` srpen 2015

www.praha8.cz

MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8

13

DOPRAVA

PROPOJENÍ KARLÍNA A HOLEŠOVIC

SERVIS

Lávka bude trvalé řešení

Současné dopravní spojení mezi

Karlínem a Holešovicemi je dnes

pro chodce a cyklisty značně komplikované. Od 7. srpna do konce října by měl obě části spojovat přívoz,

ale jakožto dlouhodobé řešení je

vhodnější lávka, protože nabízí

možnost trvalého napojení Rohanského ostrova přes Štvanici na protější břeh. Toto řešení představuje

bezpečnou dopravní alternativu

pro chodce a cyklisty a zároveň je

levné z hlediska udržovacích nákladů. Karlínští občané mimo jiné

získají přístup do Holešovické tržnice. Cyklistům se otevřou možnosti nových napojení na již existující

cyklotrasy.

Městská část Praha 8 deklarovala svůj zájem na zřízení lávky

schválením Memoranda a projekt

má ze strany vedení městské části

` Jak by mohla vypadat lávka z Karlína přes ostrov Štvanice do Holešovic.

velkou podporu. Starosta městské

části Roman Petrus i místostarosta

Petr Vilgus věří, že lávka by přinesla občanům Prahy 8 řadu výhod

v podobě nových přepravních možností a zároveň by jim usnadnila

přístup k zajímavým místům.

Projekt této lávky není žádnou

novinkou, neboť již v roce 2000

byla vypsána architektonická sou-

těž a Magistrát hl. m. Prahy zadal

zpracování dokumentace pro

územní rozhodnutí. Kvůli katastrofálním povodním v roce 2002 však

tyto snahy nevyústily ve výsledek.

Hlavním důvodem neúspěchu při

realizaci projektu bylo navýšení

ochrany města Prahy proti povodním, což ovlivnilo výškovou úroveň

(apa, hat)

mostní lávky.“ _

ZÓNA 30 A OBYTNÁ ZÓNA

Zklidnění dopravy i lepší bezpečnost

Zklidnění dopravy lze mimo jiné dosáhnout

zřizováním zón 30 nebo obytných zón.

Zóna 30 představuje oblast, v níž nejvyšší

povolená rychlost je 30 km v hodině a na všech

vjezdech je umístěno svislé dopravní značení

upozorňující na zónu 30. Vjezdy do oblasti pak

mohou být stavebně upraveny. Převažuje zde

funkce bydlení a na ulicích se vyskytuje větší

počet chodců. Na křižovatkách zpravidla platí

přednost zprava a není zde světelná signalizace.

Přechody pro chodce se nevyznačují, neboť

s přítomností chodců se počítá neustále. V zóně

30 mohou být i stavební úpravy, například prahy.

Zóna 30 slouží primárně ke zvýšení kvality života

v lokalitě a nese s sebou řadu výhod, z nichž

nejdůležitější je zvýšení bezpečnosti chodců

v důsledku snížení rychlosti. Zóna 30 poskytuje

lepší podmínky pro pobyt venku a tím pádem

umožňuje oživení veřejného prostranství. Bydlení

v takové lokalitě se pak stává atraktivnějším

a ceny nemovitostí se zvyšují.

Se zavedením zóny 30 se pojí také plošné

zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu.

Zklidnění dopravy umožňuje zavedení cykloobousměrek na komunikacích, na nichž motorová

vozidla mohou jezdit pouze jednosměrně.

Vzhledem k nízké povolené rychlosti není třeba

budovat pro cyklisty vyhrazené pruhy či samostatně vedené cyklostezky. Na Praze 8 je zóna 30

zavedena například v Karlíně.

V obytné zóně se uliční prostor nedělí na vozovku

a chodník, ale je zde obvykle vytvořena plocha

v jedné úrovni. Veškerou plochu lze využívat

k chůzi a mohou si zde volně hrát děti. Obytná

zóna je také charakteristická vyšším výskytem

zelených ploch. Řidičům motorových vozidel je

vjezd umožněn, avšak mohou jezdit nízkou

rychlostí a parkovat smějí pouze na vyhrazených

místech. Zřízení obytných zón je vhodné v oblastech, kde je intenzita dopravy obecně velmi nízká.

Na Praze 8 se lze setkat s obytnou zónou

(hat)

například na Lyčkově náměstí. _

Blokové

čištění ulic

` Úterý 25. 8.

Kubišova (U Vlachovky –

S. K. Neumanna), Květinářská,

Na Dlážděnce (Trojská –

Nad Popelářkou), Nad Hercovkou, Nad Popelářkou,

Nad Strání (Nad Popelářkou –

Na Dlážděnce), Pod Dlážděnkou, Pod Vlachovkou, Přádova,

S. K. Neumanna, Trojská

(po ul. Nad Kazankou),

U Vlachovky

` Středa 26. 8.

K Sadu, Na Přesypu, Na Šutce,

Písečná, Pod Kynclovkou,

Pod Přesypem, U Dětského

domova, Uzavřená, Vzestupná

` Čtvrtek 27. 8.

Baštská, Benákova, Havlínova

(Mirovická – Třeboradická),

Hovorčovická (Mirovická

– Třeboradická), Klíčanská,

Košťálkova, Na Přesypu

(Bašťská – Čimická), Paláskova,

Přemyšlenská (Třeboradická

– Horňátecká), Služská,

Trousilova, Třeboradická,

Velenská

` Pátek 28. 8.

Balabánova, Bergerova,

Havlínova (Mirovická – Neratovická), Hovorčovická (od Mirovické po otočku), Chotovická,

Libišská, Luhovská, Mirovická,

Neratovická, Pohnertova,

Zlonínská

` Středa 2. 9.

Bukolská, Bydhošťská,

Gdaňská, Lindavská, Opolská,

parkoviště u Bukolské,

parkoviště u Čimické,

parkoviště u Podhajských polí,

parkoviště u Vratislavské,

Podhajská pole, Poznaňská,

Sopotská, Štětínská, Toruňská,

Vratislavská

` Úterý 15. 9.

Dunajecká, Glowackého,

Hnězdenská + parkoviště,

Krosenská, Lešenská, Lublinská, Notečská, Olštýnská,

Sosnovecká, Těšínská

` Středa 16. 9.

Krynická, Mazovská, Mazurská, Pomořanská, U Pentlovky,

U Polikliniky