8

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ŘÍJEN 2020 

www.praha8.cz

Doprava

ZRUŠENÍ BETONÁRNY

Radnice chce omezit nákladní

dopravu, hlavně v Karlíně

nnRadní pro dopravu Tomáš Slabihoudek (TOP 09 + STAN)

požádal hlavní město Prahu o rozšíření zóny, v níž je zakázán

vjezd nákladních vozidel nad šest tun.

„V současné době platí zákaz

vjezdu nákladních aut nad šest

tun v několika městských částech v centru Prahy, ale na

území osmého obvodu tato zóna

svým rozsahem prakticky vůbec

nezasahuje. To chceme změnit

a rozšířit zákaz vjezdu nákladních aut zejména pro oblast

Karlína, Invalidovny a části

Libně,“ uvedl Slabihoudek.

Oblast se nezoršiřovala posledních deset let.

Obdobné rozhodnutí přijala

dopravní komise, která současně

s tím schválila usnesení, v němž

žádá magistrát o ukončení

provozu betonárny na Rohanském nábřeží, která se nachází

na pozemku pronajatém od

pražského magistrátu Prahy.

„Chceme provoz betonárny

ukončit z toho důvodu, že generuje zbytnou nákladní dopravu

na území Karlína. V komisi na

tomto názoru panuje shoda a já

proto děkuji všem kolegům za

jednohlasné stanovisko,“ uvedl

její předseda Martin Jedlička

(TOP 09 + STAN).

Na základě usnesení vedení

Prahy 8 zaslal radní Slabihoudek

dopis s žádostí o zrušení nájemní smlouvy, respektive neprodloužení pronájmu pozemku hl.

m. Prahy k dalšímu provozu

betonárny, příslušným orgánům

(mt)

české metropole.

Co bude s hodinami

na Florenci?

nnHodiny na Florenci

zmizely. Jaký budou mít

osud?

V letošním červenci je

nechal odvézt jejich správce

Technologie hlavního města

Prahy, a. s., kvůli špatnému

technickému stavu, kdy

hrozilo jejich zřícení. „V současnosti se připravuje

renovace hodin a obnovení

v původní podobě. To se

týká hodin, ocelové plastiky

i informační tabule zobrazující světové časy. Řeší se

také technická otázka

odvodnění tak, aby do

sloupu už nezatékalo. V

každém případě bych si

přál, aby byly hodiny nadále

součástí jakékoliv budoucí

podoby Florence,“ sdělil

radní pro strategický rozvoj

Tomáš Hřebík (TOP 09 +

STAN). Předpokládaný

návrat hodin na Florenc je

v polovině roku 2021. (mt)

Foto: Wikimedia Commons

BETONÁRNA NA ROHANSKÉM NÁBŘEŽÍ funguje již 53 let. Vznikla v souvislosti

s výstavbou metra. Objekt patří do skupiny Metrostav.

Foto: Wikimedia Commons

MHD

Tramvaje na Libeňském

mostě zrychlily

nnNa základě provedených diagnostik se tramvajový provoz

na Libeňském mostě vrátil do běžného provozu.

Provedené zkoušky vyloučily

riziko nepřípustných rezonancí

konstrukce a jejich výsledky tak

umožnily povolit průjezdy

tramvají nesníženou rychlostí až

do 50 km/h.

Dopravní podnik v té souvislosti změnil režim pro tramvajové linky 1, 6, 14, 25 a 94. Upravené jízdní řády začaly platit od 8.

září.

Ke snížení rychlosti tramvají

došlo z obav ze stavu Libeňského soumostí, a především jeho

rámových konstrukcí, už v roce

2014. Na jaře roku 2018 Technická správa komunikací provedla

podepření rámových konstrukcí

na předpolí hlavního mostu přes

Vltavu.

Série diagnostických zkoušek

započala v roce 2016 a v letošním roce byly provedeny během

tří víkendů statické i dynamické

zatěžovací zkoušky s maximální

zátěží včetně měření chování

mostu při přejezdech tramvajových souprav v různých

rychlostech.

(tk)