OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVEN 2020 

www.praha8.cz

7

DOPRAVA

Lanovka

do Bohnic:

do pěti let

nnPražští radní schválili tramvajové propojení Podbaby

s Bohnicemi přes nový most

v Troji. Před tím však jako

dočasné řešení vznikne do

pěti let lanovka s obdobnou

trasou, která má před dokončením tramvaje zajistit přímé

spojení mezi Prahou 6 a 8.

Podle dokumentace pro EIA má

trasa lanovky vést od terminálu

veřejné dopravy v Podbabě přes

řeku a Císařský ostrov k zastávce, která bude umístěna vedle

areálu zoologické zahrady. Poté

bude následovat stoupání do

Bohnic ke stanici vedle Polikliniky Mazuská. Cesta z Bohnic do

Dejvic by se lanovkou měla

zkrátit skoro o půl hodiny.

Klimatizované kabiny by měla

nést tři lana na pěti ocelových

sloupech s betonovými základy

ve výšce mezi 25 a 44 metry.

Podle informací prezentovaných v říjnu na magistrátním

výboru pro dopravu mají být

náklady na stavbu lanovky 1,5

miliardy korun. Jízda potrvá

sedm minut. Kabiny budou

schopné v méně než minutových intervalech přepravit dvě

tisícovky cestujících za hodinu.

S plánem stavby lanovky

přišlo minulé vedení magistrátu.

Tehdejší radní pro dopravu Petr

Dolínek (ČSSD) navrhoval také

projekt lanovky od Vltavy na

Letnou, z toho však sešlo.

Současné vedení Prahy 8

hlavnímu městu pro možnou

TAK TO BY MĚLA VYPADAT konečná zastávka na bohnickém sídlišti

Vizualizace: DOUSEK-ZABORSKY, Magistrát Hl.m.P

výstavbu lanovky od samého

počátku klade podmínky. Jednou z nich je vybudování parkovacího domu. Hlukové limity

nesmí v žádném případě porušovat normy. Autobusovou

dopravu k lanovce by měla

zajišťovat moderní ekologická

vozidla.

Investorem má být hlavní

město Praha, které patří i pozemky pro plánovanou výstavbu stanice Bohnice.

(tk)

KOBYLISY

Propojení Klapkovy a Rolnické.

Někteří občané říkají ne

nnV březnovém čísle Osmičky

jsme informovali o námitce

některých obyvatel žíjících

v blízkosti ulic Klapkova

a Rolnická v Kobylisích.

Nelíbí se jim především propojení obou komunikací,

zpochybňují i tvrzení, že

záměr zkrátí i cestu na tramvajovou zastávku Ke Stírce.

Podle nich se se jedná pouze

o několik metrů. Od vstupu na

Koupaliště Stírka k zastávce má

jít jen o pět metrů. V petici se

uvádí, že městská část požaduje

ulici pro automobily a ta by

ústila v jedné třetině tramvajové

zastávky, což možné není, a je

otázkou, zda by zastávka nebyla

zcela zrušena. Výsledkem by

bylo další zvýšení dopravy

a úbytek zeleně. S usnesením

rady MČ Prahy 8, které doporučuje magistrátu vybudování

komunikace, místní obyvatelé

NA ÚZEMÍ PLÁNOVANÉHO SPOJENÍ se nyní nachází nevzhledný parčík

nesouhlasí, a proto byla petice

sepsána a radnici Prahy 8 předána již loni v listopadu.

„Zejména pak nesouhlasíme

s podmínkou uvedenou v odst. č.

3 usnesení, a to výstavbou

veřejné komunikace pro průchod a průjezd mezi ulicemi

Klapkova a Rolnická. Takovéto

nešetrné propojení, které nemá

žádný význam pro obyvatele

stávající lokality kolem ulic Na

Pěšinách, Pod Statky, Ke Stírce

i s přilehlými ulicemi, by mělo

pouze vliv na zvýšení dopravy

v klidu i v pohybu. Záměr všech

obyvatel byl, je a bude zklidnění

dopravy. Pokud je nám známo,

nebyl doposud záměr magistrátu o prodeji uvedených pozemků

zveřejněn. Jelikož se jedná

o nakládání s veřejným majetkem, o kterém se zatím magistrát radil pouze s MČ Praha 8, je

pro nás znepokojující současný

enormní zájem developerů.

Dostávají se tedy k informacím

snadněji než běžný daňový

poplatník?“ ptají se.

Celé znění Petice je dostupné

na www.nasekobylisy.cz.

(tk)