OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / říjen 2017
www.praha8.cz
25
Doprava
Tramvajová trať v Klapkově
Rekordně krátká
doba rekonstrukce
Za účasti náměstka primátorky
Petra Dolínka, starosty Prahy 8
Romana Petruse a generálního
ředitele Dopravního podniku
Martina Gillara byla ve čtvrtek
31. srpna 2017 slavnostně
otevřena nově zrekonstruovaná
tramvajová trať v ulici Klapkova. Na úsek Vozovna Kobylisy–
Březiněveská se tramvaje vrátily
po pouhých dvou měsících od
zahájení rekonstrukce, od 2. září
2017 jezdí v plném provozu.
„Tramvajové tratě na Praze 8
byly dříve bohužel ve velmi
špatném stavu. Úspěšně jsme
proto žádali Dopravní podnik
hlavního města Prahy o jejich
rekonstrukci. Ten nám vyhověl,
a došlo tak k opravě tramvajo-
Slavnostní otevření
zrekonstruované tramvajové trati
v ulici Klapkova.
vých tratí v Sokolovské ulici,
v okolí stanice metra Palmovka
a v Klapkově ulici. Příští rok by
navíc měla začít rozsáhlá
rekonstrukce tramvajové tratě
Přechody pro chodce
U ZŠ Žernosecká a Burešova
bude bezpečnější
Na přechodech v blízkosti základních škol
hrozí bohužel ve zvýšené míře nebezpečí
srážky automobilu s chodci. Děti totiž často
dobíhají do škol na poslední chvíli nebo jsou
po vyučování roztěkané, a nevěnují proto
dostatečnou pozornost silničnímu provozu.
Bude proto zvýšena bezpečnost na přechodu
pro chodce v ulici Žernosecká, který je
v blízkosti ZŠ Žernosecká a ZŠ Burešova, a je
tak žáky těchto škol často využíván. Městská
část Praha 8 před tímto přechodem nechá na
podzim letošního roku instalovat bezpečnostní protismykovou úpravu povrchu
vozovky. „Dlouhodobě se snažíme zvýšit
Bezmotorová doprava
Podmínky v Praze 8
se výrazně zlepší
nnMěstská část Praha 8
klade velký důraz na rozvoj
bezmotorové dopravy.
Na podzim letošního roku
by proto měla být zahájena
stavba bezmotorové
komunikace Ďáblická
– Žernosecká.
Ta nabídne alternativu vůči
rušnému automobilovému
provozu v těchto dvou ulicích
a zajistí, že její uživatelé
nebudou ohrožovat chodce.
Nová bezmotorová komunikace bude ve své velké části
využívat stávající chodníky,
které budou opraveny. Doplní
se navíc prvky pro nevidomé
a instaluje se příslušné
dopravní značení. U autobusových zastávek Sídliště Ďáblice
a Třebenická bude stezka
vedena mimo současné
chodníky do prostoru za
zastávkovými přístřešky.
Dojde rovněž k úpravě
křižovatek, aby byla zvýšena
bezpečnost uživatelů této
bezmotorové komunikace
a i chodců.
Její výhodou je, že má
přímou návaznost na cyklotrasu A 283, která vede od stanice
metra C Ládví až k Vozovně
Kobylisy. „V současné době se
hodně mluví o potřebnosti
rozvoje bezmotorové dopravy
v Praze. Často se však bohužel
jedná jen o prázdné politické
fráze. Naše městská část však
činí zcela konkrétní kroky
k rozvoji tohoto ekologického
druhu dopravy. V nejbližší době
by tak měla být zahájena
stavba bezmotorové komunikace Ďáblická – Žernosecká
a příští rok chceme rekonstruovat stávající bezmotorové
komunikace v úseku od mostu
Barikádníků až po Elsnicovo
náměstí a v oblasti Rohanské-
v Zenklově ulici,“ uvedl starosta
Prahy 8 Roman Petrus.
V rámci rekonstrukce
tramvajové trati v ulici Klapkova došlo k výměně zastaralých
velkoplošných panelů s blokovou kolejnicí z roku 1990.
Ty byly nahrazeny moderní
konstrukcí s betonovou deskou
uloženou na antivibračních
rohožích s pružným upevněním
žlábkových kolejnic. Opravy
tramvajové tratě byly využity
k rekonstrukci většiny inženýrských sítí, aby se na této
komunikaci nemusely delší
dobu provádět žádné větší
zemní práce.(pep)
bezpečnost na přechodech pro chodce.
Bezpečnostní protismyková úprava zkracuje
brzdnou dráhu vozidel a zvyšuje i jejich
stabilitu. Dojde tak ke snížení rizika srážky
dětí z blízkých základních škol i všech
ostatních chodců s automobily,“ uvedl
starosta Prahy 8 Roman Petrus.
Jednou z výhod této úpravy vozovky je i to,
že dotyčný úsek je opticky odlišen od zbytku
komunikace, a řidiči jsou tak upozorněni,
že je potřeba řízení vozidla věnovat zvýšenou
pozornost. V Praze 8 už je takto upraveno
několik přechodů, například v ulicích
(pep)
Pernerova nebo Čimická.
ho ostrova,“ uvedl starosta
Prahy 8 Roman Petrus.
Bezmotorová komunikace
v úseku od mostu Barikádníků
až po Elsnicovo náměstí je
velice populární, protože jí
prochází důležité cyklotrasy
A2 a A26. Je proto plánována
úprava jejího povrchu. V její
části mezi Thomayerovými
sady a mostem Barikádníků by
mělo navíc dojít k výraznějšímu oddělení bezmotorové
dopravy od automobilového
provozu. Hojně využívaná je
i bezmotorová komunikace
na Rohanském ostrově. Její
stávající štěrkový povrch se
proto vymění za asfaltový
a zvětší se jeho šířka na
4 metry. Rovněž začala
připrava projektů na vybudování bezmotorových
komunikací v ulici Střelničná a v ulicích Lodžská – K Pazderkám.
Městská část Praha 8 bude
také v rámci podpory bezmotorové dopravy propagovat
stránky www.8prokola.cz, kde
lze nalézt všechny důležité
informace o cyklistické
dopravě na Praze 8. (pep)
Upozornění
Uzavírka ulic
Bohnická
a Na Bendovce
V rámci pokračování
stavebních prací, probíhajících v oblasti Starých Bohnic,
dojde v termínu 1. 10. – 22. 12.
2017 k uzavírce ulice Bohnická
v úseku Zhořelecká – Ústavní. Současně dojde v termínu
11. 10. – 22. 12. 2017 k uzavírce ulice Na Bendovce v úseku
Bohnická – Před ústavem.
Důvodem je rekonstrukce
kanalizace a vodovodních
řadů. Objízdná trasa pro
autobus (linky čísla 102
a 236) bude vedena ulicemi
Zhořelecká – Lodžská – Hlivická – Ústavní. Autobusová
zastávka Staré Bohnice směr
Kobylisy bude přesunuta
z Bohnické ulice do ulice
Ústavní, v blízkosti křižovatky Bohnická x Ústavní.
Objízdná trasa pro automobily bude vedena obousměrně ulicemi Zhořelecká
(kap)
– Lodžská – Ústavní.