14

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVENEC / SRPEN 2020 

www.praha8.cz

Rozhovor

LIBEŇ

Loď, za niž mluví její příběh

nnObčerstvení, hodování, ubytování a odpočinek na lodi u Libeňského mostu se se začátkem letošního léta opět rozeběhne naplno. Na své si tu přijdou pivaři, místní hladovci, ale i sportovci

a všichni návštěvníci nejen z blízkého okolí. Možnost popít

a pobýt na lodi kousíček nad Libeňákem dostane nový impulz.

Relaxace, ubytování, společenské akce na lodi při břehu Vltavy,

to patřilo vždy ke kouzlu Prahy.

Všechny mezinárodní bedekry

obsahují pobyt a společenský

oddych na lodi jako nedílnou

součást. Kouzlo Vltavy a staré

Prahy neutuchá. Zvlášť, když se

navazující infrastruktura postupem času stále více zdokonaluje

a přibližuje obyvatelům města.

Přilehlý Rohanský ostrov slouží

milovníkům golfu, ale i cyklistům, běžcům a vyznavačům

dalších sportů a jiných způsobů

aktivního života.

Ne vždy ale měla plavidla od

svého počátku sloužit zábavě

a posezení. Příběh lodi donedávna známé jako Rohan Boat je

zajímavý sám o sobě. Teď se jeho

kajuty a paluby opět otevřou

návštěvníkům, milovníkům

dobrého jídla, pití a ubytování.

„Plavidlo je například energeticky soběstačné,“ říká jeho du-

chovní otec a podnikatel Jan

Vlček.

Jak se loď vlastně u Libeňského mostu ocitla?

Je to zajímavý příběh. Ona byla

postavena už v roce 1988

a dlouhá léta kotvila v Hamburku, kde jsem působil. Vlastně

sloužila témuž jako dnes. Konaly se na ní kulturní akce a sloužila k relaxaci. Sice ji postavila

Československá plavba labsko-oderská, a tak je to vlastně od

svého zrodu Češka, ale do vlasti

se vrátila až jako řekněme

dospělá. V roce 2005 prošla

renovací v holešovickém přístavu a o tři roky později zakotvila

již zde u Libeňského mostu.

Původně byla menší, skoro

poloviční, dnes je vlastně

čtyřpatrová.

Začít podnikat ve službách

v roce 2008 se ukázalo jako

velmi složité. Dnes ji tedy přebí-

LOĎ kotvící u Libeňského mostu je soběstačná a ekologická.

rá další majitel, a to z Velké

Británie. Má velké plány a já mu

s tím pomáhám.

Jak byste plavidlo charakterizoval? Je to již jen obyčejná

hospoda s hotelem, anebo

něco víc?

Bez ohledu na nějakou sentimentalitu má loď poměrně

značnou výhodu v tom, že je

odolná vůči povodním a je také

energeticky soběstačná. Kdyby

přišla velká voda, jakou jsme tu

například zažili před osmnácti

lety, tak tato loď je vybavena

flexibilním mechanismem

ukotvení. Na rozdíl od jiných

lodí může v případě velmi výrazného zvýšení hladiny zůstat na

místě.

Na její zádi je přilepená menší

loď či spíše plovoucí zařízení,

které může nejen lodi dodávat

energii, ale je rovněž vybavené

vlastní čistírnou odpadních vod.

Loď je tak soběstačná a ještě

k tomu ekologická.

Co nový majitel chystá

nového a kdy se na lodi bude

slavnostně otevírat?

Ten rozjezd bude postupný.

Nejprve se bude otevírat část

paluby s pivním barem, což je

zároveň nejpřístupnější forma

provozu. To je naplánováno na

26. června. Zkraje července se

chystá další rozšíření.

Celkem třiatřicet kajut se

renovuje ve stylu velkých asijských aglomerací a kultur.

Stejně tak kuchyně bude orientální ve stylu Asian fusion.

Jeden z prostor bude sloužit

mladým kreativním lidem, aby

zde měli trvalé zázemí.

Co si od nového rozjezdu říční

relaxace slibujete?

Projekt by měl získat na dynamice s plánovaným rozvojem

Rohanského ostrova. Jedna

z cyklotras by měla vést podél

lodi. Ale nespoléháme jen na to.

Chceme tu vybudovat pevné

místo, kde si budou moci odpočinout a zastavit se mladí lidé,

sportovci, maminky s kočárky,

ale i starší lidé. Projekt je připravován pro opravdu co možná

nejširší klientelu, včetně té

zahraniční.

(jf)