Osmička
8
květen 2014
měsíčník Městské části Praha 8
Doprava
Nový systém parkování
magistrátu: radnice trvá
na „celoosmičkových‟ kartách
formace o finální podobě zón
placeného stání. Konečná verze
n Takzvané virtuální parkovací hodi
ny – internetové nebo mobilní aplikace pro návštěvnické parkování
bude poplatná 21. století vy
užitím moderních informačních
technologií. V předložených ma-
n Větší a rychlejší vymahatelnost
pokut – každá městská část si
bude pokuty spravovat a vymáhat
sama, magistrát bude pouze odvolacím orgánem
teriálech o nových zónách však
schází původně (leden 2014)
ohlášená verze, která umožňovala i parkování rezidentů
v rámci celé městské části, ni-
n Nová generace parkovacích au
tomatů – možnost platby v hotovosti, bankovní kartou, Opencard
a dalších platebních kanálů
koli jen v nejbližším okolí bydliště.
Pro MČ Praha 8 je kvůli její
n Nové technologie monitoringu
parkovacích stání – tzv. mobilní
monitoring, vozidlo se speciálním
vybavením pro automatizované
rozpoznání registrační značky
vozidla s propojením na databázi
úhrad parkovného
územní rozmanitosti tato možnost klíčová. Obyvatelé Prahy
8 jsou zvyklí využívat osobní
dopravní prostředky pro své
S těmito značkami se setkají Karlínští již letos na podzim
– návštěvy lékaře, úřadů, pošty, nákupy, doprava dětí do škol
ní možnost pořízení rezidenční
představeno magistrátem, prv-
či školek a podobně. „Jakékoli
karty pro celé území městské
ní
omezení,
části,‟ dodal.
její pilotní verze, by měla pro-
zmenšení
rezidenč-
n Možnost výběru dvou režimů karty
– levnější, pouze lokální, dražší –
celá městská část
n Převaha takzvaných smíšených
zón – nehrozí umrtvení oblasti,
umožnění krátkodobého parkování
návštěv, řemeslníků
Radnice Prahy 8 vítá nové in-
každodenní nezbytné potřeby
Úvodní informace o podobě
nových zón placeného stání,
připravovaných magistrátem
část
instalace,
respektive
ních oblastí by postihlo ty, kte-
Úprava musí jít ve prospěch,
běhnout v Karlíně již letos na
rým má úprava naopak pomoci,‟
nikoli v neprospěch všech Pra-
podzim. Další, osmou městskou
uvedl místostarosta Prahy 8 Mi-
žanů. V případě pouze lokál-
částí požadované oblasti jako
chal Švarc. „Budeme požadovat
ního
parkování
Invalidovna, Libeň a Kobylisy,
po magistrátu písemné garance,
by městská část na navržený
by se měly dočkat regulace za-
že zůstane vždy jako alternativ-
systém nepřistoupila. Jak bylo
čátkem příštího roku.
rezidenčního
-red-
n Parkovací informační portál pro
veřejnost – informace o obsazenosti jednotlivých území
n Veškeré zisky se rozdělí mezi hl.m.
Prahu a jednotlivé městské části,
bez vnějšího provozovatele, jak
tomu bylo doposud
n Základní provozní doba lokálně
upravována dle aktuální potřeby
území
Praha 8 zvažuje nové osvětlení přechodů
Radnice Prahy 8 reaguje na stále
opět zhasnou. „Chceme jít cestou
vysoké číslo nehodovosti s účastí
Prahy 9, která má podobné řeše-
chodce na vyznačeném přechodu.
ní na Proseku. Jediný problém je,
Plánem MČ Praha 8 je vybrané rizi-
že se musíme dohodnout s Tech-
kové přechody pro chodce zvýraz-
nickou správou komunikací, pro-
nit aktivními LED diodami přímo
tože vozovka je v jejich správě.
ve vozovce. „Jde nám především
TSK podobné zařízení běžně ne-
o přechody vedoucí přes dva pru-
používá, ale podle předběžných
hy bez světelné signalizace, pří-
konzultací nám vyjdou vstříc,‟
padně na některých velmi vytíže-
Diody fungují například na Vysočanské ulici na Proseku
dodal Švarc.
V současnosti odbor dopravy
ných úsecích. Několik takových je
například na Čimické ulici,‟ uvedl
Představa radnice je, že sou-
cího chodce, a diody ve vozovce
řeší, jaká technologie bude nej-
místostarosta Michal Švarc, který
částí zařízení přechodu bude či-
se rozblikají výstražnou barvou.
vhodnější a současně cenově
je zodpovědný za dopravu.
dlo, které zaznamená přicházejí-
Až chodec přechod opustí, diody
přijatelná.
-red-