Osmička

8

květen 2014

měsíčník Městské části Praha 8

Doprava

Nový systém parkování

magistrátu: radnice trvá

na „celoosmičkových‟ kartách

formace o  finální podobě zón

placeného stání. Konečná verze

n Takzvané virtuální parkovací hodi

ny – internetové nebo mobilní aplikace pro návštěvnické parkování

bude poplatná 21. století vy­

užitím moderních informačních

technologií. V předložených ma-

n Větší a rychlejší vymahatelnost



pokut – každá městská část si

bude pokuty spravovat a vymáhat

sama, magistrát bude pouze odvolacím orgánem

teriálech o nových zónách však

schází původně (leden 2014)

ohlášená verze, která umožňovala i  parkování rezidentů

v  rámci celé městské části, ni-

n Nová generace parkovacích au

tomatů – možnost platby v hotovosti, bankovní kartou, Opencard

a dalších platebních kanálů

koli jen v  nejbližším okolí bydliště.

Pro MČ Praha 8 je kvůli její

n Nové technologie monitoringu



parkovacích stání – tzv. mobilní

monitoring, vozidlo se speciálním

vybavením pro automatizované

rozpoznání registrační značky

vozidla s propojením na databázi

úhrad parkovného

územní rozmanitosti tato možnost klíčová. Obyvatelé Prahy

8 jsou zvyklí využívat osobní

dopravní prostředky pro své

S těmito značkami se setkají Karlínští již letos na podzim

– návštěvy lékaře, úřadů, pošty, nákupy, doprava dětí do škol

ní možnost pořízení rezidenční

představeno magistrátem, prv-

či školek a  podobně. „Jakékoli

karty pro celé území městské

ní

omezení,

části,‟ dodal.

její  pilotní verze, by měla pro-

zmenšení

rezidenč-

n Možnost výběru dvou režimů karty



– levnější, pouze lokální, dražší –

celá městská část

n Převaha takzvaných smíšených



zón – nehrozí umrtvení oblasti,

umožnění krátkodobého parkování

návštěv, řemeslníků

Radnice Prahy 8 vítá nové in-

každodenní nezbytné potřeby

Úvodní informace o podobě

nových zón placeného stání,

připravovaných magistrátem

část

instalace,

respektive

ních oblastí by postihlo ty, kte-

Úprava musí jít ve prospěch,

běhnout v  Karlíně již letos na

rým má úprava naopak pomoci,‟

nikoli v  neprospěch všech Pra-

podzim. Další, osmou městskou

uvedl místostarosta Prahy 8 Mi-

žanů. V  případě pouze lokál-

částí požadované oblasti jako

chal Švarc. „Budeme požadovat

ního

parkování

Invalidovna, Libeň a  Kobylisy,

po magistrátu písemné garance,

by městská část na navržený

by se měly dočkat regulace za-

že zůstane vždy jako alternativ-

systém nepřistoupila. Jak bylo

čátkem příštího roku.

rezidenčního

-red-

n Parkovací informační portál pro



veřejnost – informace o obsazenosti jednotlivých území

n Veškeré zisky se rozdělí mezi hl.m.



Prahu a jednotlivé městské části,

bez vnějšího provozovatele, jak

tomu bylo doposud

n Základní provozní doba lokálně



upravována dle aktuální potřeby

území

Praha 8 zvažuje nové osvětlení přechodů

Radnice Prahy 8 reaguje na stále

opět zhasnou. „Chceme jít cestou

vysoké číslo nehodovosti s účastí

Prahy 9, která má podobné řeše-

chodce na vyznačeném přechodu.

ní na Proseku. Jediný problém je,

Plánem MČ Praha 8 je vybrané rizi-

že se musíme dohodnout s Tech-

kové přechody pro chodce zvýraz-

nickou správou komunikací, pro-

nit aktivními LED diodami přímo

tože vozovka je v  jejich správě.

ve vozovce. „Jde nám především

TSK podobné zařízení běžně ne-

o přechody vedoucí přes dva pru-

používá, ale podle předběžných

hy bez světelné signalizace, pří-

konzultací nám vyjdou vstříc,‟

padně na některých velmi vytíže-

Diody fungují například na Vysočanské ulici na Proseku

dodal Švarc.

V  současnosti odbor dopravy

ných úsecích. Několik takových je

například na Čimické ulici,‟ uvedl

Představa radnice je, že sou-

cího chodce, a diody ve vozovce

řeší, jaká technologie bude nej-

místostarosta Michal Švarc, který

částí zařízení přechodu bude či-

se rozblikají výstražnou barvou.

vhodnější a  současně cenově

je zodpovědný za dopravu.

dlo, které zaznamená přicházejí-

Až chodec přechod opustí, diody

přijatelná. 

-red-