červenec 2015

www.praha8.cz

MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8

13

DOPRAVA

PROMĚNA

Ulice V Holešovičkách

by v budoucnosti měla vést tunelem

Vedení Prahy 8 se rozhodlo podpořit radikální proměnu ulice V Holešovičkách. Tato kdysi poklidná

předměstská třída vedoucí vilovou

čtvrtí už po desítky let slouží jako

přivaděč automobilové dopravy na

ústeckou dálnici D8. Hluk a emise

zde dlouhodobě poškozují zdraví

obyvatel. Hrozí, že stav ještě zhorší

zprovoznění tunelu Blanka, na který nenavazují dostatečně kapacitní

komunikace. Zásadním požadavkem osmé městské části je jednak

přesun tranzitní dopravy pod zem,

jednak humanizace veřejného prostoru na povrchu ulice a dnešní mimoúrovňové křižovatky Bulovka.

Hlasování o této věci prošlo radou

MČ Praha 8 jednomyslně, což symbolizuje výjimečnou shodu mezi

politickými stranami sdruženými

v koalici.

Starosta MČ Praha 8 Roman Petrus k tomu říká: „Podporujeme

připravovanou stavbu jako absolutní prioritu naší městské části. Požadujeme její realizaci v co nejkratším termínu, a to bez ohledu na

provázanost s jinými stavbami. Plány na výstavbu Libeňské spojky,

vnitřního nebo vnějšího obchvatu

nesmí blokovat zahloubení Holešo(apa)

viček.“

NOVÝ PŘÍVOZ

Z Karlína do Holešovic po vodě

Hlavní město Praha společně s MČ

Praha 7 a organizací ROPID připravuje na letošní léto zkušební provoz nového přívozu přes Vltavu,

který propojí Bubenské nábřeží

v Holešovicích, východní cíp ostrova Štvanice a nábřeží v Karlíně.

Zkušební provoz přívozu P7 by

měl být zahájen v srpnu a potrvá do

konce října. Provoz je plánován

v rozsahu cca 8:00–20:00 hodin každý den, a to v základním intervalu

30 minut. Jezdit bude malé plavidlo

o kapacitě 12 osob, umožňující přepravu kočárků i jízdních kol.

„Praha 8 uzavřela memorandum

s Prahou 7 o propojení Karlína s Holešovicemi lávkou. O té intenzivně

jednáme s Magistrátem hlavního

města Prahy. Lávka by byla vhodná

pro pěší i cyklistické spojení těchto

dvou městských částí. Pokud jde

o přívoz, jsem rád, že přispěje k další diskusi. Cílem je však pro Prahu 8

lávka,“ řekl starosta MČ Praha 8 Ro(vrs)

man Petrus

PLACENÉ

PARKOVACÍ ZÓNY

Nově i v Ládví

a Kobylisích

MČ Praha 8 požádala 9. června

2015 Magistrát hl. m. Prahy o zavedení zón placeného stání (ZPS)

v Ládví a Kobylisích. Rozšířila by

se tím I. etapa ZPS, do které jsou

zahrnuty pouze oblasti Karlína

a dolní Libně. Bývalé vedení radnice totiž o zařazení dalších lokalit

nepožádalo.

„Současný rozsah I. etapy považujeme za nedostatečný. Například

kvůli velkému zatížení konečných

zastávek metra je důležité parkování v těchto místech odpovídajícím

způsobem upravit,“ říká radní pro

dopravu Karel Šašek.

Městská část také předběžně odsouhlasila, aby se stala prvoinstančním orgánem pro řešení přestupků v rámci ZPS. Nadřízeným

orgánem by tím pádem byl Magistrát hl. m. Prahy. MČ Praha 8 neustále aktivně jedná s Magistrátem

hl. m. Prahy. Komunikuje všechny

změny a úpravy, které chce magistrát na našem území uplatnit. Přestože je úřad městské části pouze

zprostředkovatelem či mediátorem

těchto změn, snaží se všechny podněty a připomínky občanů vždy řešit s příslušnými institucemi. (apa)

PRAHOU 8 NA KOLE

Co znamenají značky na silnici?

MČ Praha 8 bude v rámci své snahy o propagaci cyklistické dopravy

pravidelně zveřejňovat články týkající se cyklistiky. Cílem této aktivity je představit základní pojmy,

informovat o cykloopatřeních,

o možnostech využití cyklistické

dopravy a doporučit nejvhodnější

varianty chování během jízdy na

kole.

Víte, co vlastně znamenají

„značky“ na silnici – správně tedy

prvky vodorovného značení, které

usnadňují pohyb cyklistů v silničním provozu? Jedním z takových

prvků je cyklopruh, tedy část po-

zemní komunikace určená pro

cyklisty. Vyhrazený cyklopruh

slouží především dopravním cyklistům, neboť umožňuje rychlý

a bezpečný průjezd křižovatkami.

Pro jeho vodorovné vyznačení lze

použít symbol jízdního kola samostatně nebo v kombinaci s odpovídající směrovou šipkou.

Prostor pro cyklisty pak slouží

k vyčkávání jízdních kol. Je vyznačen v čele jízdního pruhu na křižovatkách, které jsou řízeny světelným signalizačním zařízením.

Toto umístění také chrání cyklisty

před výfukovými plyny a umožňu-

je jim bezpečné vyčkávání na změnu světelného signálu. Cyklopiktokoridor ukazuje doporučující

stopu k průjezdu kol. Jeho cílem je

naznačit cyklistům bezpečnou cestu a zároveň ostatní řidiče upozornit na přítomnost cyklistů ve vo(tis)

zovce.