14
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVENEC / SRPEN 2020
www.praha8.cz
Rozhovor
LIBEŇ
Loď, za niž mluví její příběh
nnObčerstvení, hodování, ubytování a odpočinek na lodi u Libeňského mostu se se začátkem letošního léta opět rozeběhne naplno. Na své si tu přijdou pivaři, místní hladovci, ale i sportovci
a všichni návštěvníci nejen z blízkého okolí. Možnost popít
a pobýt na lodi kousíček nad Libeňákem dostane nový impulz.
Relaxace, ubytování, společenské akce na lodi při břehu Vltavy,
to patřilo vždy ke kouzlu Prahy.
Všechny mezinárodní bedekry
obsahují pobyt a společenský
oddych na lodi jako nedílnou
součást. Kouzlo Vltavy a staré
Prahy neutuchá. Zvlášť, když se
navazující infrastruktura postupem času stále více zdokonaluje
a přibližuje obyvatelům města.
Přilehlý Rohanský ostrov slouží
milovníkům golfu, ale i cyklistům, běžcům a vyznavačům
dalších sportů a jiných způsobů
aktivního života.
Ne vždy ale měla plavidla od
svého počátku sloužit zábavě
a posezení. Příběh lodi donedávna známé jako Rohan Boat je
zajímavý sám o sobě. Teď se jeho
kajuty a paluby opět otevřou
návštěvníkům, milovníkům
dobrého jídla, pití a ubytování.
„Plavidlo je například energeticky soběstačné,“ říká jeho du-
chovní otec a podnikatel Jan
Vlček.
Jak se loď vlastně u Libeňského mostu ocitla?
Je to zajímavý příběh. Ona byla
postavena už v roce 1988
a dlouhá léta kotvila v Hamburku, kde jsem působil. Vlastně
sloužila témuž jako dnes. Konaly se na ní kulturní akce a sloužila k relaxaci. Sice ji postavila
Československá plavba labsko-oderská, a tak je to vlastně od
svého zrodu Češka, ale do vlasti
se vrátila až jako řekněme
dospělá. V roce 2005 prošla
renovací v holešovickém přístavu a o tři roky později zakotvila
již zde u Libeňského mostu.
Původně byla menší, skoro
poloviční, dnes je vlastně
čtyřpatrová.
Začít podnikat ve službách
v roce 2008 se ukázalo jako
velmi složité. Dnes ji tedy přebí-
LOĎ kotvící u Libeňského mostu je soběstačná a ekologická.
rá další majitel, a to z Velké
Británie. Má velké plány a já mu
s tím pomáhám.
Jak byste plavidlo charakterizoval? Je to již jen obyčejná
hospoda s hotelem, anebo
něco víc?
Bez ohledu na nějakou sentimentalitu má loď poměrně
značnou výhodu v tom, že je
odolná vůči povodním a je také
energeticky soběstačná. Kdyby
přišla velká voda, jakou jsme tu
například zažili před osmnácti
lety, tak tato loď je vybavena
flexibilním mechanismem
ukotvení. Na rozdíl od jiných
lodí může v případě velmi výrazného zvýšení hladiny zůstat na
místě.
Na její zádi je přilepená menší
loď či spíše plovoucí zařízení,
které může nejen lodi dodávat
energii, ale je rovněž vybavené
vlastní čistírnou odpadních vod.
Loď je tak soběstačná a ještě
k tomu ekologická.
Co nový majitel chystá
nového a kdy se na lodi bude
slavnostně otevírat?
Ten rozjezd bude postupný.
Nejprve se bude otevírat část
paluby s pivním barem, což je
zároveň nejpřístupnější forma
provozu. To je naplánováno na
26. června. Zkraje července se
chystá další rozšíření.
Celkem třiatřicet kajut se
renovuje ve stylu velkých asijských aglomerací a kultur.
Stejně tak kuchyně bude orientální ve stylu Asian fusion.
Jeden z prostor bude sloužit
mladým kreativním lidem, aby
zde měli trvalé zázemí.
Co si od nového rozjezdu říční
relaxace slibujete?
Projekt by měl získat na dynamice s plánovaným rozvojem
Rohanského ostrova. Jedna
z cyklotras by měla vést podél
lodi. Ale nespoléháme jen na to.
Chceme tu vybudovat pevné
místo, kde si budou moci odpočinout a zastavit se mladí lidé,
sportovci, maminky s kočárky,
ale i starší lidé. Projekt je připravován pro opravdu co možná
nejširší klientelu, včetně té
zahraniční.
(jf)