6

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / DUBEN 2020 

www.praha8.cz

Doprava

HLUK

Pivní kola

v Karlíně mají

stopku

n Radnice Prahy 8 na nic nečekala a neprodleně zakázala

provoz takzvaných pivních kol v Karlíně. Ta se tam na konci

února přesunula z centra Prahy, kde došlo k jejich zákazu.

Zákazová zóna v centru české

metropole bohužel nezahrnovala Prahu 8 a v okamžiku její

platnosti se některé tyto turistické atrakce přesunuly do

Karlína, kde obtěžovaly místní

obyvatele především hlukem

a zdržovaly provoz.

Vedení Prahy 8 reagovalo

neprodleně. „Beerbiky v Karlíně

nehodláme tolerovat. Proto jsme

okamžitě ve spolupráci s odborem dopravy začali pracovat na

dopravním značení, které tyto

cyklopivnice zakáže,“ komentoval situaci starosta Ondřej Gros

(ODS).

Osadit zákazové značky se

podařilo během necelých dvou

týdnů. „V rekordně krátké době

jsme ho projednali s dopravní

policií, vydali opatření na úřední

desce a osadili jsme dopravní

značky, které zakazují vjezd

těchto atrakcí do historické části

Karlína,“ doplnil Martin Jedlička

(TOP 09 + STAN), předseda

komise pro dopravu.

Jedná se o zákazové značky,

stejné jakou jsou v centru Prahy,

tedy zákaz vjezdu kol širších

1,2 metru. V tuto chvíli již může

pivní kola v Karlíně řešit městská policie, která byla současně

požádána o zvýšenou kontrolu

ve zmíněné čtvrti.

Už loňský rok Praha 8 v rámci

připomínek k listopadovému

opatření obecné povahy, vydaného magistrátem v listopadu

2019, požadovala stanovit zónu

pro zákaz pivních kol v rozsahu

stejném, jako je zákaz osobních

přepravníků (segwayů). Ten

právě zahrnuje širší území včetně Karlína. Stanovisko Prahy 8

však vyslyšeno nebylo a podle

vyjádření zástupců pražského

magistrátu stav, který byl do

minulého týdne platný, ošetřuje

dostatečně široké území města.

Opak se však ukázal pravdou,

a díky tomu si tato „turistická

atrakce“ našla svou cestu do

Karlína. Proti tomu se celem

očekávaně zvedla velká nevole

místních obyvatel. Především

z oblastí ulic Thámova, Pernerova, Křižíkova, Karlínského náměstí nebo Kaizlových sadů.

Vedení Prahy 8 již jedná

s hlavním městem, aby došlo

k rozšíření magistrátní zákazové

zóny, v níž bude zákaz platit.

Po hlavním městě se „beerbiky“ prohánějí už několik let.

Používají je především turisté,

kteří během jízdy popíjejí alkohol a poslouchají nahlas muziku.

Kromě toho všeho tato kontroverzní vozidla často blokují

dopravu, jelikož jsou velice

pomalá a těžko je v užší uličce

(tk)

někdo předjede. 

PIVNÍ KOLA by již občany z Karlína neměla obtěžovat.

KRÁTCE...

Oprava sjízdné

rampy pokračuje

mostní konstrukci. Celá akce

má trvat pět týdnů, hotovo by

mělo být během dubna.

Od 16. března pokračuje Technická správa komunikací

s opravou povrchu na sjízdné

rampě z ulice V Holešovičkách

do Povltavské. Budou opraveny povrchy levého jízdního

pruhu a dokončeny práce na

Uzavírka ulice

Ke Stírce trvá

Vzhledem k rekonstrukci

kanalizace v ulici Klapkova,

která je v havarijním stavu

a je umístěna pod tramvajovou

tratí, tudíž téměř nepřístupná

vstupy, umístěnými mezi

kolejemi, rekonstruuje se

kanalizace takzvaně hornickým způsobem. To znamená,

že se vybudují boční vstupy

umístěné mimo tramvajovou

trať. Právě v ulici Ke Stírce

vzniká nový boční vstup, jehož

výstavba včetně vyražení

propojení do hlavní stoky

a zbudování nové kanalizace

vyžaduje uzavření ulice Ke

Stírce a dobu výstavby zhruba

pět měsíců. Tato doba je adekvátní k rozsahu prací. Objezd

těžní šachty je z prostorových

důvodů nemožný, muselo by

se jezdit po chodníku. První

etapa prací by měla skončit

19. dubna letošního roku. (red)