OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / říjen 2016
www.praha8.cz
ZŠ Dolákova, průběh rekonstrukce kuchyně.
MŠ Sokolovská, zrekonstruovaná zahrada s jezírkem.
ZŠ Libčická
V ZŠ Libčická byly provedené
stavební úpravy spojené s celkovou rekonstrukcí školní
kuchyně včetně zázemí. Kromě
změny dispozic a rozměrů
jednotlivých místností a dodávky kompletní nové technologie
gastroprovozu (chladicí
a mrazicí velkoobjemové boxy),
došlo také k celkové rekonstrukci navazujícího zázemí
zaměstnanců (šatny, hygienické
zázemí).
dětská šachovnice, skákací
panáci a dětské bludiště.
Architekt myslel i na hraní dětí
v letních měsících, proto je
součástí rekonstrukce i zastíněný prostor k odpočinku
vč. laviček. Okolí hřišť bylo
zatravněno, aby splývala
s okolními travnatými plochami
areálu základní školy.
MŠ Na Přesypu
Gastroprovoz této mateřské
školy již nevyhovoval požadavkům na bezpečnost a hygienu,
neboť jeho stáří bylo téměř
50 let. Celková rekonstrukce
zahrnuje nové zřízení veškerých sítí, kanalizace, rozvodů
vody, silnoproudu, slaboproudu, zabezpečovacích a komunikačních systémů. Dále pak
stavební úpravy dispozic varny,
skladů potravin a přilehlých
provozních prostor, nové
podlahy a jejich povrchy,
obklady, malby, dveře. Součástí
je též kompletní dodávka
technologie varny, zařízení pro
chlazení a mražení potravin,
modernizace vzduchotechniky
a dodávka nových výdejových
kuchyněk pro čtyři oddělení
mateřské školy a výtahu na
stravu.
ZŠ Palmovka –
Rekonstrukce a modernizace
sociálních zařízení
Jedna z nejstarších základních
škol na území Prahy 8 se v době
letních prázdnin dočkala
rekonstrukce sociálního
zařízení pro žáky i personál
školy. Děti oceňují zejména
nové barevné obklady a dlažby
včetně sanitárních prvků.
ZŠ Libčická –
Nové učebny fyziky a chemie
Na ZŠ Libčická získala odborné
učebny pro výuku předmětů
fyzika a chemie. Původní učebna
fungovala téměř 40 let a pro
dnešní nároky výuky nebyla
vyhovující. Nová podoba by
měla být vhodná po následujících 30 let. Stěny celé učebny
byly zrekonstruovány a byl
dodán speciální nábytek
vč. zdroje s regulací napětí pro
výuku fyziky, plynového kahanu
pro výuku chemie a dřezu.
V rámci učitelského pracoviště
byl instalován speciální stůl
s výsuvným monitorem.
Žákovské speciální laboratorní
stoly jsou vybavené také kahany,
vodou a bezpečným napětím pro
praktická cvičení v rámci výuky.
Součástí jsou i nové skříně na
ukládání pomůcek. V přední
části učebny byla umístěna nová
laboratorní digestoř, ve které
vyučující může bezpečně
předvést pokusy, včetně
možnosti zapnutí odsávání
vzduchu. Za zmínku stojí i osazení moderní keramickou tabulí na
fixy. Vedení školy zvolilo i velmi
pěkné barevné provedení
do nové učebny.
ZŠ Na Šutce –
Vybudování sportovního areálu
V rámci zkvalitnění školních
a mimoškolních aktivit bylo
v areálu základní školy Na Šutce
vybudováno dětské sportovní
hřiště vč. zázemí s umělým
trávníkem nové generace. Hřiště
je vybaveno různým sportovním
vybavením, např. fotbalovými
brankami, volejbalovými tyčemi
se sítí, lajnováním pro florbal
a další míčové sporty. Součástí
je i hřiště pro menší děti
s umělým měkčeným granulovým povrchem. Na hřišti je také
ZŠ U školské zahrady –
Rekonstrukce šaten
a sociálního zařízení tělocvičny
Letošní prázdniny byly i na ZŠ
U školské zahrady stavebně
náročné. Protože neustálé
opravy byly ekonomicky
náročné a současné hygienické
normy již nebyly v souladu
s původním stavem těchto
prostor, byly šatny i sociální
zařízení kompletně zrekonstruovány. Žáci jistě ocení veselé
barevné keramické obklady,
podlahy a nové sociální zařízení.
MŠ Sokolovská –
Rekonstrukce zahrady MŠ
MŠ Sokolovská patří k nejstarším MŠ Prahy 8, a i zde bylo
potřeba vybudovat pro naše
nejmenší nové a modernější
hrací prvky ve venkovní části
školky. Školka má nyní vlastní
lezeckou stěnu s dopadovou
plochou, nové pískoviště s krycí
plachtou, dopravní hřiště,
jezírko s vodními herními prvky
a za zmínku stojí i kolotoč-čapí
hnízdo. Zahrada je obohacena
o tři nové proutěné stany
o průměru 140 cm, které umožní
alternativní formy hraní.
Původní lavičky prošly renovací,
byly zbroušeny a nově natřeny.
ZŠ Burešova – Založení
přírodní učebny v areálu školy
Na základě požadavku základní
školy na lepší využití venkovní-
21
ho areálu byl vytvořen návrh na
zřízení přírodní učebny.
Předměty zde vyučované by
mohly být vlastivěda, přírodověda, zeměpis, výtvarná
výchova, hudební výchova, cizí
jazyk a další. Mělo by se jednat
o altán s kapacitou až 30 žáků.
Výhodou přírodní učebny je
názornost při výuce některých
předmětů, motivující změna
prostředí, environmentální
působení, zdravý vzduch, lepší
podmínky pro socializační
aktivity v kolektivu třídy apod.
Přírodní učebna je vhodná i pro
podporu zlepšení vztahů
v třídních kolektivech a pro
výchovné aktivity školní
družiny jakožto dalšího typu
prostoru, kde děti mohou trávit
svůj čas. Z konstrukčního
hlediska se jedná o dřevostavbu, která bude umístěna na
zvýšeném betonovém soklu
z důvodu její ochrany před
srážkovou vodou.
ZŠ P. Strozziho –
Venkovní žaluzie,
vzduchotechnické odvětrání
v jídelně a zajištění akustiky
Tato úprava se uskuteční
v podzimních měsících tohoto
roku. O prázdninách se ale
podařilo celý projekt připravit
a naplánovat. Cílem je zajistit
pro školu venkovní žaluzie na
prosklené jižní stěně jídelny,
úprava vzduchotechnického
odvětrání vnitřního prostoru
a akustické řešení prostoru
jídelny. Současná jídelna je
nevyhovující, neboť při
stravování jsou strávníci
vystaveni nadměrnému hluku
a ve slunečných dnech i příliš
vysoké teplotě.
text: Anna Patočková
foto: Vladimír Slabý