10
OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / KVĚTEN 2016
www.praha8.cz
Čtenáři píší
Dobrý den,
Vážení čtenáři,
reaguji na informaci „Čistá osmička“. V ulicích
vybraných pro nadstandardní čištění bohužel
chybí oblast, ve které, pravděpodobně
bezdomovci, permanentně odhazují odpad.
Co se týká úklidu, je naprosto nedostatečný.
Jedná se o prostor mezi železničním a silničním podjezdem pod křižovatkou Primátorské
a Kandertovy ulice. Za keři na trávníku, 3 m od
chodníku, se neustále kupí lahve, plasty,
pokálené papíry a další odpad. Úklid se tu
provádí málokdy. Ihned po něm se tvoří nová
hromada. Hlavně zatravněné plochy kolem
chodníků a cestiček jsou plné odpadu.
Vážená paní Štěpánková,
uvedená oblast je složena z několika pozemků,
které jsou ve vlastnictví různých fyzických
i právnických osob včetně Magistrátu
hlavního města Prahy. Proto ne vždy je možné
zjednat rychle a jednoduše nápravu. Výzvy
jsou zasílány průběžně vždy na základě
stížnosti. Jedná se o malé pozemky a téměř
vždy je nepořádek na několika pozemcích
současně. K úklidu dochází po delší době
(většinou se musí vypsat výběrové řízení
na provedení úklidu).
nedá mi to, ale musím reagovat
na článek Obyvatelé Prahy 8
placené zóny chtějí. Je v něm
uvedeno, že radní pro dopravu,
pan Karel Šašek bude podporovat jejich brzké zavedení, aby se
zlepšily možnosti parkování
našich občanů. Bohužel, pan
radní si je asi velmi dobře vědom,
že se zlepší pouze možnosti,
nikoliv skutečné parkování.
Situace bude pro občany Prahy 8
stejná, jako dosud, budou hledat
parkování v místě bydliště a za
navazuji na některé minulé příspěvky ohledně
budoucnosti dopravy do Bohnic, zoo i na
Prahu 6.
Jsem též názoru, že postačí autobusy, neboť
lokalita je dobře větraná a časem budou jezdit
jistě i na plyn. Do současného systému silnic
a ulic postavit tramvajové tratě se mi jeví
stavebně složité a nákladné. Pro komplexní
M U Z E U M
v Německu, kde u konečné
metra jsou parkoviště pro
stovky automobilů.
Zdraví
to budou ještě platit. Vůbec se mi
nelíbí, že bych měl platit za
možnost zaparkovat. To bych za
chvíli mohl platit za možnost jít
nakupovat do Alberta, za
možnost jet na dovolenou apod.
Když mám za službu platit, musí
mi být poskytnuta!
Chápu, že aut neustále
přibývá, parkovacích míst
samozřejmě nikoliv, že u nás
parkují mimopražští řidiči
apod. Navrhoval bych placené
stání pouze pro mimopražské,
a to na záchytných parkovištích, tak jak jsem to viděl třeba
Vážení,
Vaše stručné náměty zasílejte
na e-mail osmicka@praha8.cz
či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.
Redakce si vyhrazuje právo příspěvky
krátit a upravovat.
ODBOR ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
A SPECIÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ
JANA ŠTĚPÁNKOVÁ
Vážení,
v této rubrice publikujeme vaše vybrané
dotazy, připomínky či návrhy včetně
odpovědí. Nezveřejňujeme příspěvky
anonymní, vulgární a zjevně nepravdivé.
V případě pochybností rozhoduje redakční
rada.
ZDENĚK NOVÁK
Vážený pane Nováku,
o zavedení Zón placeného stání
a jejich přesné podobě rozhoduje
Magistrát hl. m. Prahy. Jejich
zavedení má moji podporu,
protože si uvědomuji, že
problémy s parkováním naše
občany dlouhodobě trápí.
To potvrdil i v článku citovaný
výzkum agentury IBRS, v němž
S TÁ LÉ EXPOZICE
Praha v pravěku, Praha na přelomu středověku
a novověku, Barokní Praha, Langweilův model Prahy
M Ě S T A
V
Ý
S
T
A
MIROSLAV MAREK
P R A H Y
V
A
/
KAREL ŠAŠEK, radní pro dopravu
1) Vytvoří se přestupní uzel vlak–autobus–
tramvaj a tím i pohodlné spojení s Prahou 6,
neboť u vlakové zastávky Podbaba by byl
možný přestup na tramvaj jedoucí na Vítězné
náměstí a dále.
2) Jedna autobusová linka zajistí dopravu
do zoo z Prahy 7 i 6.
3) K zoo se přiblíží i vlakové spojení.
4) Sníží se zájem cestovat do zoo autem.
řešení dopravy do zoo, Bohnic i na P6 se mi
zdá vhodné postavit úsporný most přes
Vltavu mezi zoo a vlakovou stanicí Podbaba.
Sloužil by pouze pro autobusy MHD, pěší
a cyklisty. Pak by současná autobusová linka
od nádraží Holešovice pokračovala od zoo
přes most k vlak. zastávce Podbaba, pak zpět
přes most opět k zoo a nahoru přes bohnické
sídliště do Čimic nebo k metru Kobylisy.
Výhody tohoto řešení jsou následující:
H L A V N Í H O
pouze třetina dotazovaných
uvedla, že je spokojena s aktuálním stavem parkování na
Praze 8. Plně s Vámi souhlasím,
že zavedení zón by mělo místním
obyvatelům zajistit, že budou
moci zaparkovat svůj automobil
v blízkosti svého bydliště.
Snažíme se proto s kolegy
předkládat příslušným orgánům
Magistrátu hl. m. Prahy
připomínky, které pomohou
k tomu, že zavedení zón bude pro
naše občany představovat
skutečný přínos.
–
E
K V Ě T E N
X
H
I
B
I
T
2 0 1 6
I
O
P R A Ž S K É
V ÝS TAVY
Negrelliho viadukt / 170 let od zahájení stavby
prostranství před hlavní budovou Muzea hl. m. Prahy
22. 3. – 22. 6. 2016
Pražské biografy / Pomíjivé kouzlo potemnělých sálů
6. 4. 2016 – 5. 2. 2017
Břevnov ve stínu kláštera / Hradčanům na dohled
4. 5. 2015 – 31. 10. 2016
Křehká krása pražské kameniny / Ze sbírek
Muzea hlavního města Prahy
Zámek Troja, U Trojského zámku 4/1, Praha 7 – Troja
1. 4. – 30. 10. 2016
P ŘE DMĚT SEZÓN Y
Zbraně a zbroj keltského válečníka
3. 5. – 31. 7. 2016
Pomíjivé kouzlo potemnělých sálů
6. 4. 2016–5. 2. 2017
Muzeum hlavního města Prahy
Na Poříčí 52, Praha 8 – Florenc
Otevřeno: út–ne 9–18 hod.
www.muzeumprahy.cz
N