OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / ČERVEN 2020
www.praha8.cz
7
DOPRAVA
Lanovka
do Bohnic:
do pěti let
nnPražští radní schválili tramvajové propojení Podbaby
s Bohnicemi přes nový most
v Troji. Před tím však jako
dočasné řešení vznikne do
pěti let lanovka s obdobnou
trasou, která má před dokončením tramvaje zajistit přímé
spojení mezi Prahou 6 a 8.
Podle dokumentace pro EIA má
trasa lanovky vést od terminálu
veřejné dopravy v Podbabě přes
řeku a Císařský ostrov k zastávce, která bude umístěna vedle
areálu zoologické zahrady. Poté
bude následovat stoupání do
Bohnic ke stanici vedle Polikliniky Mazuská. Cesta z Bohnic do
Dejvic by se lanovkou měla
zkrátit skoro o půl hodiny.
Klimatizované kabiny by měla
nést tři lana na pěti ocelových
sloupech s betonovými základy
ve výšce mezi 25 a 44 metry.
Podle informací prezentovaných v říjnu na magistrátním
výboru pro dopravu mají být
náklady na stavbu lanovky 1,5
miliardy korun. Jízda potrvá
sedm minut. Kabiny budou
schopné v méně než minutových intervalech přepravit dvě
tisícovky cestujících za hodinu.
S plánem stavby lanovky
přišlo minulé vedení magistrátu.
Tehdejší radní pro dopravu Petr
Dolínek (ČSSD) navrhoval také
projekt lanovky od Vltavy na
Letnou, z toho však sešlo.
Současné vedení Prahy 8
hlavnímu městu pro možnou
TAK TO BY MĚLA VYPADAT konečná zastávka na bohnickém sídlišti
Vizualizace: DOUSEK-ZABORSKY, Magistrát Hl.m.P
výstavbu lanovky od samého
počátku klade podmínky. Jednou z nich je vybudování parkovacího domu. Hlukové limity
nesmí v žádném případě porušovat normy. Autobusovou
dopravu k lanovce by měla
zajišťovat moderní ekologická
vozidla.
Investorem má být hlavní
město Praha, které patří i pozemky pro plánovanou výstavbu stanice Bohnice.
(tk)
KOBYLISY
Propojení Klapkovy a Rolnické.
Někteří občané říkají ne
nnV březnovém čísle Osmičky
jsme informovali o námitce
některých obyvatel žíjících
v blízkosti ulic Klapkova
a Rolnická v Kobylisích.
Nelíbí se jim především propojení obou komunikací,
zpochybňují i tvrzení, že
záměr zkrátí i cestu na tramvajovou zastávku Ke Stírce.
Podle nich se se jedná pouze
o několik metrů. Od vstupu na
Koupaliště Stírka k zastávce má
jít jen o pět metrů. V petici se
uvádí, že městská část požaduje
ulici pro automobily a ta by
ústila v jedné třetině tramvajové
zastávky, což možné není, a je
otázkou, zda by zastávka nebyla
zcela zrušena. Výsledkem by
bylo další zvýšení dopravy
a úbytek zeleně. S usnesením
rady MČ Prahy 8, které doporučuje magistrátu vybudování
komunikace, místní obyvatelé
NA ÚZEMÍ PLÁNOVANÉHO SPOJENÍ se nyní nachází nevzhledný parčík
nesouhlasí, a proto byla petice
sepsána a radnici Prahy 8 předána již loni v listopadu.
„Zejména pak nesouhlasíme
s podmínkou uvedenou v odst. č.
3 usnesení, a to výstavbou
veřejné komunikace pro průchod a průjezd mezi ulicemi
Klapkova a Rolnická. Takovéto
nešetrné propojení, které nemá
žádný význam pro obyvatele
stávající lokality kolem ulic Na
Pěšinách, Pod Statky, Ke Stírce
i s přilehlými ulicemi, by mělo
pouze vliv na zvýšení dopravy
v klidu i v pohybu. Záměr všech
obyvatel byl, je a bude zklidnění
dopravy. Pokud je nám známo,
nebyl doposud záměr magistrátu o prodeji uvedených pozemků
zveřejněn. Jelikož se jedná
o nakládání s veřejným majetkem, o kterém se zatím magistrát radil pouze s MČ Praha 8, je
pro nás znepokojující současný
enormní zájem developerů.
Dostávají se tedy k informacím
snadněji než běžný daňový
poplatník?“ ptají se.
Celé znění Petice je dostupné
na www.nasekobylisy.cz.
(tk)