ uvedl Slabihoudek.
Oblast se nezoršiřovala posledních deset let.
Obdobné rozhodnutí přijala
dopravní komise, která současně
s tím schválila usnesení, v němž
žádá magistrát o ukončení
provozu betonárny na Rohanském nábřeží, která se nachází
na pozemku pronajatém od
pražského magistrátu Prahy.
„Chceme provoz betonárny
ukončit z toho důvodu, že generuje zbytnou nákladní dopravu
na území Karlína. V komisi na
tomto názoru panuje shoda a já
proto děkuji všem kolegům za
jednohlasné stanovisko,“ uvedl
její předseda Martin Jedlička
(TOP 09 + STAN).
Na základě usnesení vedení
Prahy 8 zaslal radní Slabihoudek
dopis s žádostí o zrušení nájemní smlouvy, respektive neprodloužení pronájmu pozemku hl.
m. Prahy k dalšímu provozu
betonárny, příslušným orgánům
(mt)
české metropole.
Co bude s hodinami
na Florenci?
nnHodiny na Florenci
zmizely. Jaký budou mít
osud?
V letošním červenci je
nechal odvézt jejich správce
Technologie hlavního města
Prahy, a. s., kvůli špatnému
technickému stavu, kdy
hrozilo jejich zřícení. „V současnosti se připravuje
renovace hodin a obnovení
v původní podobě. To se
týká hodin, ocelové plastiky
i informační tabule zobrazující světové časy. Řeší se
také technická otázka
odvodnění tak, aby do
sloupu už nezatékalo. V
každém případě bych si
přál, aby byly hodiny nadále
součástí jakékoliv budoucí
podoby Florence,“ sdělil
radní pro strategický rozvoj
Tomáš Hřebík (TOP 09 +
STAN). Předpokládaný
návrat hodin na Florenc je
v polovině roku 2021. (mt)
Foto: Wikimedia Commons
BETONÁRNA NA ROHANSKÉM NÁBŘEŽÍ funguje již 53 let. Vznikla v souvislosti
s výstavbou metra. Objekt patří do skupiny Metrostav.
Foto: Wikimedia Commons
MHD
Tramvaje na Libeňském
mostě zrychlily
nnNa základě provedených diagnostik se tramvajový provoz
na Libeňském mostě vrátil do běžného provozu.
Provedené zkoušky vyloučily
riziko nepřípustných rezonancí
konstrukce a jejich výsledky tak
umožnily povolit průjezdy
tramvají nesníženou rychlostí až
do 50 km/h.
Dopravní podnik v té souvislosti změnil režim pro tramvajové linky 1, 6, 14, 25 a 94. Upravené jízdní řády začaly platit od 8.
září.
Ke snížení rychlosti tramvají
došlo z obav ze stavu Libeňského soumostí, a především jeho
rámových konstrukcí, už v roce
2014. Na jaře roku 2018 Technická správa komunikací provedla
podepření rámových konstrukcí
na předpolí hlavního mostu přes
Vltavu.
Série diagnostických zkoušek
započala v roce 2016 a v letošním roce byly provedeny během
tří víkendů statické i dynamické
zatěžovací zkoušky s maximální
zátěží včetně měření chování
mostu při přejezdech tramvajových souprav v různých
rychlostech.
(tk)