OSMIČKA / MĚSÍČNÍK MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 8 / říjen 2016 

www.praha8.cz

ZŠ Dolákova, průběh rekonstrukce kuchyně.

MŠ Sokolovská, zrekonstruovaná zahrada s jezírkem.

ZŠ Libčická

V ZŠ Libčická byly provedené

stavební úpravy spojené s celkovou rekonstrukcí školní

kuchyně včetně zázemí. Kromě

změny dispozic a rozměrů

jednotlivých místností a dodávky kompletní nové technologie

gastroprovozu (chladicí

a mrazicí velkoobjemové boxy),

došlo také k celkové rekonstrukci navazujícího zázemí

zaměstnanců (šatny, hygienické

zázemí).

dětská šachovnice, skákací

panáci a dětské bludiště.

Architekt myslel i na hraní dětí

v letních měsících, proto je

součástí rekonstrukce i zastíněný prostor k odpočinku

vč. laviček. Okolí hřišť bylo

zatravněno, aby splývala

s okolními travnatými plochami

areálu základní školy.

21

MŠ Na Přesypu

Gastroprovoz této mateřské

školy již nevyhovoval požadavkům na bezpečnost a hygienu,

neboť jeho stáří bylo téměř

50 let. Celková rekonstrukce

zahrnuje nové zřízení veškerých sítí, kanalizace, rozvodů

vody, silnoproudu, slaboproudu, zabezpečovacích a komunikačních systémů. Dále pak

stavební úpravy dispozic varny,

skladů potravin a přilehlých

provozních prostor, nové

podlahy a jejich povrchy,

obklady, malby, dveře. Součástí

je též kompletní dodávka

technologie varny, zařízení pro

chlazení a mražení potravin,

modernizace vzduchotechniky

a dodávka nových výdejových

kuchyněk pro čtyři oddělení

mateřské školy a výtahu na

stravu.

ZŠ Palmovka –

Rekonstrukce a modernizace

sociálních zařízení

Jedna z nejstarších základních

škol na území Prahy 8 se v době

letních prázdnin dočkala

rekonstrukce sociálního

zařízení pro žáky i personál

školy. Děti oceňují zejména

nové barevné obklady a dlažby

včetně sanitárních prvků.

ZŠ Libčická –

Nové učebny fyziky a chemie

Na ZŠ Libčická získala odborné

učebny pro výuku předmětů

fyzika a chemie. Původní učebna

fungovala téměř 40 let a pro

dnešní nároky výuky nebyla

vyhovující. Nová podoba by

měla být vhodná po následujících 30 let. Stěny celé učebny

byly zrekonstruovány a byl

dodán speciální nábytek

vč. zdroje s regulací napětí pro

výuku fyziky, plynového kahanu

pro výuku chemie a dřezu.

V rámci učitelského pracoviště

byl instalován speciální stůl

s výsuvným monitorem.

Žákovské speciální laboratorní

stoly jsou vybavené také kahany,

vodou a bezpečným napětím pro

praktická cvičení v rámci výuky.

Součástí jsou i nové skříně na

ukládání pomůcek. V přední

části učebny byla umístěna nová

laboratorní digestoř, ve které

vyučující může bezpečně

předvést pokusy, včetně

možnosti zapnutí odsávání

vzduchu. Za zmínku stojí i osazení moderní keramickou tabulí na

fixy. Vedení školy zvolilo i velmi

pěkné barevné provedení

do nové učebny.

ZŠ Na Šutce –

Vybudování sportovního areálu

V rámci zkvalitnění školních

a mimoškolních aktivit bylo

v areálu základní školy Na Šutce

vybudováno dětské sportovní

hřiště vč. zázemí s umělým

trávníkem nové generace. Hřiště

je vybaveno různým sportovním

vybavením, např. fotbalovými

brankami, volejbalovými tyčemi

se sítí, lajnováním pro florbal

a další míčové sporty. Součástí

je i hřiště pro menší děti

s umělým měkčeným granulovým povrchem. Na hřišti je také

ZŠ U školské zahrady –

Rekonstrukce šaten

a sociálního zařízení tělocvičny

Letošní prázdniny byly i na ZŠ

U školské zahrady stavebně

náročné. Protože neustálé

opravy byly ekonomicky

náročné a současné hygienické

normy již nebyly v souladu

s původním stavem těchto

prostor, byly šatny i sociální

zařízení kompletně zrekonstruovány. Žáci jistě ocení veselé

barevné keramické obklady,

podlahy a nové sociální zařízení.

MŠ Sokolovská –

Rekonstrukce zahrady MŠ

MŠ Sokolovská patří k nejstarším MŠ Prahy 8, a i zde bylo

potřeba vybudovat pro naše

nejmenší nové a modernější

hrací prvky ve venkovní části

školky. Školka má nyní vlastní

lezeckou stěnu s dopadovou

plochou, nové pískoviště s krycí

plachtou, dopravní hřiště,

jezírko s vodními herními prvky

a za zmínku stojí i kolotoč-čapí

hnízdo. Zahrada je obohacena

o tři nové proutěné stany

o průměru 140 cm, které umožní

alternativní formy hraní.

Původní lavičky prošly renovací,

byly zbroušeny a nově natřeny.

ZŠ Burešova – Založení

přírodní učebny v areálu školy

Na základě požadavku základní

školy na lepší využití venkovní-

ho areálu byl vytvořen návrh na

zřízení přírodní učebny.

Předměty zde vyučované by

mohly být vlastivěda, přírodověda, zeměpis, výtvarná

výchova, hudební výchova, cizí

jazyk a další. Mělo by se jednat

o altán s kapacitou až 30 žáků.

Výhodou přírodní učebny je

názornost při výuce některých

předmětů, motivující změna

prostředí, environmentální

působení, zdravý vzduch, lepší

podmínky pro socializační

aktivity v kolektivu třídy apod.

Přírodní učebna je vhodná i pro

podporu zlepšení vztahů

v třídních kolektivech a pro

výchovné aktivity školní

družiny jakožto dalšího typu

prostoru, kde děti mohou trávit

svůj čas. Z konstrukčního

hlediska se jedná o dřevostavbu, která bude umístěna na

zvýšeném betonovém soklu

z důvodu její ochrany před

srážkovou vodou.

ZŠ P. Strozziho –

Venkovní žaluzie,

vzduchotechnické odvětrání

v jídelně a zajištění akustiky

Tato úprava se uskuteční

v podzimních měsících tohoto

roku. O prázdninách se ale

podařilo celý projekt připravit

a naplánovat. Cílem je zajistit

pro školu venkovní žaluzie na

prosklené jižní stěně jídelny,

úprava vzduchotechnického

odvětrání vnitřního prostoru

a akustické řešení prostoru

jídelny. Současná jídelna je

nevyhovující, neboť při

stravování jsou strávníci

vystaveni nadměrnému hluku

a ve slunečných dnech i příliš

vysoké teplotě.

text: Anna Patočková

foto: Vladimír Slabý