14
Osmička
březeN 2014
měsíčník Městské části Praha 8
Fórum
Jak hodnotíte současnou dopravní situaci v
ODS Praha 8: Chlapče, pracuj pro Pražany a nevymýšlej nesmysly
U mě před domem stupněm číslo 1, neb je to
slepá ulice a vyjma místních tam nikdo nejezdí.
V Holešovičkách, kudy denně do Prahy míří tisíce venkovanů, stupněm číslo 5. Ale teď vážně.
Nelze hodnotit dopravní situaci pouze v Praze 8.
Doprava je složitý mechanismus s mnoha vazbami. Takže hodnotit lze dopravu celopražskou
v návaznosti na republikovou i evropskou síť.
Z tohoto pohledu je dopravní situace katastrofální. Fatální chybou je neexistence Pražského
okruhu. Stát na jeho výstavbu totálně rezignoval. Nic se nestaví, nic se nepřipravuje. Zejména
u nás, v severní části metropole, se zřejmě okruhu nikdy nedočkáme. Udivuje mě, že reprezentanti města denně neklečí v kanceláři ministra
dopravy a neprosí, aby s tím něco udělal. Buď
je to nezajímá, nebo nemají čas. Nejspíše obojí. Adolescent z Olomouce, který se nyní vyhřívá
těsně před jeho dokončením. A že pak verdikt
rozhodčího soudu, který nařídí městu platit a dodavateli stavět, vydává za své vítězství, je projevem čirého zoufalství.
Bez ohledu na pověst této stavby Praha prostě
městský okruh nutně potřebuje. Město však na
dalších úsecích nepracuje. Nevšiml jsem si, že
by pan primátor představil alespoň nějakou vizi.
Pražany stojící v kolonách podle něj jistě více
trápí seznamovací vůz v metru, kterému dělal
tak velkou reklamu.
Praha 8 na liknavost státu a totální neschopnost současného vedení města bohužel doplácí.
Nejsem si jist, zda se to v nejbližší době změní.
Pravomoci osmičkové radnice v dopravní politice jsou minimální. Proto prosím: Chlapče, méně
tanečních výkrutů a více smysluplné práce pro
Pražany. Díky.
Tomáš Mrázek
zastupitel MČ Praha 8
za ODS
za podpory ČSSD na postu pražského primátora,
raději uzavírá Smetanovo nábřeží, kde se pak
producíruje se svými kamarády -„aktivisty‟. Ještě, že ho nenapadlo uzavřít třeba Zenklovu ulici,
to bychom pak tu pětku měli na osmičce všude.
Zřejmě po nějaké šílené cyklojízdě ho napadlo
zastavit stavbu tunelového komplexu Blanka
Dopravní situace v Praze 8 se stále zhoršuje
Dopravní situace je v naší městské části velmi
kritická. Nedořešený okruh kolem Prahy způsobuje každodenní dopravní problémy. Ať už jde
o ulici V Holešovičkách, Zenklovu, Voctářovu
a další, vypadá to v dopravních špičkách podobně, tedy velmi dlouhá šnůra aut, která se téměř
nehne z místa. Zvláště oblast dolní Libně a Palmovky je odrazem totálního selhání těch, kteří
rozhodují.
Dynamicky se „rozvíjející‟ území ohraničené Sokolovskou, Voctářovou a Zenklovou ulicí
je bohužel příkladem toho, jak by se s územím
nemělo nakládat. Mohutná výstavba (realizovaná
i ta v přípravě) způsobuje nemalé dopravní komplikace nejen během samotné výstavby, ale především následným vysokým nárůstem intenzity
dopravy, které okolí Palmovky prostě nezvládne.
Nezvládne ho především proto, že se přes chy-
Karel Šašek
předseda ČSSD Praha 8
bějící konečné rozhodnutí o podobě dopravního
řešení tohoto území stále povolují nové a nové
stavby.
Neustálé odkládání konečného řešení dopravy
na Palmovce a v dolní Libni spolu s plánovanou
rekonstrukcí Libeňského mostu, vytvořením/ne-
vytvořením parkovacích zón, je ostudou stávající
radniční koalice tvořené ODS, TOP 09, komunisty a zastupiteli Musílkem a Korandou. Tato radniční koalice svým konáním dokázala nevídané.
Palmovku proměnila v území heren, zastaváren
a místo podpory divadelních scén zde vytvořila
podmínky pro růst scény drogové. Toto již nelze
přehlížet.
Palmovka si zaslouží více. Palmovka se musí
stát místem pro setkávání generací. Místem,
kde bude klid, čistota a pořádek. Palmovka byla
a opět bude plnohodnotným centrem Prahy 8.
Těžko říct, zda to ale půjde s koalicí, která, místo aby se věnovala řešení dopravních problémů
Prahy 8, rozhodla dál podporovat současný stav
heren v okolí Palmovky a na posledním zastupitelstvu to dokázala hlasováním proti tzv. nulové
toleranci heren v Praze 8.
Bez dálničního obchvatu Prahy to lepší nebude
Na skutečnost, že už od poloviny třicátých let
minulého století vybranou trasu okruhu neustále
zpochybňují rozliční spekulanti, hlavně s pozemky, kteří se poťouchle zaštiťují ekologií, už snad
nemá cenu ani upozorňovat, bylo by to házení
hrachu na zeď.
O potřebě obchvatu by totiž měli rozhodovat jiní – občané z Letné, Holešovic i Holešoviček, kteří jsou dnes nejvíce postiženi. Pokud
jde o současné problémy, pak je loni občanům
osmého obvodu ještě zkomplikovala současná
vládnoucí garnitura na pražské radnici, protože
platí také, že dopravní obslužnost je věcí celé
Prahy. Po nepochopitelném zastavení prací na
tunelu Blanka se také nesmyslně protahuje výluka tramvajové dopravy Trojskou ulicí. Chybí
nejen most. Doufám proto, že občané vystaví
2014_03_Osmicka 56.indd 14
František Beneš
člen Komise pro obecní
majetek RMČ Praha 8
za KSČM
v letošních volbách účet těm, kteří tak rozhodli.
Jinak bychom si v Praze 8 měli považovat, že
sem vedou dvě linky metra, bohužel přes den
jsou ulice okolo našich stanic, hlavně na céčku,
přeplněny auty těch, kteří do Prahy přijeli za prací. Autobusová obsluha sídlišť Bohnice a Čimice
je plošná a vcelku uspokojivě funguje, musím
ale připomenout, že jsme navrhovali, aby v těch
místech vznikla tramvajová smyčka – z Kobyliského náměstí, přes obě sídliště ke Kobyliské
vozovně. Snad je tento projekt ještě uskutečnitelný, přestože v trase plíživě vzniklo několik
skladových areálů. Stejně tak věřím, že bude
možné postavit v Troji nízko nad Vltavou most,
spojující pravý a levý břeh. To ale samozřejmě
až po výstavbě dálničního obchvatu.
Jestliže považuji za úplně vyhozené prostředky na zbytečné a nesmyslné pomalování chodníků a náměstí u Ládví, ale nejen tam, znaky pro
cyklostezky, pak naopak musím pochválit zřízení
autobusové linky č. 295, která propojila místní
zdravotnická zařízení a nemocnici Na Bulovce.
Díky i za ty, kteří ji hojně využívají.
2/28/2014 9:46:49 AM