6
MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8
www.praha8.cz
` květen 2015
FÓRUM
Jak může
Úřad MČ
přispět
k řešení
dopravně
nebezpečných
míst na území
Prahy 8
?
V této rubrice najdete názory
zástupců stran zvolených
do Zastupitelstva MČ Praha 8.
Každý měsíc postupně jedna
z nich vybere otázku,
na kterou odpovídají i ostatní.
HNUTÍ ANO
ODS PRAHA 8
TOP 09 PRAHA 8
Velmi výrazně
Myslet
a nešaškovat!
V Ládví vidíme
odstrašující příklad
Městská část nejen že může, ale musí
usilovat o odstraňování dopravně
nebezpečných míst na území P8. Důležité je si říci, co to jsou dopravně
nebezpečná místa? Samozřejmě je
to samotná automobilová doprava,
dále přechody pro chodce, ale i doprava v klidu, tj. parkování. On každodenně bezmocný a zoufalý řidič
sídliště s vizí každého odpoledne
a večera řešící neřešitelné, tj. jak zaparkovat, jistě bezpečnosti provozu
nepřidá.
Správu komunikací v celé Praze provádí hlavní město Praha prostřednictvím TSK. MČ Praha 8 navrhuje opatření nutná ke zlepšení
dopravy i k bezproblémovému dennímu provozu. Během diskuse s občany o ukončení příměstských linek na Ládví se opět ukázalo, jak je
dodnes trápí neosvětlený přechod
u stanice metra Ládví. Je tak nepochopitelné, že dodnes nejsou tento
a další dnes nebezpečné přechody
osvětleny!
Tématem jsou i chybějící přechody, např. na ulici Čimická u zastávky autobusu Čimice. Původní řešení
s podchodem je již překonané, tudíž
přechod u zastávky velmi chybí. Problémy s parkováním nejsou jen o řešení mimopražských řidičů odstavujících svá vozidla převážně u stanic
metra. Mnohem závažnější komplikace mají občané všech sídlišť, kde
trvale chybí parkovací místa. Současná koalice proto usiluje o postupný vznik nových parkovacích míst
tak, aby se situace s parkováním opět
dostala do normálního stavu a občané se mohli domů vracet bez obav
z „PARKOVÁNÍ“.
Odpověď je velmi jednoduchá. Stačí používat zdravý selský rozum, nevymýšlet nesmysly a neobhajovat
neobhajitelné. Jako v případě přivedení stovky nových autobusů přímo
do středu sídliště.
Je úplně jedno, jak tuto šílenost,
která se nyní odehrává v Ládví, nazveme. Zda novým terminálem či
novou konečnou zastávkou. I tvorovi reagujícímu na světlo musí být jasné, že příval nových autobusů bezpečnost chodců i motoristů nezvýší.
Stejně tak se nezlepší životní prostředí (divím se, že to zeleným aktivistům nevadí). Samozřejmě se
nezmenší ani počet parkujících automobilů v okolí terminálu/konečné zastávky.
Parkoviště P+R je každý den od
rána zcela zaplněno, ulice jsou stále
plné aut se středočeskou poznávací
značkou. Asi si Středočeši luxusu, že
mohou autobusem zajet na ďáblické
sídliště, neváží… A tak místo toho,
aby autobusy končily na kraji města,
jak je v civilizovaných zemích běžné,
čmoudí pod okny obyvatel Prahy 8,
vyčuhují do silnice, protože zejména
ve špičkách kapacita terminálu/konečné nestačí, a lidé mezi nimi zmateně pobíhají.
A vedení radnice nám tvrdí, jak je
to super a jak zvýší bezpečnost například výstavbou zpomalovacích prahů na hlavním tahu, po kterém jezdí
kloubové autobusy a tisíce aut. Už se
těším na zvýšený komfort cestování,
které nabídne i skok do výšky při přejezdu zpomalovacího prahu. A místní jistě velmi ocení ten šílený hluk
s tím spojený.
Pánové a dámy z radnice, prosím,
myslete a nešaškujte! _
Autobus stojící na přechodu pro
chodce, autobus otáčející se na světelné křižovatce do protisměru, autobus blokující jízdní pruh vozovky,
neboť se již nevejde do naprosto přeplněné zastávky, cestující vystupující
z autobusu do zeleně a další podobné porušování pravidel silničního
provozu. A kde že to je? Seznamte
se s novým „dopravně nebezpečným
místem“ v Praze 8! Po zavedení konečných stanic pro autobusové linky příměstské integrované dopravy
letos v dubnu by lidé bydlící v okolí
metra C Ládví mohli vyprávět. Díky
nápadu pocházejícímu z dílny organizátora dopravy ROPIDu, MHM
Prahy a za tichého přitakávání radnice Prahy 8 se v oblasti doslova
roztrhl pytel s porušováním pravidel silničního provozu. Dotaz v tomto Fóru bych tedy trošku poupravil:
Proč odpovědní lidé nedohlédnou na
to, aby městská část sama tato „dopravně nebezpečná místa“ nenapomáhala, a to především svou nečinností, vytvářet? Proč se občanů
bydlících v okolí nikdo z vedení radnice nezastal? Vždyť řešením je zcela koncepční ukončení těchto spojů na autobusovém nádraží Letňany,
které je k tomu zcela jasně určeno!
Minulé vedení radnice, reprezentované také TOP 09, se postavilo ostře proti, a proto byl celý tento nápad dán k ledu. Z úst odpovědných
jsme v březnu slyšeli slova útěchy, že
zvýšené dopravní zátěže si nikdo nevšimne. No asi si všiml – lidé z okolí
Ládví se již aktivizovali a sbírají podpisy pod petici s názvem „Ládví není
autobusák“. Připojte se také! www.
ladvineniautobusak.cz _
Daniel Sklenář
člen komise
Vladimíra Ludková
Tomáš Slabihoudek
pro dopravu
zastupitelka MČ Praha 8
zastupitel MČ Praha 8
MČ Praha 8 za ANO
za ODS
za TOP 09