6

MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8

www.praha8.cz

` květen 2015

FÓRUM

Jak může

Úřad MČ

přispět

k řešení

dopravně

nebezpečných

míst na území

Prahy 8

?

V této rubrice najdete názory

zástupců stran zvolených

do Zastupitelstva MČ Praha 8.

Každý měsíc postupně jedna

z nich vybere otázku,

na kterou odpovídají i ostatní.

HNUTÍ ANO

ODS PRAHA 8

TOP 09 PRAHA 8

Velmi výrazně

Myslet

a nešaškovat!

V Ládví vidíme

odstrašující příklad

Městská část nejen že může, ale musí

usilovat o odstraňování dopravně

nebezpečných míst na území P8. Důležité je si říci, co to jsou dopravně

nebezpečná místa? Samozřejmě je

to samotná automobilová doprava,

dále přechody pro chodce, ale i doprava v klidu, tj. parkování. On každodenně bezmocný a zoufalý řidič

sídliště s vizí každého odpoledne

a večera řešící neřešitelné, tj. jak zaparkovat, jistě bezpečnosti provozu

nepřidá.

Správu komunikací v celé Praze provádí hlavní město Praha prostřednictvím TSK. MČ Praha 8 navrhuje opatření nutná ke zlepšení

dopravy i k bezproblémovému dennímu provozu. Během diskuse s občany o ukončení příměstských linek na Ládví se opět ukázalo, jak je

dodnes trápí neosvětlený přechod

u stanice metra Ládví. Je tak nepochopitelné, že dodnes nejsou tento

a další dnes nebezpečné přechody

osvětleny!

Tématem jsou i chybějící přechody, např. na ulici Čimická u zastávky autobusu Čimice. Původní řešení

s podchodem je již překonané, tudíž

přechod u zastávky velmi chybí. Problémy s parkováním nejsou jen o řešení mimopražských řidičů odstavujících svá vozidla převážně u stanic

metra. Mnohem závažnější komplikace mají občané všech sídlišť, kde

trvale chybí parkovací místa. Současná koalice proto usiluje o postupný vznik nových parkovacích míst

tak, aby se situace s parkováním opět

dostala do normálního stavu a občané se mohli domů vracet bez obav

z „PARKOVÁNÍ“.

Odpověď je velmi jednoduchá. Stačí používat zdravý selský rozum, nevymýšlet nesmysly a neobhajovat

neobhajitelné. Jako v případě přivedení stovky nových autobusů přímo

do středu sídliště.

Je úplně jedno, jak tuto šílenost,

která se nyní odehrává v Ládví, nazveme. Zda novým terminálem či

novou konečnou zastávkou. I tvorovi reagujícímu na světlo musí být jasné, že příval nových autobusů bezpečnost chodců i motoristů nezvýší.

Stejně tak se nezlepší životní prostředí (divím se, že to zeleným aktivistům nevadí). Samozřejmě se

nezmenší ani počet parkujících automobilů v okolí terminálu/konečné zastávky.

Parkoviště P+R je každý den od

rána zcela zaplněno, ulice jsou stále

plné aut se středočeskou poznávací

značkou. Asi si Středočeši luxusu, že

mohou autobusem zajet na ďáblické

sídliště, neváží… A tak místo toho,

aby autobusy končily na kraji města,

jak je v civilizovaných zemích běžné,

čmoudí pod okny obyvatel Prahy 8,

vyčuhují do silnice, protože zejména

ve špičkách kapacita terminálu/konečné nestačí, a lidé mezi nimi zmateně pobíhají.

A vedení radnice nám tvrdí, jak je

to super a jak zvýší bezpečnost například výstavbou zpomalovacích prahů na hlavním tahu, po kterém jezdí

kloubové autobusy a tisíce aut. Už se

těším na zvýšený komfort cestování,

které nabídne i skok do výšky při přejezdu zpomalovacího prahu. A místní jistě velmi ocení ten šílený hluk

s tím spojený.

Pánové a dámy z radnice, prosím,

myslete a nešaškujte! _

Autobus stojící na přechodu pro

chodce, autobus otáčející se na světelné křižovatce do protisměru, autobus blokující jízdní pruh vozovky,

neboť se již nevejde do naprosto přeplněné zastávky, cestující vystupující

z autobusu do zeleně a další podobné porušování pravidel silničního

provozu. A kde že to je? Seznamte

se s novým „dopravně nebezpečným

místem“ v Praze 8! Po zavedení konečných stanic pro autobusové linky příměstské integrované dopravy

letos v dubnu by lidé bydlící v okolí

metra C Ládví mohli vyprávět. Díky

nápadu pocházejícímu z dílny organizátora dopravy ROPIDu, MHM

Prahy a za tichého přitakávání radnice Prahy 8 se v oblasti doslova

roztrhl pytel s porušováním pravidel silničního provozu. Dotaz v tomto Fóru bych tedy trošku poupravil:

Proč odpovědní lidé nedohlédnou na

to, aby městská část sama tato „dopravně nebezpečná místa“ nenapomáhala, a to především svou nečinností, vytvářet? Proč se občanů

bydlících v okolí nikdo z vedení radnice nezastal? Vždyť řešením je zcela koncepční ukončení těchto spojů na autobusovém nádraží Letňany,

které je k tomu zcela jasně určeno!

Minulé vedení radnice, reprezentované také TOP 09, se postavilo ostře proti, a proto byl celý tento nápad dán k ledu. Z úst odpovědných

jsme v březnu slyšeli slova útěchy, že

zvýšené dopravní zátěže si nikdo nevšimne. No asi si všiml – lidé z okolí

Ládví se již aktivizovali a sbírají podpisy pod petici s názvem „Ládví není

autobusák“. Připojte se také! www.

ladvineniautobusak.cz _

Daniel Sklenář

člen komise

Vladimíra Ludková

Tomáš Slabihoudek

pro dopravu

zastupitelka MČ Praha 8

zastupitel MČ Praha 8

MČ Praha 8 za ANO

za ODS

za TOP 09