6
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / DUBEN 2020
www.praha8.cz
Doprava
HLUK
Pivní kola
v Karlíně mají
stopku
n Radnice Prahy 8 na nic nečekala a neprodleně zakázala
provoz takzvaných pivních kol v Karlíně. Ta se tam na konci
února přesunula z centra Prahy, kde došlo k jejich zákazu.
Zákazová zóna v centru české
metropole bohužel nezahrnovala Prahu 8 a v okamžiku její
platnosti se některé tyto turistické atrakce přesunuly do
Karlína, kde obtěžovaly místní
obyvatele především hlukem
a zdržovaly provoz.
Vedení Prahy 8 reagovalo
neprodleně. „Beerbiky v Karlíně
nehodláme tolerovat. Proto jsme
okamžitě ve spolupráci s odborem dopravy začali pracovat na
dopravním značení, které tyto
cyklopivnice zakáže,“ komentoval situaci starosta Ondřej Gros
(ODS).
Osadit zákazové značky se
podařilo během necelých dvou
týdnů. „V rekordně krátké době
jsme ho projednali s dopravní
policií, vydali opatření na úřední
desce a osadili jsme dopravní
značky, které zakazují vjezd
těchto atrakcí do historické části
Karlína,“ doplnil Martin Jedlička
(TOP 09 + STAN), předseda
komise pro dopravu.
Jedná se o zákazové značky,
stejné jakou jsou v centru Prahy,
tedy zákaz vjezdu kol širších
1,2 metru. V tuto chvíli již může
pivní kola v Karlíně řešit městská policie, která byla současně
požádána o zvýšenou kontrolu
ve zmíněné čtvrti.
Už loňský rok Praha 8 v rámci
připomínek k listopadovému
opatření obecné povahy, vydaného magistrátem v listopadu
2019, požadovala stanovit zónu
pro zákaz pivních kol v rozsahu
stejném, jako je zákaz osobních
přepravníků (segwayů). Ten
právě zahrnuje širší území včetně Karlína. Stanovisko Prahy 8
však vyslyšeno nebylo a podle
vyjádření zástupců pražského
magistrátu stav, který byl do
minulého týdne platný, ošetřuje
dostatečně široké území města.
Opak se však ukázal pravdou,
a díky tomu si tato „turistická
atrakce“ našla svou cestu do
Karlína. Proti tomu se celem
očekávaně zvedla velká nevole
místních obyvatel. Především
z oblastí ulic Thámova, Pernerova, Křižíkova, Karlínského náměstí nebo Kaizlových sadů.
Vedení Prahy 8 již jedná
s hlavním městem, aby došlo
k rozšíření magistrátní zákazové
zóny, v níž bude zákaz platit.
Po hlavním městě se „beerbiky“ prohánějí už několik let.
Používají je především turisté,
kteří během jízdy popíjejí alkohol a poslouchají nahlas muziku.
Kromě toho všeho tato kontroverzní vozidla často blokují
dopravu, jelikož jsou velice
pomalá a těžko je v užší uličce
(tk)
někdo předjede.
PIVNÍ KOLA by již občany z Karlína neměla obtěžovat.
KRÁTCE...
Oprava sjízdné
rampy pokračuje
mostní konstrukci. Celá akce
má trvat pět týdnů, hotovo by
mělo být během dubna.
Od 16. března pokračuje Technická správa komunikací
s opravou povrchu na sjízdné
rampě z ulice V Holešovičkách
do Povltavské. Budou opraveny povrchy levého jízdního
pruhu a dokončeny práce na
Uzavírka ulice
Ke Stírce trvá
Vzhledem k rekonstrukci
kanalizace v ulici Klapkova,
která je v havarijním stavu
a je umístěna pod tramvajovou
tratí, tudíž téměř nepřístupná
vstupy, umístěnými mezi
kolejemi, rekonstruuje se
kanalizace takzvaně hornickým způsobem. To znamená,
že se vybudují boční vstupy
umístěné mimo tramvajovou
trať. Právě v ulici Ke Stírce
vzniká nový boční vstup, jehož
výstavba včetně vyražení
propojení do hlavní stoky
a zbudování nové kanalizace
vyžaduje uzavření ulice Ke
Stírce a dobu výstavby zhruba
pět měsíců. Tato doba je adekvátní k rozsahu prací. Objezd
těžní šachty je z prostorových
důvodů nemožný, muselo by
se jezdit po chodníku. První
etapa prací by měla skončit
19. dubna letošního roku. (red)