OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ŘÍJEN 2021 

Matěj Fichtner

zastupitel

MČ Praha 8

Martin Jedlička

zastupitel

MČ Praha 8

ANO

TOP 09 A STAN

Marketing skvělý,

výsledky žádné

Dopravu řídí

aktivisté, kteří

nemají rádi auta

V tomto volebním období se hodně

mluví a málo pracuje. Magistrátní

koalice nastoupila s velkými

prohlášeními, ale bez reálných

činů. Nejvíce je to vidět v oblasti

velkých investic. Neustále jsou

představovány různé plány, vize

a úvahy, ale že by se stavělo, to se

říct nedá. Přitom Praha investice

zejména do dopravní infrastruktury potřebuje, chybějící okruhy

a radiály se projevují každý den

a znepříjemňují občanům život.

Čím déle chybějí, tím více škod

Pražanům vzniká. Tak to bohužel

bude pokračovat dál, protože tři

roky uběhly a nových páteřních

tras nevybudovala tato koalice

ani metr.

K tomu Pirátům a Praze sobě

kolabují základní služby jako

údržba silnic a sekání trávy

kolem nich. Pamatujete si ještě,

jak Piráti kritizovali primátorku

Krnáčovou, že je prý neschopná

a nedovede koordinovat opravy

silnic tak, aby nevznikaly velmi

dlouhé kolony? Tehdy na tom

postavili část své volební kampaně. Nekoordinovanost oprav

je dnes mnohem horší a už ji

nedovede věrohodně vysvětlit

ani sebelépe zpracované PR.

Bylo by správné, aby se Piráti

a Praha sobě omluvili bývalému

vedení Prahy za neoprávněnou

kritiku a nefér volební kampaň.

A rovnou k tomu může Praha

sobě přidat omluvu voličům za

zdražení jízdného v MHD (mělo

být přeci zdarma) a řidičům za

ukradené hodiny jejich životů

strávené v kolonách. TOP 09 by

se zase mohla omluvit mladým

lidem za předražené byty, které

jsou přímým důsledkem zničení

fungujícího územního plánování

v Praze po nástupu Tomáše

Hudečka a jeho metropolitního

plánu, který ani po dvanácti

letech neexistuje, a jestli někdy

existovat bude, tak bude stejně

natolik omezovat novou výstavbu, že to s cenami bytů nic

neudělá.

Bohužel se zdá, že tato koalice

budou pro Prahu jen další čtyři

promarněné roky. Přejme si, aby

příští vedení města bylo více

produktivní.

Praha pracuje na řadě skvělých

projektů, ale bohužel je nutno

přiznat, že nejvíce jsou vidět

neúspěchy. Vidíme to dnes

a denně v dopravě, kterou dostali na starost aktivisté, kteří se

netají svým negativním postojem k automobilům. Což je jedna

z největších výhrad, kterou lze

k současnému vedení Prahy mít.

Uskupení „Praha sobě“ Jana

Čižinského a náměstka pro

dopravu Adama Scheinherra se

hlavní město pokouší proměnit

v zónu plnou cyklopruhů a zúžených ulic. Připravují i zákazy

vjezdu aut do centra a mýto.

Chtějí zdražit parkovací zóny,

v čemž jim moji kolegové

z TOP 09 brání.

Výsledek omezování dopravy

vidíme každý den v kolonách,

v nichž bohužel nestojí jen tisíce

řidičů aut, ale i tramvaje a autobusy. Námitku „opravit se to

musí“ všichni akceptujeme. Ale

to se mělo dělat tři roky, kdy se

peníze na opravy nečerpaly. A ne

zavřít všechny ulice najednou.

Proti omezování dopravy se

ohradilo i zastupitelstvo Prahy 8

usnesením, které vyzvalo náměstka primátora pro dopravu

Scheinherra z Prahy sobě, aby

zanechal veškerých kroků, které

komplikují dopravu na území

MČ Praha 8, ale i v celé Praze.

A také ho vyzvalo, aby při přípravě dopravních opatření více

dbal stanovisek městských částí.

Což by mělo být naprosto samozřejmé i bez jakéhokoliv usnesení, ale bohužel se to neděje.

Tento jednostranný přístup

omezování jednoho způsobu

dopravy, který Pražané chtějí

a často musí využívat, bohužel

staví vedení Prahy do negativního světla. Přitom řadu věcí dělá

Praha dobře a Praha 8 s ní

úspěšně spolupracuje, například

v oblastech územního plánování

nebo v rezortu majetku. Je

škoda, že toto množství kvalitní

práce staví do negativního

světla nekoncepční přístup

k řízení dopravy.

www.praha8.cz

Tomáš Pavlů

zastupitel

MČ Praha 8

OSMIČKA SOBĚ,

KDU-ČSL

A NEZÁVISLÍ

Vedení Prahy 8

tápe

Jsem zastupitel v Praze 8, budeme tedy hovořit o vedení Prahy 8. Vládne zde koalice ODS,

TOP 09, STAN, Patrioti, tuto

koalici drží ANO a díky ANO

může vedení Prahy 8 dělat různé

neplechy, např. zadá výkon

technického dozoru stavebníka

na staveništi Centra Palmovky

za 272 250 měsíčně, přitom na

stavbě se již několik let

nepracuje.

Dalším kouskem koalice je

prodej uklízecích strojů. Bylo to

právě za „vlády“ ANO, které tři

stroje v roce 2018 koupilo za

16,4 milionu. Nyní dva stroje

vedení Prahy 8 prodává, prý

s nimi nemá kdo pracovat,

minimální kupní cena jednoho

vozu je 2 314 000 Kč. Nechcete si

je koupit?

Posledním kouskem radnice je

pronájem kluzišť soukromým

subjektům. Představte si, že

dostanete do pronájmu zařízení

v hodnotě 7 milionů Kč, příspěvek na elektřinu ve výši až

300 000 Kč, až 50 000 Kč na

zarovnání plochy a chladicí

médium – glykol zdarma. Dále

vám Praha 8 zdarma zapůjčí

50 párů bruslí, helmy, 2 sušičky

a brusku. Na oplátku poskytnete

4x týdně v době 9–12 h kluziště

školám. Výtěžek ze vstupného,

půjčovného, vše náleží vám. Vše

podle klíče: zisk získá soukromý

vlastník, náklady zaplatí městská část. To se to kamarádům

podniká…

Tak si zazpívejme s Tomášem

Klusem: Za co, Pane, Bože, za co,

trestáš tento prostý osmičkový

lid? Za špatnou volbu, to je přece

jasné, zní odpověď.

9

­Jiří Vítek

místostarosta

MČ Praha 8

PATRIOTI

Na palubě se

tančí, koloběžky

bzučí, čáry se

malují, blázni se

radují

Vážení sousedé, k otázce, která

má hodnotit práci primátora,

vezmu to, jak se říká, jen po

povrchu. Každý z vás, kdo žije

v Praze, může sám ještě naštěstí

svobodně hodnotit, jak se metropole mění. Spousta nových čar

na silnicích s piktogramy cyklistů. Po elektrobusech ani vidu ani

slechu, asi je mají nahradit

elektrokoloběžky odložené

uprostřed chodníků. Libeňský

most, téma minulých voleb, kde

se před nimi tajtrdlíkovalo, se

zázračně sám uzdravil. Atraktivitu městské dopravy má pravděpodobně zvýšit zdražení

jízdného.

Na kontrolu vašich elektroměrů, zda nemáte moc dlouho

prázdný byt, se naštěstí ještě

nedostalo. Výstavba městských

bytů jede tempem, že se cena

nemovitostí v Praze dostala do

výšin, že dosáhnout na nový byt

je nejen pro mladé prakticky

nereálné. Zato fangliček a praporků se vyvěšuje na magistrátu

jak na brazilském karnevalu.

Chápu mimopražské, že si

chtějí přivést do Prahy v rámci

katapultování do politiky i kus

své vesničky či města, ale metropole je organismus, který nezvládne další zahušťování výstavbou,

ani nechce jako úhlavního nepřítele motoristu. Praha nemůže

otevírat náruč a dlaň všem nápadům a módním trendům bez

rozmyslu. Praha se má starat

o Prahu, respektovat své sousedy

a především budovat moderní,

bezpečné a zdravé město pro své

obyvatele, ale chce to selský

rozum, ne populismus, fotečky

a pokrytectví. Politika není o tom

být jen pro všechny hezký, usměvavý, ale myslet i na to, co bude

zítra, že ten kdo přijde po vás,

nezmuchlá pitominy, co jste

nakreslil či natropil, ale plynule

na ně naváže. Tomu se říká rozvoj.

Pravda je, že Praha nestagnuje

poslední tři roky, ale minimálně

deset let a dlouho to nevydrží.