OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVEN 2021 

Matěj Fichtner

zastupitel

MČ Praha 8

Martin Jedlička,

předseda komise

pro dopravu

RMČ Praha 8

ANO

TOP 09 A STAN

Silnice jsou

vizitkou města

Nelíbí. Ale

pracujeme na tom,

aby to šlo líp

Stav komunikací po zimě se

nelíbí snad nikomu. Déšť, posypová sůl a střídání mrazových

cyklů udělají přes zimu svou

práci a asfaltový kryt vozovky

i chodníku se rozpadne. Řešit se

to dá jedině tak, že buď se místo

co nejrychleji opraví, anebo bude

ještě před zimou v takovém

stavu, že vydrží zimu bez úhony.

A právě dlouhodobá a promyšlená péče o komunikace Praze

chybí (a není v tom sama).

Začíná to nesmyslným umísťováním kanalizačních šachet do

vozovky, kolem kterých se tvoří

ihned výtluky, které se musí

neustále opravovat. Pokračuje to

ignorováním stavu některých

ulic, například Nad Rokoskou.

Vrcholem jsou každoroční tahanice a handly o rozpočet TSK,

jejichž jediným výsledkem je, že

TSK do poslední chvíle neví,

s čím může nebo nemůže

pracovat.

Letošní zima byla tužší, než

jsme byli zvyklí, což se na stavu

silnic odrazilo. Doufejme, že se

TSK podaří dát je dohromady co

nejdříve. Vedení města by se ale

mělo hlavně zamyslet, jak problémům předcházet. A tím

nemám na mysli žádný zázračný

software na správu silnic, ale

obyčejný selský rozum a jasný

jednoduchý plán. Jestli jsou

někde polorozpadlé silnice (a to

jsou), musí se zrekonstruovat.

Kompletně. Praha na tom přes

všechny problémy není tak

špatně, aby si to nemohla dovolit. Může. Jenom chybí jasná

politická vůle. Vedení města se

raději soustředí na líbivá gesta

a pozlátka, ale důležité věci

nechává být nebo je neustále

odkládá. Pane primátore Hřibe,

pane náměstku Scheinherre, je

čas vyhrnout si rukávy a začít

něco dělat!

Hodně ulic v Praze 8 je v katastrofálním stavu. Zodpovědná je

městská firma Technická správa

komunikací (TSK), s jejíž Oblastní správou Sever jsem každé jaro

v úzkém kontaktu, a tím myslím

denodenní kontakt, kdy jim

předávám podněty vlastní

i podněty občanů (jimž za ně

velmi děkuji). Díky tomuto tlaku

se nám podařilo v loňském roce

zvýšit počet opravených vozovek v Praze 8.

Chci oblastní správě TSK

poděkovat, protože v rámci svého

rozpočtu a personálních možností (má na to právě jednoho technika) dělá, co může, a snaží se

vozovky opravovat. Lepí, záplatují, a u těch nejvíce rozbitých ulic

navrhujeme investičnímu oddělení TSK celoplošné opravy

(Podlipného, Lindnerova, Katovická a další).

Zde se ale dostáváme k jádru

problému. TSK spadá pod náměstka primátora pro dopravu

Adama Scheinherra (Praha sobě),

který na opravy ulic v Praze 8

bohužel nedává dost financí, aby

bylo možné je opravit pořádně,

v celé šířce. Panu Scheinherrovi

mimochodem leží na stole žádost

o opravu cca 15 špatných chodníků od roku 2019, a nedal na ni

finance. Vozovky v Praze 8 ho

zjevně vůbec nezajímají, neřeší je,

stejně jako neřeší takové „drobnosti“, jako městský okruh nebo

zahloubení Holešoviček. Místo

toho věnuje čas vymýšlení, jak

nám zúžit co nejvíc vozovek a tím

řidičům aut co nejvíc znepříjemnit život. Na opravy děr v ulicích

bohužel nezbývá čas ani peníze.

Závěrem nabízím svůj e-mail

a telefon, protože já si na rozdíl

od pana Scheinherra čas na

občany Prahy 8 vždy udělám:

martin.jedlicka@praha8.cz,

736 760 256. Neváhejte mi dát

vědět, kde jsou ulice v Praze 8

rozbité, a já váš podnět předám

TSK.

www.praha8.cz

Tomáš Pavlů

zastupitel

MČ Praha 8

OSMIČKA SOBĚ,

KDU-ČSL

A NEZÁVISLÍ

Magistrát

opravil lávku,

radnice ani

rozbitou

Palmovku

Minule zde byla otázka, zda je

hlavní město připravené na

krizové situace. Otázka opět cílí

na magistrát, že by tazatelé - Patrioti a ODS – rezignovali na

vlastní úsilí o zlepšení života

v Praze 8! Radnice má s magistrátem spolupracovat, žádat

a urgovat opravy atd., zdejší

ODSka společně s ANO a Patrioty jen kope do magistrátu. Oni

tam totiž nejsou ve vedení, víte…

V Praze o silnice 2. a 3. třídy

pečuje Technická správa komunikací (TSK), majitelem TSK je

hlavní město Praha tedy magistrát. TSK provádí údržbu komunikací, hlásíme zde závady atd.

viz web https://www.tsk-praha.

cz/. TSK zadává opravy dalším

firmám, některé opravy vypadají, že je dělal Pat a Mat. A zde je

místo pro vedení Prahy 8 má

žádat o nápravu.

Zatímco magistrátu se povedla rychlá stavba Trojské lávky

a zahájil stavbu metra D, vedení

Prahy 8 ani za 10 let nepostavilo

radnici na Palmovce, navíc se

zamotalo do soudních sporů

a topí zde další a další peníze

daňových poplatníků. Na začátku epidemie magistrát okamžitě

poskytl finanční pomoc městským částem (Praze 8 - 31 milionů), přitom odpovědný místostarosta pan Vítek nebyl schopen

přes mnohé žádosti předložit

plán využití 31 mil. Kč! Za této

situace se raději neptat: Jak se

stará radnice Prahy 8? (tj. ODS,

TOP-STAN, Patrioti a ANO

o Prahu 8?) Protože odpověď zní:

Ale, ani se neptejte, ještěže

máme ten magistrát!

13

­Jiří Vítek

místostarosta

MČ Praha 8

PATRIOTI

S TRIKOLOROU

Každé jaro hrát

kličkovanou je už

o neschopnosti

údržby

Máme jarní počasí, ale mnoho

řidičů stále kličkuje mezi výtluky na silnicích jako někde v Donbasu. Víte, upřímně neznám

koncepci kontroly vozovek po

zimě společností TSK, které velí

magistrátní úředníci. Někdy mi

připadá, že sedí u e-mailu či

u nějaké slavně vytvořené

aplikace a čekají, až jim nějaký

občan pošle prosbu o opravu

této či oné díry na vozovce a oni

začnou losovat, co udělat dřív

a kde bude po rekonstrukci lepší

fotka s papalášem.

Skutečně nevím, zda má

nějaký odpovědný pracovník

určený rajon, který si projede

autem třeba prvního dubna

a zaznamená každou díru do

mapy a pak se začnou dít věci,

najedou kluci asflaterský apod.

Sám žádám e-mailem, přes

aplikaci či telefonicky TSK

o opravy ulic v sídlištích Bohnice či Ďáblice už více než rok.

Ulice uvnitř sídlišť jsou v katastrofálním stavu až tak, že když

jdete k autu, je skutečným rizikem vykloubení kotníku. A je

velmi těžké občanům vysvětlovat, že vozovky spravuje magistrátní firma, která se snad více

zamilovala do cyklostezek

a modrých zón než do vozovek,

které využívají vozidla a které

mají být prioritou. Občanům je

to fuk, chtějí mít důstojné silnice, chodníky a já je chápu.

O prosbě opravy schodů u OC

Odra a pochozí terasy ani nemá

cenu hovořit, už z principu svoji

žádost s fotografiemi každý

měsíc automaticky přeposílám

a stále bez odezvy. Jestli mám

napsat slušně hodnocení, tak

TSK má skutečně v opravě

komunikací velké manažerské

rezervy.