červen 2014
Osmička
9
měsíčník Městské části Praha 8
Doprava
Radnice odmítá autobusový terminál Ládví
Městská část Praha 8 důrazně nesouhlasí se
telná je i bezpečnost chodců na přechodech
záměrem společnosti Ropid zřídit centrální
u stanice metra Ládví,‟ dodal Švarc.
konečnou zastávku středočeských autobusů
Jako nikoho neohrožující ani nezatěžující al-
uprostřed sídliště Ládví. Plán hodlá uskuteč-
ternativu navrhuje Praha 8 terminál ve stanici
nit již letošní srpen. „Absolutně nesouhlasíme,
metra Letňany. Příjezd i sama stanice je daleko
aby se holešovický autobusový terminál přesu-
od zástavby a navíc má podstatně lepší pod-
nul doprostřed sídliště, kde jsou ze všech stran
mínky pro otáčení a parkování autobusů.
školy, školky a hustá obytná zástavba,‟ vyjá-
Zástupci radnice se v polovině května sešli
dřil jasný nesouhlas s připravovanou změnou
s ředitelem Ropidu Pavlem Procházkou a rad-
místostarosta Prahy 8 Michal Švarc. Radnice
ním pro dopravu hlavního města Jiřím Paříz-
opakovaně projevila nesouhlas, ale Ropid dále
kem. Oba byli o nesouhlasu radnice Prahy 8
připravuje přesunutí terminálu beze změn.
informováni. Rozhodnutí, zda dojde i proti vůli
Městská část se obává dramatického ná-
Prahy 8 k instalaci terminálu na Ládví, či zda
růstu tranzitní dopravy, který by zvýšil již tak
zvítězí zdravý rozum, učiní pražský magistrát
vysoké hladiny hluku a prašnosti. „Nezanedba-
v červnu tohoto roku.
Smyčka u Ládví nyní slouží busu číslo 103
Lidé debatovali o dopravě v Libni
V restauraci Na Vlachovce se 21. května usku-
rušné, ale pro nás velice důležité setkání, při
tečnila beseda občanů se zástupci radnice a od-
kterém jsme si ověřili souhlas většiny přítom-
boru dopravy. Hlavním tématem byly problémy
ných s plánovanou změnou, což bude zneprů-
s tranzitní dopravou v ulicích Nad Rokoskou,
jezdnění oblasti,‟ uvedl k setkání Švarc.
-vk-
Praha 8 nesouhlasí
s navrhovaným
rozsahem pilotních zón
V návaznosti na dubnové představení
Během debaty došlo i na další témata trápící
nové koncepce zón placeného stání ze
obyvatele Horní Libně – absence regulace par-
strany pražského magistrátu městská
Těmito ulicemi si nejen mimopražští moto-
kování, nadměrný tranzit v ulici V Holešovič-
část Praha 8 zaslala na magistrát poža-
risté zkracují průjezd do centra a ohrožují tím
kách, nedostatečné postihování „hříšníků‟ za
davek, aby již v pilotní fázi zavádění zón
zdejší obyvatele nejen svou mnohdy rychlou
volantem a tak dále.
byl na území osmého obvodu zařazen
S. K. Neumanna, Kubišova, Valčíkova a Pomezní.
jízdou, ale i nadměrným hlukem a emisemi.
„O některých problémech dlouhodobě víme
Situace by se mohla navíc ještě zhoršit ote-
a snažíme se je ve spolupráci s magistrátem ře-
vřením tunelového komplexu Blanka. S pláno-
šit, největší z problémů této oblasti – nadměrný
Tedy nikoli jen jeho část po Thámovu
vanou změnou dopravního režimu obyvatele
hluk a emise, vyřeší až budoucí plánované za-
ulici, jak je uvedeno ve vizualizaci reali-
seznámili radní Prahy 8 Tomáš Slabihoudek
kopání tranzitní dopravy po páteřní komunikaci
začních etap v prezentaci, kterou radnice
a místostarosta Michal Švarc. „Bylo to sice
V Holešovičkách,‟ dodal Švarc.
obdržela společně se zápisem z jedná-
-jf-
celý Karlín směrem na východ až po ulici
U Sluncové.
ní v druhé polovině května tohoto roku.
V případě realizace ve vizualizované podobě se Praha 8 obává zahlcení části Karlína odstavenými vozidly, a to na východ
od ulice Thámova.
„V plánované oblasti bez regulace vymezené ulicemi Thámova a U Sluncové
se nachází několik škol a školek, úřadů
a objektů občanské vybavenosti. Je hustě obydlena a již nyní se tam velmi obtížně parkuje. Přelití parkujících vozidel
do této oblasti z regulovaného území by
mělo za následek totální kolaps,‟ prohlásil místostarosta Prahy 8 Michal Švarc.
Zároveň městská část požádala magistrát o přesnou informaci, v jakém rozsahu
je pilotní projekt zón skutečně plánován,
protože krom jedné neurčité malůvky ze
zápisu nic konkrétního neobdržela. -redZástupci radnice seznámili občany se svými plány