OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / říjen 2017 

www.praha8.cz

25

Doprava

Tramvajová trať v Klapkově

Rekordně krátká

doba rekonstrukce

Za účasti náměstka primátorky

Petra Dolínka, starosty Prahy 8

Romana Petruse a generálního

ředitele Dopravního podniku

Martina Gillara byla ve čtvrtek

31. srpna 2017 slavnostně

otevřena nově zrekonstruovaná

tramvajová trať v ulici Klapkova. Na úsek Vozovna Kobylisy–

Březiněveská se tramvaje vrátily

po pouhých dvou měsících od

zahájení rekonstrukce, od 2. září

2017 jezdí v plném provozu.

„Tramvajové tratě na Praze 8

byly dříve bohužel ve velmi

špatném stavu. Úspěšně jsme

proto žádali Dopravní podnik

hlavního města Prahy o jejich

rekonstrukci. Ten nám vyhověl,

a došlo tak k opravě tramvajo-

Slavnostní otevření

zrekonstruované tramvajové trati

v ulici Klapkova.

vých tratí v Sokolovské ulici,

v okolí stanice metra Palmovka

a v Klapkově ulici. Příští rok by

navíc měla začít rozsáhlá

rekonstrukce tramvajové tratě

Přechody pro chodce

U ZŠ Žernosecká a Burešova

bude bezpečnější

Na přechodech v blízkosti základních škol

hrozí bohužel ve zvýšené míře nebezpečí

srážky automobilu s chodci. Děti totiž často

dobíhají do škol na poslední chvíli nebo jsou

po vyučování roztěkané, a nevěnují proto

dostatečnou pozornost silničnímu provozu.

Bude proto zvýšena bezpečnost na přechodu

pro chodce v ulici Žernosecká, který je

v blízkosti ZŠ Žernosecká a ZŠ Burešova, a je

tak žáky těchto škol často využíván. Městská

část Praha 8 před tímto přechodem nechá na

podzim letošního roku instalovat bezpečnostní protismykovou úpravu povrchu

vozovky. „Dlouhodobě se snažíme zvýšit

Bezmotorová doprava

Podmínky v Praze 8

se výrazně zlepší

nnMěstská část Praha 8

klade velký důraz na rozvoj

bezmotorové dopravy.

Na podzim letošního roku

by proto měla být zahájena

stavba bezmotorové

komunikace Ďáblická

– Žernosecká.

Ta nabídne alternativu vůči

rušnému automobilovému

provozu v těchto dvou ulicích

a zajistí, že její uživatelé

nebudou ohrožovat chodce.

Nová bezmotorová komunikace bude ve své velké části

využívat stávající chodníky,

které budou opraveny. Doplní

se navíc prvky pro nevidomé

a instaluje se příslušné

dopravní značení. U autobusových zastávek Sídliště Ďáblice

a Třebenická bude stezka

vedena mimo současné

chodníky do prostoru za

zastávkovými přístřešky.

Dojde rovněž k úpravě

křižovatek, aby byla zvýšena

bezpečnost uživatelů této

bezmotorové komunikace

a i chodců.

Její výhodou je, že má

přímou návaznost na cyklotrasu A 283, která vede od stanice

metra C Ládví až k Vozovně

Kobylisy. „V současné době se

hodně mluví o potřebnosti

rozvoje bezmotorové dopravy

v Praze. Často se však bohužel

jedná jen o prázdné politické

fráze. Naše městská část však

činí zcela konkrétní kroky

k rozvoji tohoto ekologického

druhu dopravy. V nejbližší době

by tak měla být zahájena

stavba bezmotorové komunikace Ďáblická – Žernosecká

a příští rok chceme rekonstruovat stávající bezmotorové

komunikace v úseku od mostu

Barikádníků až po Elsnicovo

náměstí a v oblasti Rohanské-

v Zenklově ulici,“ uvedl starosta

Prahy 8 Roman Petrus.

V rámci rekonstrukce

tramvajové trati v ulici Klapkova došlo k výměně zastaralých

velkoplošných panelů s blokovou kolejnicí z roku 1990.

Ty byly nahrazeny moderní

konstrukcí s betonovou deskou

uloženou na antivibračních

rohožích s pružným upevněním

žlábkových kolejnic. Opravy

tramvajové tratě byly využity

k rekonstrukci většiny inženýrských sítí, aby se na této

komunikaci nemusely delší

dobu provádět žádné větší

zemní práce.(pep)

bezpečnost na přechodech pro chodce.

Bezpečnostní protismyková úprava zkracuje

brzdnou dráhu vozidel a zvyšuje i jejich

stabilitu. Dojde tak ke snížení rizika srážky

dětí z blízkých základních škol i všech

ostatních chodců s automobily,“ uvedl

starosta Prahy 8 Roman Petrus.

Jednou z výhod této úpravy vozovky je i to,

že dotyčný úsek je opticky odlišen od zbytku

komunikace, a řidiči jsou tak upozorněni,

že je potřeba řízení vozidla věnovat zvýšenou

pozornost. V Praze 8 už je takto upraveno

několik přechodů, například v ulicích

(pep)

Pernerova nebo Čimická. 

ho ostrova,“ uvedl starosta

Prahy 8 Roman Petrus.

Bezmotorová komunikace

v úseku od mostu Barikádníků

až po Elsnicovo náměstí je

velice populární, protože jí

prochází důležité cyklotrasy

A2 a A26. Je proto plánována

úprava jejího povrchu. V její

části mezi Thomayerovými

sady a mostem Barikádníků by

mělo navíc dojít k výraznějšímu oddělení bezmotorové

dopravy od automobilového

provozu. Hojně využívaná je

i bezmotorová komunikace

na Rohanském ostrově. Její

stávající štěrkový povrch se

proto vymění za asfaltový

a zvětší se jeho šířka na

4 metry. Rovněž začala

připrava projektů na vybudování bezmotorových

komunikací v ulici Střelničná a v ulicích Lodžská – K Pazderkám.

Městská část Praha 8 bude

také v rámci podpory bezmotorové dopravy propagovat

stránky www.8prokola.cz, kde

lze nalézt všechny důležité

informace o cyklistické

dopravě na Praze 8. (pep)

Upozornění

Uzavírka ulic

Bohnická

a Na Bendovce

V rámci pokračování

stavebních prací, probíhajících v oblasti Starých Bohnic,

dojde v termínu 1. 10. – 22. 12.

2017 k uzavírce ulice Bohnická

v úseku Zhořelecká – Ústavní. Současně dojde v termínu

11. 10. – 22. 12. 2017 k uzavírce ulice Na Bendovce v úseku

Bohnická – Před ústavem.

Důvodem je rekonstrukce

kanalizace a vodovodních

řadů. Objízdná trasa pro

autobus (linky čísla 102

a 236) bude vedena ulicemi

Zhořelecká – Lodžská – Hlivická – Ústavní. Autobusová

zastávka Staré Bohnice směr

Kobylisy bude přesunuta

z Bohnické ulice do ulice

Ústavní, v blízkosti křižovatky Bohnická x Ústavní.

Objízdná trasa pro automobily bude vedena obousměrně ulicemi Zhořelecká

(kap)

– Lodžská – Ústavní.