OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVENEC / SRPEN 2020 

www.praha8.cz

7

KARLÍN

Oprava Negrelliho viaduktu

skončila. Vlaky jezdí rychleji

nnNa zrekonstruovaném Negrelliho viaduktu od června opět

jezdí vlaky. Z Kladna se tak dostanete až na Masarykovo

nádraží. Osobní a spěšné vlaky od Kralup nad Vltavou už

nejezdí přes nádraží Holešovice, ale kratší cestou po Negrelliho viaduktu, což znamená, že jako dříve zastavují v zastávce

Holešovice. Rychlíky od Děčína a Ústí nad Labem jezdí i nadále přes nádraží Holešovice na hlavní nádraží.

Upozornění: osobní vlaky od

Kladna opět zastavují v Bubnech u staré nádražní budovy,

nikoli poblíž metra Vltavská,

rychlíky míří až na Masarykovo

nádraží jako před výlukou.

Zachování zastavování u metra Vltavská je nyní vyloučeno

proto, že vlaky budou pokračovat přes výhybky na Negrelliho

viadukt, tj. musí zastavit před

odjezdovými návěstidly, která

jsou ve stanici Praha–Bubny

umístěná cca 250 metrů severněji, než bylo dosud provizorní

nástupiště u slepé koleje.

V rámci modernizace trati ve

směru na Kladno je samozřejmě

MODERNIZACE UMOŽNILA ZVÝŠIT RYCHLOST vlaků ze 40 na 60 kilometrů za hodinu.

připravováno vybudování nové

stanice Praha-Bubny, která

bude mít samostatná nástupiště pro trať na Kladno i Kralupy

a bude co nejblíže vstupu do

metra Vltavská, obecně tam,

kde byla dosud provizorní

zastávka.

ŽIVOT POD OBLOUKY

Rekonstrukce stavby z 19. století začala v dubnu 2017. Oproti

původním plánům se zhruba

o půl roku zpozdila. Důvodem

byl horší stav viaduktu, než se

původně předpokládalo.

Během rekonstrukce se

opravila stovka cihlových,

pískovcových a žulových kleneb, z nichž osm překračuje

Vltavu. Celkem 19 kleneb muselo být kompletně rozebráno

a znovu sestaveno.

Zmodernizoval se také železniční spodek a svršek, což

umožní zvýšení traťové rychlosti ze 40 km/h na 60 km/h a také

plynulejší a bezpečnější provoz.

Na trať nyní může vyjet až

čtrnáct párů vlaků za hodinu.

Vyměněny byly na některých

místech i mostní konstrukce.

Trať byla také vybavena protihlukovými a zabezpečovacími

systémy.

V budoucnu by se měly obnovit i prostory pod oblouky, kde

vzniknou kavárny či ateliéry.

Magistrát chce kvůli tomu

zažádat v létě o územní rozhodnutí na úpravu okolí Negrelliho

viaduktu v Karlíně. Stavební

práce by měly začít za dva roky.

(tk)