červen 2015
www.praha8.cz
MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8
11
DOPRAVA
VYCHÁZÍME VSTŘÍC OBČANŮM
Žádáme o zrušení zastávek neintegrovaných
autobusových linek na Ládví
Situace kolem autobusových zastávek na Ládví občany Prahy 8 velmi
trápí, svědčí o tom např. petiční
akce Ládví není autobusák, která
má přes 4000 podpisů, ale i řada
dopisů a mailů, které radnice dostává. MČ Praha 8 vše bedlivě sleduje a vyhodnocuje. A již požádala
Magistrát hl. m. Prahy a ředitele
TSK hl. m. Prahy o zrušení autobusových zastávek na Ládví nezařazených do Pražské integrované dopravy (PID). To by výrazně snížilo
a zjednodušilo dopravní provoz
v této lokalitě.
Ve světových metropolích je běžnou praxí, že doprava je ze zásady
regulovaná a integrovaná. Na Ládví ale jezdí řada linek, které nespadají do PID a zbytečně zatěžují
dopravní situaci. Městská část proto požádala o jejich definitivní zrušení a navrhla jejich přesunutí do
Letňan. „Místem, kde končí dálková hromadná a individuální dopra-
va z Ústecka, Liberecka, Hradecka,
Pardubicka atd., by měl být jednoznačně terminál Letňany. Určitě ne
zastávky MHD na Ládví,“ uvádí
radní pro dopravu MČ Praha 8 Karel Šašek.
K integraci se váže kritika části
občanů, kteří by preferovali právě
výše zmíněnou variantu a i další
úpravy. „Jsme si vědomi negativních reakcí některých občanů na
nedávnou změnu. Je pochopitelné,
že nestojí o mimopražskou dopravu. Proto také nebudeme podporovat dálkové autobusy na Ládví.
Chceme po magistrátu a TSK co
nejrychlejší ukončení těchto spojů,“ říká Karel Šašek.
Odbor dopravy průběžně monitoruje dopady integrace Mělnicka
a Neratovicka, z pozitivních lze zatím jmenovat zjištěný úbytek zaparkovaných aut Středočechů
v okolí Ládví. „Na vzniklé problémy
neprodleně reagujeme a jsme v ne-
CHODNÍKOVÝ PROGRAM 2014
II. etapa téměř dokončena
V rámci tzv. „chodníkového programu 2014 – II. etapa“, spočívajícího v souvislé rekonstrukci chodníků ve vlastnictví hl. m. Prahy
na území MČ Praha 8, na kterých vykonává správu Technická správa
komunikací hl. m. Prahy a jejichž dopravně-technický stav byl
ze strany občanů nejvíce kritizován, byly opraveny chodníky v ul.
Radomská, Zelenohorská,
Přemyšlenská, Nad
Mazankou, Větrušická a Ke
Koupališti. V červnu
letošního roku proběhne
oprava chodníku v ul.
Feřtekova, u křižovatky s ul.
Cafourkova. Finance na tyto
opravy ve výši 6 milionů Kč
poskytla MČ Praha 8
prostřednictvím MHMP do
rozpočtu TSK. V současné
době probíhá také
koordinace a nacenění
vybraných chodníků do
„chodníkového programu
(mo)
2015“.
ustálém kontaktu s organizátorem
pražské dopravy – ROPIDem. Jednáme o možnostech optimalizace
intervalů PID a jednotlivých tras
tak, aby nedocházelo k problémům
omezení bezpečnosti a plynulosti
dopravy. Dále po ROPIDu požadujeme, aby zavedl na počátečních
uzlech možnost parkování v režimu P+R,“ doplňuje Karel Šašek.
Organizace ROPID plně podporuje snahu městské části Praha 8. „Vymístěním příjezdového a dojezdového stání dálkových autobusů ze
stanice metra Ládví bude více místa
pro autobusy zapojené do systému
PID, které mohou na rozdíl od těch
dálkových využít i Pražané nejen na
cesty po Praze, ale i na území Středočeského kraje,“ říká Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID.
Magistrát celou situaci projednával po uzávěrce tohoto čísla, o výsledcích budeme informovat v příští Osmičce.
Na podzim tohoto roku se uskuteční další beseda s občany za přítomnosti zástupců Magistrátu hl.
m. Prahy a TSK. Zde dojde k vyhodnocení tohoto projektu s veřejností.
Výstupy z tohoto jednání budou
podkladem pro další rozhodování
o integraci.
Anna Patočková
REKONSTRUKCE
Bude mít Libeňský most
pruh zeleně?
Oprava Libeňského mostu je již
dlouhá léta důležitým tématem
Prahy 8. Opakovaně se upozorňuje
na to, že je ve velmi špatném stavu
a že může nastat situace, kdy bude
muset být uzavřen.
Bohužel rekonstrukce byla minulým vedením magistrátu nastavena tak, aby most byl rozšířen
a mohl být ve variantě 2+2, to znamená dva automobilové pruhy na
obou stranách. K takto předloženému návrhu, který byl řadu měsíců
soutěžen, jsou připravena i stavební povolení. Současné vedení Magistrátu hl. m. Prahy změnilo plány
tak, že pruhy budou jen 1+1 pro
automobilovou a 1+1 pro cyklistickou dopravu. Šíře mostu však musí
být stejná, protože jsou tak nastavena všechna povolení. V případě,
že by magistrát nyní vše zastavil,
dojdeme k situaci, že se bude muset připravit vše znovu, což může
trvat dalších několik let.
Radnice Prahy 8 však nechce dopustit, aby se v budoucnu most
mohl dopravně změnit na 2+2.
Proto připravujeme návrh projektu
pro Magistrát hlavního města Prahy o prvním zeleném mostě v Praze. Chtěli bychom, aby na mostě
byl zelený pruh a případně stromy.
Představme si to tedy tak, že uprostřed bude tramvajová trať, po stranách automobilový pruh, cyklopruh, zelený pruh a zakončení
(per)
chodníkem pro pěší.