červenec 2015
www.praha8.cz
MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8
13
DOPRAVA
PROMĚNA
Ulice V Holešovičkách
by v budoucnosti měla vést tunelem
Vedení Prahy 8 se rozhodlo podpořit radikální proměnu ulice V Holešovičkách. Tato kdysi poklidná
předměstská třída vedoucí vilovou
čtvrtí už po desítky let slouží jako
přivaděč automobilové dopravy na
ústeckou dálnici D8. Hluk a emise
zde dlouhodobě poškozují zdraví
obyvatel. Hrozí, že stav ještě zhorší
zprovoznění tunelu Blanka, na který nenavazují dostatečně kapacitní
komunikace. Zásadním požadavkem osmé městské části je jednak
přesun tranzitní dopravy pod zem,
jednak humanizace veřejného prostoru na povrchu ulice a dnešní mimoúrovňové křižovatky Bulovka.
Hlasování o této věci prošlo radou
MČ Praha 8 jednomyslně, což symbolizuje výjimečnou shodu mezi
politickými stranami sdruženými
v koalici.
Starosta MČ Praha 8 Roman Petrus k tomu říká: „Podporujeme
připravovanou stavbu jako absolutní prioritu naší městské části. Požadujeme její realizaci v co nejkratším termínu, a to bez ohledu na
provázanost s jinými stavbami. Plány na výstavbu Libeňské spojky,
vnitřního nebo vnějšího obchvatu
nesmí blokovat zahloubení Holešo(apa)
viček.“
NOVÝ PŘÍVOZ
Z Karlína do Holešovic po vodě
Hlavní město Praha společně s MČ
Praha 7 a organizací ROPID připravuje na letošní léto zkušební provoz nového přívozu přes Vltavu,
který propojí Bubenské nábřeží
v Holešovicích, východní cíp ostrova Štvanice a nábřeží v Karlíně.
Zkušební provoz přívozu P7 by
měl být zahájen v srpnu a potrvá do
konce října. Provoz je plánován
v rozsahu cca 8:00–20:00 hodin každý den, a to v základním intervalu
30 minut. Jezdit bude malé plavidlo
o kapacitě 12 osob, umožňující přepravu kočárků i jízdních kol.
„Praha 8 uzavřela memorandum
s Prahou 7 o propojení Karlína s Holešovicemi lávkou. O té intenzivně
jednáme s Magistrátem hlavního
města Prahy. Lávka by byla vhodná
pro pěší i cyklistické spojení těchto
dvou městských částí. Pokud jde
o přívoz, jsem rád, že přispěje k další diskusi. Cílem je však pro Prahu 8
lávka,“ řekl starosta MČ Praha 8 Ro(vrs)
man Petrus
PLACENÉ
PARKOVACÍ ZÓNY
Nově i v Ládví
a Kobylisích
MČ Praha 8 požádala 9. června
2015 Magistrát hl. m. Prahy o zavedení zón placeného stání (ZPS)
v Ládví a Kobylisích. Rozšířila by
se tím I. etapa ZPS, do které jsou
zahrnuty pouze oblasti Karlína
a dolní Libně. Bývalé vedení radnice totiž o zařazení dalších lokalit
nepožádalo.
„Současný rozsah I. etapy považujeme za nedostatečný. Například
kvůli velkému zatížení konečných
zastávek metra je důležité parkování v těchto místech odpovídajícím
způsobem upravit,“ říká radní pro
dopravu Karel Šašek.
Městská část také předběžně odsouhlasila, aby se stala prvoinstančním orgánem pro řešení přestupků v rámci ZPS. Nadřízeným
orgánem by tím pádem byl Magistrát hl. m. Prahy. MČ Praha 8 neustále aktivně jedná s Magistrátem
hl. m. Prahy. Komunikuje všechny
změny a úpravy, které chce magistrát na našem území uplatnit. Přestože je úřad městské části pouze
zprostředkovatelem či mediátorem
těchto změn, snaží se všechny podněty a připomínky občanů vždy řešit s příslušnými institucemi. (apa)
PRAHOU 8 NA KOLE
Co znamenají značky na silnici?
MČ Praha 8 bude v rámci své snahy o propagaci cyklistické dopravy
pravidelně zveřejňovat články týkající se cyklistiky. Cílem této aktivity je představit základní pojmy,
informovat o cykloopatřeních,
o možnostech využití cyklistické
dopravy a doporučit nejvhodnější
varianty chování během jízdy na
kole.
Víte, co vlastně znamenají
„značky“ na silnici – správně tedy
prvky vodorovného značení, které
usnadňují pohyb cyklistů v silničním provozu? Jedním z takových
prvků je cyklopruh, tedy část po-
zemní komunikace určená pro
cyklisty. Vyhrazený cyklopruh
slouží především dopravním cyklistům, neboť umožňuje rychlý
a bezpečný průjezd křižovatkami.
Pro jeho vodorovné vyznačení lze
použít symbol jízdního kola samostatně nebo v kombinaci s odpovídající směrovou šipkou.
Prostor pro cyklisty pak slouží
k vyčkávání jízdních kol. Je vyznačen v čele jízdního pruhu na křižovatkách, které jsou řízeny světelným signalizačním zařízením.
Toto umístění také chrání cyklisty
před výfukovými plyny a umožňu-
je jim bezpečné vyčkávání na změnu světelného signálu. Cyklopiktokoridor ukazuje doporučující
stopu k průjezdu kol. Jeho cílem je
naznačit cyklistům bezpečnou cestu a zároveň ostatní řidiče upozornit na přítomnost cyklistů ve vo(tis)
zovce.