14

Osmička

březeN 2014

měsíčník Městské části Praha 8

Fórum

Jak hodnotíte současnou dopravní situaci v

ODS Praha 8: Chlapče, pracuj pro Pražany a nevymýšlej nesmysly

U mě před domem stupněm číslo 1, neb je to

slepá ulice a vyjma místních tam nikdo nejezdí.

V Holešovičkách, kudy denně do Prahy míří tisíce venkovanů, stupněm číslo 5. Ale teď vážně.

Nelze hodnotit dopravní situaci pouze v Praze 8.

Doprava je složitý mechanismus s mnoha vazbami. Takže hodnotit lze dopravu celopražskou

v návaznosti na republikovou i evropskou síť.

Z tohoto pohledu je dopravní situace katastrofální. Fatální chybou je neexistence Pražského

okruhu. Stát na jeho výstavbu totálně rezignoval. Nic se nestaví, nic se nepřipravuje. Zejména

u nás, v severní části metropole, se zřejmě okruhu nikdy nedočkáme. Udivuje mě, že reprezentanti města denně neklečí v kanceláři ministra

dopravy a neprosí, aby s tím něco udělal. Buď

je to nezajímá, nebo nemají čas. Nejspíše obojí. Adolescent z Olomouce, který se nyní vyhřívá

těsně před jeho dokončením. A že pak verdikt

rozhodčího soudu, který nařídí městu platit a dodavateli stavět, vydává za své vítězství, je projevem čirého zoufalství.

Bez ohledu na pověst této stavby Praha prostě

městský okruh nutně potřebuje. Město však na

dalších úsecích nepracuje. Nevšiml jsem si, že

by pan primátor představil alespoň nějakou vizi.

Pražany stojící v kolonách podle něj jistě více

trápí seznamovací vůz v metru, kterému dělal

tak velkou reklamu.

Praha 8 na liknavost státu a totální neschopnost současného vedení města bohužel doplácí.

Nejsem si jist, zda se to v nejbližší době změní.

Pravomoci osmičkové radnice v dopravní politice jsou minimální. Proto prosím: Chlapče, méně

tanečních výkrutů a více smysluplné práce pro

Pražany. Díky.

Tomáš Mrázek

zastupitel MČ Praha 8

za ODS

za podpory ČSSD na postu pražského primátora,

raději uzavírá Smetanovo nábřeží, kde se pak

producíruje se svými kamarády -„aktivisty‟. Ještě, že ho nenapadlo uzavřít třeba Zenklovu ulici,

to bychom pak tu pětku měli na osmičce všude.

Zřejmě po nějaké šílené cyklojízdě ho napadlo

zastavit stavbu tunelového komplexu Blanka

Dopravní situace v Praze 8 se stále zhoršuje

Dopravní situace je v naší městské části velmi

kritická. Nedořešený okruh kolem Prahy způsobuje každodenní dopravní problémy. Ať už jde

o ulici V Holešovičkách, Zenklovu, Voctářovu

a další, vypadá to v dopravních špičkách podobně, tedy velmi dlouhá šnůra aut, která se téměř

nehne z místa. Zvláště oblast dolní Libně a Palmovky je odrazem totálního selhání těch, kteří

rozhodují.

Dynamicky se „rozvíjející‟ území ohraničené Sokolovskou, Voctářovou a Zenklovou ulicí

je bohužel příkladem toho, jak by se s územím

nemělo nakládat. Mohutná výstavba (realizovaná

i ta v přípravě) způsobuje nemalé dopravní komplikace nejen během samotné výstavby, ale především následným vysokým nárůstem intenzity

dopravy, které okolí Palmovky prostě nezvládne.

Nezvládne ho především proto, že se přes chy-

Karel Šašek

předseda ČSSD Praha 8

bějící konečné rozhodnutí o podobě dopravního

řešení tohoto území stále povolují nové a nové

stavby.

Neustálé odkládání konečného řešení dopravy

na Palmovce a v dolní Libni spolu s plánovanou

rekonstrukcí Libeňského mostu, vytvořením/ne-

vytvořením parkovacích zón, je ostudou stávající

radniční koalice tvořené ODS, TOP 09, komunisty a zastupiteli Musílkem a Korandou. Tato radniční koalice svým konáním dokázala nevídané.

Palmovku proměnila v území heren, zastaváren

a místo podpory divadelních scén zde vytvořila

podmínky pro růst scény drogové. Toto již nelze

přehlížet.

Palmovka si zaslouží více. Palmovka se musí

stát místem pro setkávání generací. Místem,

kde bude klid, čistota a pořádek. Palmovka byla

a opět bude plnohodnotným centrem Prahy 8.

Těžko říct, zda to ale půjde s koalicí, která, místo aby se věnovala řešení dopravních problémů

Prahy 8, rozhodla dál podporovat současný stav

heren v okolí Palmovky a na posledním zastupitelstvu to dokázala hlasováním proti tzv. nulové

toleranci heren v Praze 8.

Bez dálničního obchvatu Prahy to lepší nebude

Na skutečnost, že už od poloviny třicátých let

minulého století vybranou trasu okruhu neustále

zpochybňují rozliční spekulanti, hlavně s pozemky, kteří se poťouchle zaštiťují ekologií, už snad

nemá cenu ani upozorňovat, bylo by to házení

hrachu na zeď.

O potřebě obchvatu by totiž měli rozhodovat jiní – občané z Letné, Holešovic i Holešoviček, kteří jsou dnes nejvíce postiženi. Pokud

jde o současné problémy, pak je loni občanům

osmého obvodu ještě zkomplikovala současná

vládnoucí garnitura na pražské radnici, protože

platí také, že dopravní obslužnost je věcí celé

Prahy. Po nepochopitelném zastavení prací na

tunelu Blanka se také nesmyslně protahuje výluka tramvajové dopravy Trojskou ulicí. Chybí

nejen most. Doufám proto, že občané vystaví

2014_03_Osmicka 56.indd 14

František Beneš

člen Komise pro obecní

majetek RMČ Praha 8

za KSČM

v letošních volbách účet těm, kteří tak rozhodli.

Jinak bychom si v Praze 8 měli považovat, že

sem vedou dvě linky metra, bohužel přes den

jsou ulice okolo našich stanic, hlavně na céčku,

přeplněny auty těch, kteří do Prahy přijeli za prací. Autobusová obsluha sídlišť Bohnice a Čimice

je plošná a vcelku uspokojivě funguje, musím

ale připomenout, že jsme navrhovali, aby v těch

místech vznikla tramvajová smyčka – z Kobyliského náměstí, přes obě sídliště ke Kobyliské

vozovně. Snad je tento projekt ještě uskutečnitelný, přestože v trase plíživě vzniklo několik

skladových areálů. Stejně tak věřím, že bude

možné postavit v Troji nízko nad Vltavou most,

spojující pravý a levý břeh. To ale samozřejmě

až po výstavbě dálničního obchvatu.

Jestliže považuji za úplně vyhozené prostředky na zbytečné a nesmyslné pomalování chodníků a náměstí u Ládví, ale nejen tam, znaky pro

cyklostezky, pak naopak musím pochválit zřízení

autobusové linky č. 295, která propojila místní

zdravotnická zařízení a nemocnici Na Bulovce.

Díky i za ty, kteří ji hojně využívají.

2/28/2014 9:46:49 AM