červen 2015

www.praha8.cz

MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8

11

DOPRAVA

VYCHÁZÍME VSTŘÍC OBČANŮM

Žádáme o zrušení zastávek neintegrovaných

autobusových linek na Ládví

Situace kolem autobusových zastávek na Ládví občany Prahy 8 velmi

trápí, svědčí o tom např. petiční

akce Ládví není autobusák, která

má přes 4000 podpisů, ale i řada

dopisů a mailů, které radnice dostává. MČ Praha 8 vše bedlivě sleduje a vyhodnocuje. A již požádala

Magistrát hl. m. Prahy a ředitele

TSK hl. m. Prahy o zrušení autobusových zastávek na Ládví nezařazených do Pražské integrované dopravy (PID). To by výrazně snížilo

a zjednodušilo dopravní provoz

v této lokalitě.

Ve světových metropolích je běžnou praxí, že doprava je ze zásady

regulovaná a integrovaná. Na Ládví ale jezdí řada linek, které nespadají do PID a zbytečně zatěžují

dopravní situaci. Městská část proto požádala o jejich definitivní zrušení a navrhla jejich přesunutí do

Letňan. „Místem, kde končí dálková hromadná a individuální dopra-

va z Ústecka, Liberecka, Hradecka,

Pardubicka atd., by měl být jednoznačně terminál Letňany. Určitě ne

zastávky MHD na Ládví,“ uvádí

radní pro dopravu MČ Praha 8 Karel Šašek.

K integraci se váže kritika části

občanů, kteří by preferovali právě

výše zmíněnou variantu a i další

úpravy. „Jsme si vědomi negativních reakcí některých občanů na

nedávnou změnu. Je pochopitelné,

že nestojí o mimopražskou dopravu. Proto také nebudeme podporovat dálkové autobusy na Ládví.

Chceme po magistrátu a TSK co

nejrychlejší ukončení těchto spojů,“ říká Karel Šašek.

Odbor dopravy průběžně monitoruje dopady integrace Mělnicka

a Neratovicka, z pozitivních lze zatím jmenovat zjištěný úbytek zaparkovaných aut Středočechů

v okolí Ládví. „Na vzniklé problémy

neprodleně reagujeme a jsme v ne-

CHODNÍKOVÝ PROGRAM 2014

II. etapa téměř dokončena

V rámci tzv. „chodníkového programu 2014 – II. etapa“,  spočívajícího v souvislé rekonstrukci  chodníků ve vlastnictví hl. m. Prahy

na území MČ Praha 8, na kterých vykonává správu Technická správa

komunikací hl. m. Prahy a jejichž dopravně-technický stav byl

ze strany občanů nejvíce kritizován,  byly opraveny chodníky v ul.

Radomská, Zelenohorská,

Přemyšlenská, Nad

Mazankou, Větrušická a Ke

Koupališti. V červnu

letošního roku proběhne

oprava chodníku v ul.

Feřtekova, u křižovatky s ul.

Cafourkova. Finance na tyto

opravy ve výši 6 milionů Kč

poskytla MČ Praha 8

prostřednictvím MHMP do

rozpočtu TSK. V současné

době probíhá také

koordinace a nacenění

vybraných chodníků do

„chodníkového programu

(mo)

2015“.

ustálém kontaktu s organizátorem

pražské dopravy – ROPIDem. Jednáme o možnostech optimalizace

intervalů PID a jednotlivých tras

tak, aby nedocházelo k problémům

omezení bezpečnosti a plynulosti

dopravy. Dále po ROPIDu požadujeme, aby zavedl na počátečních

uzlech možnost parkování v režimu P+R,“ doplňuje Karel Šašek.

Organizace ROPID plně podporuje snahu městské části Praha 8. „Vymístěním příjezdového a dojezdového stání dálkových autobusů ze

stanice metra Ládví bude více místa

pro autobusy zapojené do systému

PID, které mohou na rozdíl od těch

dálkových využít i Pražané nejen na

cesty po Praze, ale i na území Středočeského kraje,“ říká Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID.

Magistrát celou situaci projednával po uzávěrce tohoto čísla, o výsledcích budeme informovat v příští Osmičce.

Na podzim tohoto roku se uskuteční další beseda s občany za přítomnosti zástupců Magistrátu hl.

m. Prahy a TSK. Zde dojde k vyhodnocení tohoto projektu s veřejností.

Výstupy z tohoto jednání budou

podkladem pro další rozhodování

o integraci.

Anna Patočková

REKONSTRUKCE

Bude mít Libeňský most

pruh zeleně?

Oprava Libeňského mostu je již

dlouhá léta důležitým tématem

Prahy 8. Opakovaně se upozorňuje

na to, že je ve velmi špatném stavu

a že může nastat situace, kdy bude

muset být uzavřen.

Bohužel rekonstrukce byla minulým vedením magistrátu nastavena tak, aby most byl rozšířen

a mohl být ve variantě 2+2, to znamená dva automobilové pruhy na

obou stranách. K takto předloženému návrhu, který byl řadu měsíců

soutěžen, jsou připravena i stavební povolení. Současné vedení Magistrátu hl. m. Prahy změnilo plány

tak, že pruhy budou jen 1+1 pro

automobilovou a 1+1 pro cyklistickou dopravu. Šíře mostu však musí

být stejná, protože jsou tak nastavena všechna povolení. V případě,

že by magistrát nyní vše zastavil,

dojdeme k situaci, že se bude muset připravit vše znovu, což může

trvat dalších několik let.

Radnice Prahy 8 však nechce dopustit, aby se v budoucnu most

mohl dopravně změnit na 2+2.

Proto připravujeme návrh projektu

pro Magistrát hlavního města Prahy o prvním zeleném mostě v Praze. Chtěli bychom, aby na mostě

byl zelený pruh a případně stromy.

Představme si to tedy tak, že uprostřed bude tramvajová trať, po stranách automobilový pruh, cyklopruh, zelený pruh a zakončení

(per)

chodníkem pro pěší.