OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ŘÍJEN 2021
Matěj Fichtner
zastupitel
MČ Praha 8
Martin Jedlička
zastupitel
MČ Praha 8
ANO
TOP 09 A STAN
Marketing skvělý,
výsledky žádné
Dopravu řídí
aktivisté, kteří
nemají rádi auta
V tomto volebním období se hodně
mluví a málo pracuje. Magistrátní
koalice nastoupila s velkými
prohlášeními, ale bez reálných
činů. Nejvíce je to vidět v oblasti
velkých investic. Neustále jsou
představovány různé plány, vize
a úvahy, ale že by se stavělo, to se
říct nedá. Přitom Praha investice
zejména do dopravní infrastruktury potřebuje, chybějící okruhy
a radiály se projevují každý den
a znepříjemňují občanům život.
Čím déle chybějí, tím více škod
Pražanům vzniká. Tak to bohužel
bude pokračovat dál, protože tři
roky uběhly a nových páteřních
tras nevybudovala tato koalice
ani metr.
K tomu Pirátům a Praze sobě
kolabují základní služby jako
údržba silnic a sekání trávy
kolem nich. Pamatujete si ještě,
jak Piráti kritizovali primátorku
Krnáčovou, že je prý neschopná
a nedovede koordinovat opravy
silnic tak, aby nevznikaly velmi
dlouhé kolony? Tehdy na tom
postavili část své volební kampaně. Nekoordinovanost oprav
je dnes mnohem horší a už ji
nedovede věrohodně vysvětlit
ani sebelépe zpracované PR.
Bylo by správné, aby se Piráti
a Praha sobě omluvili bývalému
vedení Prahy za neoprávněnou
kritiku a nefér volební kampaň.
A rovnou k tomu může Praha
sobě přidat omluvu voličům za
zdražení jízdného v MHD (mělo
být přeci zdarma) a řidičům za
ukradené hodiny jejich životů
strávené v kolonách. TOP 09 by
se zase mohla omluvit mladým
lidem za předražené byty, které
jsou přímým důsledkem zničení
fungujícího územního plánování
v Praze po nástupu Tomáše
Hudečka a jeho metropolitního
plánu, který ani po dvanácti
letech neexistuje, a jestli někdy
existovat bude, tak bude stejně
natolik omezovat novou výstavbu, že to s cenami bytů nic
neudělá.
Bohužel se zdá, že tato koalice
budou pro Prahu jen další čtyři
promarněné roky. Přejme si, aby
příští vedení města bylo více
produktivní.
Praha pracuje na řadě skvělých
projektů, ale bohužel je nutno
přiznat, že nejvíce jsou vidět
neúspěchy. Vidíme to dnes
a denně v dopravě, kterou dostali na starost aktivisté, kteří se
netají svým negativním postojem k automobilům. Což je jedna
z největších výhrad, kterou lze
k současnému vedení Prahy mít.
Uskupení „Praha sobě“ Jana
Čižinského a náměstka pro
dopravu Adama Scheinherra se
hlavní město pokouší proměnit
v zónu plnou cyklopruhů a zúžených ulic. Připravují i zákazy
vjezdu aut do centra a mýto.
Chtějí zdražit parkovací zóny,
v čemž jim moji kolegové
z TOP 09 brání.
Výsledek omezování dopravy
vidíme každý den v kolonách,
v nichž bohužel nestojí jen tisíce
řidičů aut, ale i tramvaje a autobusy. Námitku „opravit se to
musí“ všichni akceptujeme. Ale
to se mělo dělat tři roky, kdy se
peníze na opravy nečerpaly. A ne
zavřít všechny ulice najednou.
Proti omezování dopravy se
ohradilo i zastupitelstvo Prahy 8
usnesením, které vyzvalo náměstka primátora pro dopravu
Scheinherra z Prahy sobě, aby
zanechal veškerých kroků, které
komplikují dopravu na území
MČ Praha 8, ale i v celé Praze.
A také ho vyzvalo, aby při přípravě dopravních opatření více
dbal stanovisek městských částí.
Což by mělo být naprosto samozřejmé i bez jakéhokoliv usnesení, ale bohužel se to neděje.
Tento jednostranný přístup
omezování jednoho způsobu
dopravy, který Pražané chtějí
a často musí využívat, bohužel
staví vedení Prahy do negativního světla. Přitom řadu věcí dělá
Praha dobře a Praha 8 s ní
úspěšně spolupracuje, například
v oblastech územního plánování
nebo v rezortu majetku. Je
škoda, že toto množství kvalitní
práce staví do negativního
světla nekoncepční přístup
k řízení dopravy.
www.praha8.cz
Tomáš Pavlů
zastupitel
MČ Praha 8
OSMIČKA SOBĚ,
KDU-ČSL
A NEZÁVISLÍ
Vedení Prahy 8
tápe
Jsem zastupitel v Praze 8, budeme tedy hovořit o vedení Prahy 8. Vládne zde koalice ODS,
TOP 09, STAN, Patrioti, tuto
koalici drží ANO a díky ANO
může vedení Prahy 8 dělat různé
neplechy, např. zadá výkon
technického dozoru stavebníka
na staveništi Centra Palmovky
za 272 250 měsíčně, přitom na
stavbě se již několik let
nepracuje.
Dalším kouskem koalice je
prodej uklízecích strojů. Bylo to
právě za „vlády“ ANO, které tři
stroje v roce 2018 koupilo za
16,4 milionu. Nyní dva stroje
vedení Prahy 8 prodává, prý
s nimi nemá kdo pracovat,
minimální kupní cena jednoho
vozu je 2 314 000 Kč. Nechcete si
je koupit?
Posledním kouskem radnice je
pronájem kluzišť soukromým
subjektům. Představte si, že
dostanete do pronájmu zařízení
v hodnotě 7 milionů Kč, příspěvek na elektřinu ve výši až
300 000 Kč, až 50 000 Kč na
zarovnání plochy a chladicí
médium – glykol zdarma. Dále
vám Praha 8 zdarma zapůjčí
50 párů bruslí, helmy, 2 sušičky
a brusku. Na oplátku poskytnete
4x týdně v době 9–12 h kluziště
školám. Výtěžek ze vstupného,
půjčovného, vše náleží vám. Vše
podle klíče: zisk získá soukromý
vlastník, náklady zaplatí městská část. To se to kamarádům
podniká…
Tak si zazpívejme s Tomášem
Klusem: Za co, Pane, Bože, za co,
trestáš tento prostý osmičkový
lid? Za špatnou volbu, to je přece
jasné, zní odpověď.
9
Jiří Vítek
místostarosta
MČ Praha 8
PATRIOTI
Na palubě se
tančí, koloběžky
bzučí, čáry se
malují, blázni se
radují
Vážení sousedé, k otázce, která
má hodnotit práci primátora,
vezmu to, jak se říká, jen po
povrchu. Každý z vás, kdo žije
v Praze, může sám ještě naštěstí
svobodně hodnotit, jak se metropole mění. Spousta nových čar
na silnicích s piktogramy cyklistů. Po elektrobusech ani vidu ani
slechu, asi je mají nahradit
elektrokoloběžky odložené
uprostřed chodníků. Libeňský
most, téma minulých voleb, kde
se před nimi tajtrdlíkovalo, se
zázračně sám uzdravil. Atraktivitu městské dopravy má pravděpodobně zvýšit zdražení
jízdného.
Na kontrolu vašich elektroměrů, zda nemáte moc dlouho
prázdný byt, se naštěstí ještě
nedostalo. Výstavba městských
bytů jede tempem, že se cena
nemovitostí v Praze dostala do
výšin, že dosáhnout na nový byt
je nejen pro mladé prakticky
nereálné. Zato fangliček a praporků se vyvěšuje na magistrátu
jak na brazilském karnevalu.
Chápu mimopražské, že si
chtějí přivést do Prahy v rámci
katapultování do politiky i kus
své vesničky či města, ale metropole je organismus, který nezvládne další zahušťování výstavbou,
ani nechce jako úhlavního nepřítele motoristu. Praha nemůže
otevírat náruč a dlaň všem nápadům a módním trendům bez
rozmyslu. Praha se má starat
o Prahu, respektovat své sousedy
a především budovat moderní,
bezpečné a zdravé město pro své
obyvatele, ale chce to selský
rozum, ne populismus, fotečky
a pokrytectví. Politika není o tom
být jen pro všechny hezký, usměvavý, ale myslet i na to, co bude
zítra, že ten kdo přijde po vás,
nezmuchlá pitominy, co jste
nakreslil či natropil, ale plynule
na ně naváže. Tomu se říká rozvoj.
Pravda je, že Praha nestagnuje
poslední tři roky, ale minimálně
deset let a dlouho to nevydrží.