10
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / DUBEN 2016
www.praha8.cz
Čtenáři píší
Vážená redakční rado,
Vážení čtenáři,
se tam informační materiály a nástěnky.
Biodomov navštěvují zejména maminky
s dětmi, lidé potřebující speciální výživu,
sportovci, senioři a mnoho dalších, snažících
se o zdravější životní styl.
vzhledem k rubrice Fórum o Kulturním domě
(KD) Ládví v březnové Osmičce si dovoluji vyjádřit názor mnoha spoluobčanů, že by
obchůdek Biodomov měl setrvat na svém
místě i po rekonstrukci KD Ládví. Díky
obětavé činnosti pracovnic obchůdku – většinou vysokoškolsky vzdělaných – je tam
zajišťováno i bezplatné poradenství, nacházejí
Dobrý den,
v březnovém čísle Osmičky
na str. 13 ve článku
o parkování píšete, cituji:
„Naší městské části se
podařilo prosadit, aby zóny
byly zavedeny i v oblasti
Ládví a Kobylis.“ Při vašem
referendu obyvatelé této
části zóny odmítli. To je pan
radní pro dopravu Karel
Šašek tak arogantní, že
napíše – prosadili jsme –,
když jsme si to nepřáli? Naši
zastupitelé nás mají
zastupovat, tj. prosazovat
naše přání! Toto je výsměch
voličům. Děkuji předem za
vysvětlení.
JIŘINA SMOLÍKOVÁ
Vážená paní Smolíková,
na Praze 8 neproběhlo
žádné referendum ohledně
parkovacích zón. Jednalo se
o anketu, kterou uskutečnilo
předchozí vedení radnice
v roce 2012. V rámci této
ankety odpovídalo necelých 8 % obyvatel s tím, že
Vážení,
bydlím v Bohnicích 40 let. Pravda je, že jsme si
v 70. letech s dopravou užili své. Ale v současné době, od doby, kdy byla prodloužena trasa
metra C do Kobylis, je doprava pro nás
naprosto vyhovující. Ti z vás, kteří navrhujete
prodloužení tramvaje do Bohnic, tu určitě
nebydlíte. Proto doporučuji nejprve navštívit
tuto lokalitu, která pokračuje ulicí K Pazderkám a dále Trojskou kotlinou k zoologické
zahradě. Myslím, že zničit tuto krásnou
přírodu může jen barbar. Chodím velmi často
dolů do Troje, jednak do zoo, do Trojského
zámku i dále do Stromovky, a tak vím, že
doprava je tam velmi dobře vyřešena. Přijíždí
M U Z E U M
MARIO ONDRAŠIK
(nejsem obchodník ani dodavatel zboží)
nebylo nijak kontrolováno,
kolik a kdo hodil do uren
anketních lístků. Tímto se
celá anketa znehodnotila
a sama od sebe byla
neúčinná. Není jasno, zda
zde vůbec hlasovali
obyvatelé, kteří mají trvalé
bydliště v ulicích a kteří
jediní mají právo hlasovat.
Navíc se hlasovalo o úplně
jiném systému parkovacích
zón, než je tomu nyní.
ODBOR KANCELÁŘE
STAROSTY
jeden autobus za druhým. Rovněž od nás
z Bohnic je výborná linka 236, která jede
k zoo. Také není nutno řešit dopravu Prahy 6,
která má své vyřešené prodloužením metra A.
ELIŠKA PETEROVÁ
Vážená paní Peterová,
mohu vás ujistit, že jako dlouhodobý obyvatel
Prahy 8 plně sdílím vaší starostlivost o přírodu
i o kvalitu životního prostředí této městské
části, stejně jako Strana zelených. Proto také
dobře chápu vaše kritické stanovisko k návrhu
na spojení Prahy 8 a Prahy 6 mostem v trase
směřující do Trojské kotliny. Nejsou to však
zelení ani radnice MČ Praha 8, ale sám
H L A V N Í H O
S TÁ LÉ EXPOZIC E
Praha v pravěku, Praha na přelomu středověku
a novověku, Barokní Praha, Langweilův model Prahy
V ÝS TAVY
Negrelliho viadukt / 170 let od zahájení stavby
prostranství před hlavní budovou Muzea hl. m. Prahy
22. 3. – 22. 6. 2016
M Ě S T A
P R A H Y
v této rubrice publikujeme vaše vybrané
dotazy, připomínky či návrhy včetně
odpovědí. Nezveřejňujeme příspěvky
anonymní, vulgární a zjevně nepravdivé.
V případě pochybností rozhoduje redakční
rada.
Vaše stručné náměty zasílejte
na e-mail osmicka@praha8.cz
či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.
Redakce si vyhrazuje právo příspěvky
krátit a upravovat.
Dobrý den,
ráda bych touto cestou poděkovala za krásný
zážitek, který jste připravili důchodcům – koncert operetních melodií v Libeňském zámečku.
Mne osobně jste na chvíli vrátili do dětství,
které jsem celé prožívala jako dcera operetních
umělců v divadle. Dnes se již klasické operety
nehrají, proto to byl opravdu nevšední dárek.
ALENA GEBAUEROVÁ
Magistrát hl. m. Prahy, který dlouhodobě
navrhuje toto spojení a územní rezervu pro
tento most nechává zakreslovat do výkresů
platného Územního plánu SÚ hl. m. Praha.
Proto své výhrady k tomuto záměru musíte
směřovat k pražskému magistrátu. S vaším
názorem na výhodnost městské hromadné
dopravy zajišťované autobusy se však již
ztotožnit nemohu. Množství zdraví škodlivých
zplodin produkovaných těmito autobusy
s pohonem dieselovými motory a jezdících, jak
sama říkáte, jeden za druhým, neprospívá ani
přírodě ani zdraví nás, obyvatel Prahy 8.
EDUARD HAVEL,
dopravní expert Strany zelených
–
NEGRELLIHO VIADUKT
LET OD ZAHÁJENÍ STAVBY
170
D U B E N
2 0 1 6
22. 3. – 22. 6. 2016
Pražské biografy / Pomíjivé kouzlo potemnělých sálů
6. 4. 2016 – 7. 2. 2017
Nádraží Praha-Těšnov / Provoz obnoven
25. 11. 2015 – 3. 4. 2016
Křehká krása pražské kameniny / Ze sbírek
Muzea hlavního města Prahy
Zámek Troja, U Trojského zámku 4/1, Praha 7 – Troja
1. 4. – 30. 10. 2016
P ŘE DMĚT SEZÓN Y
Wiehlova mříž
2. 2. – 30. 4. 2016
Muzeum hlavního města Prahy
Na Poříčí 52, Praha 8 – Florenc
Otevřeno: út–ne 9–18 hod.
www.muzeumprahy.cz