10

OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / KVĚTEN 2016

www.praha8.cz

Čtenáři píší

Dobrý den,

Vážení čtenáři,

reaguji na informaci „Čistá osmička“. V ulicích

vybraných pro nadstandardní čištění bohužel

chybí oblast, ve které, pravděpodobně

bezdomovci, permanentně odhazují odpad.

Co se týká úklidu, je naprosto nedostatečný.

Jedná se o prostor mezi železničním a silničním podjezdem pod křižovatkou Primátorské

a Kandertovy ulice. Za keři na trávníku, 3 m od

chodníku, se neustále kupí lahve, plasty,

pokálené papíry a další odpad. Úklid se tu

provádí málokdy. Ihned po něm se tvoří nová

hromada. Hlavně zatravněné plochy kolem

chodníků a cestiček jsou plné odpadu.

Vážená paní Štěpánková,

uvedená oblast je složena z několika pozemků,

které jsou ve vlastnictví různých fyzických

i právnických osob včetně Magistrátu

hlavního města Prahy. Proto ne vždy je možné

zjednat rychle a jednoduše nápravu. Výzvy

jsou zasílány průběžně vždy na základě

stížnosti. Jedná se o malé pozemky a téměř

vždy je nepořádek na několika pozemcích

současně. K úklidu dochází po delší době

(většinou se musí vypsat výběrové řízení

na provedení úklidu).

nedá mi to, ale musím reagovat

na článek Obyvatelé Prahy 8

placené zóny chtějí. Je v něm

uvedeno, že radní pro dopravu,

pan Karel Šašek bude podporovat jejich brzké zavedení, aby se

zlepšily možnosti parkování

našich občanů. Bohužel, pan

radní si je asi velmi dobře vědom,

že se zlepší pouze možnosti,

nikoliv skutečné parkování.

Situace bude pro občany Prahy 8

stejná, jako dosud, budou hledat

parkování v místě bydliště a za

navazuji na některé minulé příspěvky ohledně

budoucnosti dopravy do Bohnic, zoo i na

Prahu 6.

Jsem též názoru, že postačí autobusy, neboť

lokalita je dobře větraná a časem budou jezdit

jistě i na plyn. Do současného systému silnic

a ulic postavit tramvajové tratě se mi jeví

stavebně složité a nákladné. Pro komplexní

M U Z E U M

v Německu, kde u konečné

metra jsou parkoviště pro

stovky automobilů.

Zdraví

to budou ještě platit. Vůbec se mi

nelíbí, že bych měl platit za

možnost zaparkovat. To bych za

chvíli mohl platit za možnost jít

nakupovat do Alberta, za

možnost jet na dovolenou apod.

Když mám za službu platit, musí

mi být poskytnuta!

Chápu, že aut neustále

přibývá, parkovacích míst

samozřejmě nikoliv, že u nás

parkují mimopražští řidiči

apod. Navrhoval bych placené

stání pouze pro mimopražské,

a to na záchytných parkovištích, tak jak jsem to viděl třeba

Vážení,

Vaše stručné náměty zasílejte

na e-mail osmicka@praha8.cz

či na adresu Zenklova 35/1, Praha 8, 180 48.

Redakce si vyhrazuje právo příspěvky

krátit a upravovat.

ODBOR ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ

A SPECIÁLNÍCH PROSTŘEDKŮ

JANA ŠTĚPÁNKOVÁ

Vážení,

v této rubrice publikujeme vaše vybrané

dotazy, připomínky či návrhy včetně

odpovědí. Nezveřejňujeme příspěvky

anonymní, vulgární a zjevně nepravdivé.

V případě pochybností rozhoduje redakční

rada.

ZDENĚK NOVÁK

Vážený pane Nováku,

o zavedení Zón placeného stání

a jejich přesné podobě rozhoduje

Magistrát hl. m. Prahy. Jejich

zavedení má moji podporu,

protože si uvědomuji, že

problémy s parkováním naše

občany dlouhodobě trápí.

To potvrdil i v článku citovaný

výzkum agentury IBRS, v němž

S TÁ LÉ EXPOZICE

Praha v pravěku, Praha na přelomu středověku

a novověku, Barokní Praha, Langweilův model Prahy

M Ě S T A

V

Ý

S

T

A

MIROSLAV MAREK

P R A H Y

V

A

/

KAREL ŠAŠEK, radní pro dopravu

1) Vytvoří se přestupní uzel vlak–autobus–

tramvaj a tím i pohodlné spojení s Prahou 6,

neboť u vlakové zastávky Podbaba by byl

možný přestup na tramvaj jedoucí na Vítězné

náměstí a dále.

2) Jedna autobusová linka zajistí dopravu

do zoo z Prahy 7 i 6.

3) K zoo se přiblíží i vlakové spojení.

4) Sníží se zájem cestovat do zoo autem.

řešení dopravy do zoo, Bohnic i na P6 se mi

zdá vhodné postavit úsporný most přes

Vltavu mezi zoo a vlakovou stanicí Podbaba.

Sloužil by pouze pro autobusy MHD, pěší

a cyklisty. Pak by současná autobusová linka

od nádraží Holešovice pokračovala od zoo

přes most k vlak. zastávce Podbaba, pak zpět

přes most opět k zoo a nahoru přes bohnické

sídliště do Čimic nebo k metru Kobylisy.

Výhody tohoto řešení jsou následující:

H L A V N Í H O

pouze třetina dotazovaných

uvedla, že je spokojena s aktuálním stavem parkování na

Praze 8. Plně s Vámi souhlasím,

že zavedení zón by mělo místním

obyvatelům zajistit, že budou

moci zaparkovat svůj automobil

v blízkosti svého bydliště.

Snažíme se proto s kolegy

předkládat příslušným orgánům

Magistrátu hl. m. Prahy

připomínky, které pomohou

k tomu, že zavedení zón bude pro

naše občany představovat

skutečný přínos.

–

E

K V Ě T E N

X

H

I

B

I

T

2 0 1 6

I

O

P R A Ž S K É

V ÝS TAVY

Negrelliho viadukt / 170 let od zahájení stavby

prostranství před hlavní budovou Muzea hl. m. Prahy

22. 3. – 22. 6. 2016

Pražské biografy / Pomíjivé kouzlo potemnělých sálů

6. 4. 2016 – 5. 2. 2017

Břevnov ve stínu kláštera / Hradčanům na dohled

4. 5. 2015 – 31. 10. 2016

Křehká krása pražské kameniny / Ze sbírek

Muzea hlavního města Prahy

Zámek Troja, U Trojského zámku 4/1, Praha 7 – Troja

1. 4. – 30. 10. 2016

P ŘE DMĚT SEZÓN Y

Zbraně a zbroj keltského válečníka

3. 5. – 31. 7. 2016

Pomíjivé kouzlo potemnělých sálů

6. 4. 2016–5. 2. 2017

Muzeum hlavního města Prahy

Na Poříčí 52, Praha 8 – Florenc

Otevřeno: út–ne 9–18 hod.

www.muzeumprahy.cz

N