10

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / DUBEN 2016

www.praha8.cz

Čtenáři píší

Vážená redakční rado,

Vážení čtenáři,

se tam informační materiály a nástěnky.

Biodomov navštěvují zejména maminky

s dětmi, lidé potřebující speciální výživu,

sportovci, senioři a mnoho dalších, snažících

se o zdravější životní styl.

vzhledem k rubrice Fórum o Kulturním domě

(KD) Ládví v březnové Osmičce si dovoluji vyjádřit názor mnoha spoluobčanů, že by

obchůdek Biodomov měl setrvat na svém

místě i po rekonstrukci KD Ládví. Díky

obětavé činnosti pracovnic obchůdku – většinou vysokoškolsky vzdělaných – je tam

zajišťováno i bezplatné poradenství, nacházejí

Dobrý den,

v březnovém čísle Osmičky

na str. 13 ve článku

o parkování píšete, cituji:

„Naší městské části se

podařilo prosadit, aby zóny

byly zavedeny i v oblasti

Ládví a Kobylis.“ Při vašem

referendu obyvatelé této

části zóny odmítli. To je pan

radní pro dopravu Karel

Šašek tak arogantní, že

napíše – prosadili jsme –,

když jsme si to nepřáli? Naši

zastupitelé nás mají

zastupovat, tj. prosazovat

naše přání! Toto je výsměch

voličům. Děkuji předem za

vysvětlení.

JIŘINA SMOLÍKOVÁ

Vážená paní Smolíková,

na Praze 8 neproběhlo

žádné referendum ohledně

parkovacích zón. Jednalo se

o anketu, kterou uskutečnilo

předchozí vedení radnice

v roce 2012. V rámci této

ankety odpovídalo necelých 8 % obyvatel s tím, že

Vážení,

bydlím v Bohnicích 40 let. Pravda je, že jsme si

v 70. letech s dopravou užili své. Ale v současné době, od doby, kdy byla prodloužena trasa

metra C do Kobylis, je doprava pro nás

naprosto vyhovující. Ti z vás, kteří navrhujete

prodloužení tramvaje do Bohnic, tu určitě

nebydlíte. Proto doporučuji nejprve navštívit

tuto lokalitu, která pokračuje ulicí K Pazderkám a dále Trojskou kotlinou k zoologické

zahradě. Myslím, že zničit tuto krásnou

přírodu může jen barbar. Chodím velmi často

dolů do Troje, jednak do zoo, do Trojského

zámku i dále do Stromovky, a tak vím, že

doprava je tam velmi dobře vyřešena. Přijíždí

M U Z E U M

MARIO ONDRAŠIK

(nejsem obchodník ani dodavatel zboží)

nebylo nijak kontrolováno,

kolik a kdo hodil do uren

anketních lístků. Tímto se

celá anketa znehodnotila

a sama od sebe byla

neúčinná. Není jasno, zda

zde vůbec hlasovali

obyvatelé, kteří mají trvalé

bydliště v ulicích a kteří

jediní mají právo hlasovat.

Navíc se hlasovalo o úplně

jiném systému parkovacích

zón, než je tomu nyní.

ODBOR KANCELÁŘE

STAROSTY

jeden autobus za druhým. Rovněž od nás

z Bohnic je výborná linka 236, která jede

k zoo. Také není nutno řešit dopravu Prahy 6,

která má své vyřešené prodloužením metra A.

ELIŠKA PETEROVÁ

Vážená paní Peterová,

mohu vás ujistit, že jako dlouhodobý obyvatel

Prahy 8 plně sdílím vaší starostlivost o přírodu

i o kvalitu životního prostředí této městské

části, stejně jako Strana zelených. Proto také

dobře chápu vaše kritické stanovisko k návrhu

na spojení Prahy 8 a Prahy 6 mostem v trase

směřující do Trojské kotliny. Nejsou to však

zelení ani radnice MČ Praha 8, ale sám

H L A V N Í H O

S TÁ LÉ EXPOZIC E

Praha v pravěku, Praha na přelomu středověku

a novověku, Barokní Praha, Langweilův model Prahy

V ÝS TAVY

Negrelliho viadukt / 170 let od zahájení stavby

prostranství před hlavní budovou Muzea hl. m. Prahy

22. 3. – 22. 6. 2016

M Ě S T A

P R A H Y

v této rubrice publikujeme vaše vybrané

dotazy, připomínky či návrhy včetně

odpovědí. Nezveřejňujeme příspěvky

anonymní, vulgární a zjevně nepravdivé.

V případě pochybností rozhoduje redakční

rada.

Vaše stručné náměty zasílejte

na e-mail osmicka@praha8.cz

či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.

Redakce si vyhrazuje právo příspěvky

krátit a upravovat.

Dobrý den,

ráda bych touto cestou poděkovala za krásný

zážitek, který jste připravili důchodcům – koncert operetních melodií v Libeňském zámečku.

Mne osobně jste na chvíli vrátili do dětství,

které jsem celé prožívala jako dcera operetních

umělců v divadle. Dnes se již klasické operety

nehrají, proto to byl opravdu nevšední dárek.

ALENA GEBAUEROVÁ

Magistrát hl. m. Prahy, který dlouhodobě

navrhuje toto spojení a územní rezervu pro

tento most nechává zakreslovat do výkresů

platného Územního plánu SÚ hl. m. Praha.

Proto své výhrady k tomuto záměru musíte

směřovat k pražskému magistrátu. S vaším

názorem na výhodnost městské hromadné

dopravy zajišťované autobusy se však již

ztotožnit nemohu. Množství zdraví škodlivých

zplodin produkovaných těmito autobusy

s pohonem dieselovými motory a jezdících, jak

sama říkáte, jeden za druhým, neprospívá ani

přírodě ani zdraví nás, obyvatel Prahy 8.

EDUARD HAVEL,

dopravní expert Strany zelených

–

NEGRELLIHO VIADUKT

LET OD ZAHÁJENÍ STAVBY

170

D U B E N

2 0 1 6

22. 3. – 22. 6. 2016

Pražské biografy / Pomíjivé kouzlo potemnělých sálů

6. 4. 2016 – 7. 2. 2017

Nádraží Praha-Těšnov / Provoz obnoven

25. 11. 2015 – 3. 4. 2016

Křehká krása pražské kameniny / Ze sbírek

Muzea hlavního města Prahy

Zámek Troja, U Trojského zámku 4/1, Praha 7 – Troja

1. 4. – 30. 10. 2016

P ŘE DMĚT SEZÓN Y

Wiehlova mříž

2. 2. – 30. 4. 2016

Muzeum hlavního města Prahy

Na Poříčí 52, Praha 8 – Florenc

Otevřeno: út–ne 9–18 hod.

www.muzeumprahy.cz